Wysłany: Sob Lut 18, 2012 23:36 [R45] Wymiana silnika, czy 1.8 podejdzie zamiast 1.4?Zagadka
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Witam,
mam poliftowego R45. ogolnie jest to samochod zagadka - stad zaplacilem za niego duzo mniej jak za gotowego w stanie "idealnym" (jak wiadomo w stanie idealnym są tylko od handlarzy ), niewazna, przejdzmy do sedna.
W papierach od auta widnieje, ze jest silnik 1.8.
Na silniku w dwoch miejscach zatarte celowo numery.
Komputer silnika nie wyglada jakby byl wymieniany.
Akumulator jest w nim podobno jak od 1.4 (tak mi Piotr od Gawina mowil niedawno).
W PL silnik byl swapowany, tyle sie dowiedzialem.
Teraz pytanie... Bo znalazlem osobe, ktora ma silniki 1.8, niestety 250km ode mnie. Planuje jednak pojechac i wymienic na miejscu silnik w moim aucie - moj silnik na chodzie jest, i mysle, ze sie nie rozleci, gdy przyjdzie mi taka traske przejechac.
Czy jak przykladowo w tej chwili jest 1.4 u mnie w aucie, a przelozy sie silnik 1.8 to bedzie smigac wszystko ? Nie chcialbym sie obudzic z reka w nocniku, ze nie podejdzie skrzynia, komp, czy cos jeszcze..
Szukalem odpowiedzi na podobny temat gdzies tu na forum, ale nie znalazlem.
Dziekuje za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 23:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wklej zdjecia tego co masz pod maska, gdzie jest rozrusznik pokaz, bedziemy wiedzieli jaka masz skrzynie biegow i czy mozesz do niej aplikowac wiekszy motor
auto normalnie jezdzi? jak dynamiczny jest ten sprzet ktory masz?
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Tez myslalem kiedys ze przy wymianie silnika trzeba skrzynie biegow wymienic ze moze jakies mocowania nie pasuja czy cos. Bylo na forum i wcale nie trzeba. Blok silnika 1.8 jest taki sam jak 1.4 i wszystko da sie skrecic bez problemu. Nie to ze robilem akurat taka przekladke z 1.4 na 1.8 ,ale widzialem pare fotek w necie wlasnie silnika 1.8 ze skrzynia R65 lub IB5 (pozniejsza z silnikami 1.4 i 1.6) bo tez tak srednio przekonany bylem ze to poprostu pasuje ,kurde nawet R75 z silnikiem 1.4 wiec w druga strone . Osobiscie w ten sposob bym tego nie przelozyl bo skrzynia R65 jest bardzo delikatna (to akurat wiem z pracy w serwisie Peugeota) ,a i IB5 ma nie za dobra opinie , montowana w Fordzie Puma z silnikiem 1.7 i chyba 1.6 ma elektronicznie ograniczony moment obrotowy silnika na pierwszym biegu zeby sie nie rozleciala. Z silnikiem 1.8 jesli auto jest wyprodukowane w 2005r. to zamontowana tam skrzynia IB5 srednio to bedzie znosic.
[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 10:44 ]
flapjck1 napisał/a:
w poliftowym z mniejszymi motorami to siedzi skrzynia IB5
kolega pisze, że w papierach ma 1,8. i że swapowany byl prawdopodobnie w polsce na 1,4 [pewnie ze wzgledu na koszty silnika]. to trzeba sprawdzić co to za skrzynia.
a ten 1,8 co ma byc zakładany to z którego rocznika?
W tym temacie jest zdjecie skrzyni IB5, nie sugerowac sie opisem bo jest nie prawidlowy. Gorny to korek inspekcyjny i wlewowy oleju. Skrzynia nie ma korka spustowego, ten oznaczony to pokrywka wodzika.
flapjck1, auto normalnie nie jezdzi. muli do 2,5tys obrotow, potem jakos sie zbiera w koncu.
uszkodzenia tego silnika to bardzo mala kompresja na cylindrach (trzy razy po 9,5bara i raz ok 6,5 bara) oraz klekot gorszy jak w dieslu.
freelandery 1,8 wszystkie niezależnie od rocznika miały kopułkę i palec. ty kopułki nie masz. za to masz o ile się nie mylę czujnik położenia wałka rozrządu?
tak czy tak musisz mieć wałki od pojemności 1,8, lub 1,6 bez palca.
freelandery 1,8 wszystkie niezależnie od rocznika miały kopułkę i palec. ty kopułki nie masz. za to masz o ile się nie mylę czujnik położenia wałka rozrządu?
tak czy tak musisz mieć wałki od pojemności 1,8, lub 1,6 bez palca.
moj tato ma freelandera. identyczna budowa zaplonu jak u mnie w aktualnej wersji silnika, ktora sobie jest.
wyczytalem takie info z kompa:
YM
A0047 1684 ANGERS NNN100743 EOBD M3P01PMQM
JNWOC6270
domyslam sie, ze NNN100743 mowi o rodzaju uzytego sterownika. wklepalem w google... i taki sterownik byl uzywany w r25, r45, mg zr oraz zs, w silnikach 1.4 1.6 1.8 jak i tez zwyklym r75 1.8 bez turba!
nie ogarniam.
[ Dodano: Sob Lut 25, 2012 22:36 ]
heh. komp jest od 1.8 a silnik wsadzony 1.4 - to jest pewne.
najlepsze jest to, ze skrzynia jest od freelandera, czyli generalnie ta co powinna byc w przypadku silnika 1.8. ogolnie niezle kino
czekam na silnik do swapa, niestety za 1,5-2tygodnie, bo akurat urlop bedzie miec czlowiek, ktory mi to wszystko zalatwia
heh. komp jest od 1.8 a silnik wsadzony 1.4 - to jest pewne.
najlepsze jest to, ze skrzynia jest od freelandera, czyli generalnie ta co powinna byc w przypadku silnika 1.8. ogolnie niezle kino
czekam na silnik do swapa, niestety za 1,5-2tygodnie, bo akurat urlop bedzie miec czlowiek, ktory mi to wszystko zalatwia
bo ja wiem. z tego co wywnioskowalem to tylko silnik przelozony. wsadzi sie prawdziwy 1.8 taki jaki powinien byc od samego poczatku i bedzie grac wszystko
bo ja wiem. z tego co wywnioskowalem to tylko silnik przelozony. wsadzi sie prawdziwy 1.8 taki jaki powinien byc od samego poczatku i bedzie grac wszystko
sprawdź jakie masz wtryski [chociaż ich kolor] bo pewnie ten 1,4 ma od 1,8 dlatego go tak muli/zalewa na nizszych obrotach.
bo ja wiem. z tego co wywnioskowalem to tylko silnik przelozony. wsadzi sie prawdziwy 1.8 taki jaki powinien byc od samego poczatku i bedzie grac wszystko
Ale i tez skrzynia od land rovera, a tam chyba były jakieś inne przełożenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum