Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 Si 1996r.] Pomóżcie jak najszybciej ze świecami!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 Si 1996r.] Pomóżcie jak najszybciej ze świecami!!!
Autor Wiadomość
grz3niu83 



Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych



  Wysłany: Wto Lut 14, 2012 14:28   [R416 Si 1996r.] Pomóżcie jak najszybciej ze świecami!!!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Mam pytanko jak ruszyć (odkręcić) zapieczone świece,jest jakiś specjalny preparat do tego,a może ma ktoś jakiś swoj dobry sposób,żeby to zrobić;)(aha nie mam klucza dynamometrycznego,tylko zwykłą 16 do świec) I jakie najlepiej kupić świece do Rover-a 416Si rok 1996 hatchback;82 KW;112 KM; Pomóżcie dobrzy ludzie. Z góry dziękuje:)Pozdrowienia dla wszystkich.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 14, 2012 14:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 21:50   

Biorąc pod uwagę aluminiową głowicę to świece nie powinny się zapiec.

Świece:
Beru : UXF79
NGK V-Line nr 28 lub BKR6E
Denso: DNSK20TT
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 23:16   

Nie podważam słuszności wyboru świec z górnej granicy cenowej i ich jakości ale od 2 miesięcy mam w samochodzie... ISKRY :)
Chyba za 40 zł komplet kupiłem i powiem tylko tyle że nie widzę różnicy w spalaniu lub mocy.
Wcześniej miałem wkręcone NGK po 60zł sztuka :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 23:51   

nieźle przepłaciłeś za NGK ja ostatnio kupowałem za chyba 18 złych za sztukę :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rzeznik69 




Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 00:54   

A co sądzicie o świecach które mają kilka elektrod?, daje to coś? Producent Boscha podaje takie zalety: widoczna poprawa przyspieszenia, poprawa kultury pracy silnika, wzrost elastyczności silnika, ustawiony fabrycznie odstęp między elektrodami.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 07:14   

Hrabia napisał/a:
Nie podważam słuszności wyboru świec z górnej granicy cenowej i ich jakości ale od 2 miesięcy mam w samochodzie... ISKRY :)
Chyba za 40 zł komplet kupiłem i powiem tylko tyle że nie widzę różnicy w spalaniu lub mocy.
Wcześniej miałem wkręcone NGK po 60zł sztuka :)


Hrabia owszem są takie świece z tym, ze są dedykowane do samochodów z gazem.

Cena irydowych NGK to ok 10zł/szt a platynowych ok 15zł/szt
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 07:49   

Czy V-Line 28 i BKR6E to to samo?
Znacie jakieś modele świec dwu lub trójelektrodowych do K-Series?
NGK mam aktualnie, ale mają niestety jedną.

Ojciec kiedyś miał trójelektrodowe i były bardzo trwałe, przejechał kilkadziesiąt tys km na LPG i wymienił tylko dlatego, że po prostu uznał że po takim przebiegu lepiej wymienić :)

Co do świec dedykowanych do LPG to NGK Laser Line kosztują z 60zł za sztukę :shock:
A Iskra 7,70 :shock:
Trzeba być naprawde zapłonowym melomanem, żeby takie NGK sobie zakupić.

Zastanawiam się czy patriotycznie nie kupić następnym razem właśnie świec ISKRA, producent (ISKRA Zakłady Precyzyjne) sprzedaje je bezpośrednio na allegro. Wszyscy jak do tej pory te świece chwalą. Może niepotrzebnie ulegamy stereotypom że polskie to złe, jak googluje to prawie wszycy mówią że lepsze od Bosch czy NGK !
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 09:52   

sobrus napisał/a:
Czy V-Line 28 i BKR6E to to samo?

Z tego co pamiętam to tak.
sobrus napisał/a:
Znacie jakieś modele świec dwu lub trójelektrodowych do K-Series?
NGK mam aktualnie, ale mają niestety jedną.

czemu niestety?
masz instalację WN projektowaną pod jedną elektrodę. Przy dwóch lub czterech elektrodach potrzeba nieco więcej prądu do wytworzenia odpowiednich wyładowań, a ponadto iskra jest dość mocno osłonięta, co jest niekorzystne przy najmniejszym osłabieniu iskry.

co do świec ISKRA to przecież te zakłady produkują (lub produkowali) między innymi dla NGK, więc pewnie wiedzą co robią ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 10:34   

Przy zwykłych świecach 1-2zł różnicy nie robi, ale jeżeli Iskry do LPG kosztują 8 a NGK kosztują 60, a przy okazji google twierdzi że Iskry są lepsze to chyba nie mam pytan ;)

I następnym razem kupie Iskry LPG, bo jednak faktycznie zapłon ma ciężej na gazie.
Nie wierzyłem - ale tak jest, sprawdzone organoleptycznie.
 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 18:48   

sTERYD napisał/a:
nieźle przepłaciłeś za NGK ja ostatnio kupowałem za chyba 18 złych za sztukę :cool:


A Ty wiesz że sam się teraz zastanawiam czy to NGK czy Bosh jakiś :/
Po napisaniu posta się zacząłem zastanawiać dopiero ale przekonany byłem że NGK.
W IC tak mnie policzyli. Ale wtedy nie miałem wyboru. Musiały być na już i cena nie grała roli.

Tak czy inaczej ja nie czuję różnicy teraz z wkręconymi iskrami.
 
 
nawal 



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 20
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lut 15, 2012 20:18   Re: [R416 Si 1996r.] Pomóżcie jak najszybciej ze świecami!!!

grz3niu83 napisał/a:
Mam pytanko jak ruszyć (odkręcić) zapieczone świece,jest jakiś specjalny preparat do tego,a może ma ktoś jakiś swoj dobry sposób,żeby to zrobić;)(aha nie mam klucza dynamometrycznego,tylko zwykłą 16 do świec) I jakie najlepiej kupić świece do Rover-a 416Si rok 1996 hatchback;82 KW;112 KM; Pomóżcie dobrzy ludzie. Z góry dziękuje:)Pozdrowienia dla wszystkich.


1. Tu się dowiesz jakie świece potrzebujesz http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/
2. Kup sobie klucz rurowy do świec, mnie kosztował 18zł, (taki łamany ukręcił mi się :) ) rozgrzej silnik i bez problemów odkręcisz świece, oczywiście nowe wkręć na zimnym silniku.
 
 
gringo_on 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 60
Skąd: z dzikiego wschodu



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 19:17   

dołacze sie do tematu, czy ktos z was jeździ na tych swiacach?? mam R 416 97r 1.6 16V
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=964

obecnie mam NGK V-Line 28 i przejechałem na nich 20 tys i zaczyna mi od jakiegoś czasu szarpac na LPG, czy beda lepsze od obecnych??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 21, 2012 22:55   

jak dobrze pamiętam to NGK brandowane przez MG-ROVER
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si 1996r.]problem z przewodami zapłonowymi.POMÓŻCIE!!!
grz3niu83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Sty 14, 2012 16:53
Aro_1988
Brak nowych postów [R416 SI 1996r]
Skoro nie łożysko alternatora to co?
manjag Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 18, 2010 11:30
manjag
Brak nowych postów [R416 LPG 1996r] Sworzeń wahacza
grisza23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Paź 02, 2012 19:56
grisza23
Brak nowych postów [R416 Si 1996r.] pomoc z katalizatorem.
grz3niu83 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 06, 2011 19:14
driftdreamer
Brak nowych postów [R416 1.6 Si 1996r.]Pytanie o sterownik noxon.
takikolo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Kwi 13, 2010 16:51
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink