Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam,
dużo jest pisane o LPG jednak takiego tematu nie widzę.
Posiadam instalację drugiej generacji.
Dzisiaj temperatura jest w okolicach 0 st.
Przy tej temperaturze auto na gaz przełącza się po około 10 km jazdy w mieście. Pewnego razu z miasta wyjechałem po 2 km i zacząłem jechać 90 km/h, wtedy przełączył się po 16 km.
Wydaje mi się, że tak późne przełączenie nie jest normalne.
Jakiś czas temu byłem u gazownika na regulacji i stwierdził, że nie mam czujnika temperatury.
Centralka stag 2w, nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
Wskaźnik temperatury silnika, długi czas przed załączeniem gazu, tkwi nieruchomo w połowie zakresu.
Proszę o jakieś podpowiedzi, czy da się coś z tym zrobić.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 22:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam kolege
http://www.ac.com.pl/publ.../PL-stag2-W.pdf
wegług tego po przełączanie u ciebie jest po obrotach a nie temperaturze
Jest Tan opisane jak ustawić przełącznik
Pewnie masz za wusoki próg obrotów ustawiony
Żółtej lampki na mojej centralce nigdy nie widziałem.
Na pozycji I i II niezależnie od obrotów zawsze świeci się czerwona lampka, więc jeżdżę na 0.
Przy kupnie auta sprzedawca mówił, że na pozycji II jest gaz. Były to moje pierwsze doświadczenia z gazem, więc nawet nie wiedziałem, jaki ma być kolor. Nie wiedziałem, dopóki nie zatrzymałem się w lesie z pustym bakiem benzyny, jadąc na pozycji II...
Może centralka do wymiany?
[ Dodano: Wto Lut 21, 2012 15:31 ]
Poszedłem przyjżeć sie mojej centralce.
Potencjometr był przekręcony, trochę go odkręciłem i gaz włącza się przy około 1900 obrotach, ale od razu auto gaśnie. Coś jest chyba nie tak?
Brak jest też żółtego kabelka od elektrozaworu benzyny.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 21, 2012 20:38
II gen LPG najczęściej miała przełącznik 1-0-2 1 - Pb, 0 - automat (przełaczenie na gaz zależne od obrotów / temperatury) 2 - LPG.
zym napisał/a:
trochę go odkręciłem i gaz włącza się przy około 1900 obrotach, ale od razu auto gaśnie
W niskich temperaturach przy niezagrzanym silniku może gasnąć bo parownik zamarza. Aby gaz zaczął odparowywać parownik musi być ciepły dlatego przełączenie na LPG powiązane bywa również z temperaturą silnika.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Hmm, regeneracja/wymiana parownika może jakoś znacznie przyśpieszyć przełączenie w niskich temperaturach? 10 km w mieście na rozgrzanie na benzynie to chyba dużo?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum