Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 '97 LPG] HGF, skrzynia, chłodnica SOLVED (swap)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 '97 LPG] HGF, skrzynia, chłodnica SOLVED (swap)
Autor Wiadomość
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Lut 28, 2012 10:32   [R200 '97 LPG] HGF, skrzynia, chłodnica SOLVED (swap)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Doradźcie mi, bo już sam nie wiem.

Auto znowu zaczęło kopcić. Zbiorniczek jest czysty, płyn też czysty. Silnik ogólnie cieknie z każdej strony na zewnątrz. Na łączeniu z przodu pod alternatorem i z drugiej strony pojawia się zielony płyn (K2 Kuler).
HGF miałem już robiony chyba 4 razy. Pewnie już za pierwszym razem była za mocno splanowana głowica i teraz już nie ma sensu jej naprawiać.

Mam już znaleziony silnik z przebiegiem poniżej 100tys z R25 za ok 1400zł sprawny, wciąż w samochodzie i na chodzie. Myślałem żeby zrobić to samemu. Powiedzmy że czuję się na siłach, sprzęt mam. Jedynie brak kanału, ale myślałem że postawię auto na kobyłkach 45cm.
Wymiana samemu pewnie wyniesie mnie w przybliżeniu 2tys zł. Wymiana samej głowicy z uszczelkami pewnie niewiele mniej.

Z drugiej strony w marcu będę kupował nowszy samochód i nie wiem, czy jest sens trzymać obydwa. Rover uszkodzony jest wart niewiele, tym bardziej że skrzynia tez już nie chodzi najlepiej bo padł synchronizator 3 biegu. A naprawiony może trochę więcej, tylko czy mi się to zwróci. W marcu mam do opłacenia OC i przegląd +550zł. Teraz przyjdzie drugie auto gdzie wypadało by zapłacić chociażby miniAC od kradzieży (A4 '04).

Jak by tego było mało wczoraj odpaliłem na chwilkę silnik i zaczął cieknąć płyn pod auto. Zajrzałem i okazało się że to chłodnica cieknie na dole na połączeniu komory plastikowej z aluminium. Chłodnica ma półtorej roku, więc pewnie będzie jeszcze możliwość odesłania na gwarancji, tylko czy nie będzie problemów z jej uznaniem jeżeli ją sam montowałem?
Chyba że to ona jest przyczyną problemów, ale wątpię.
Ostatnio zmieniony przez kqba Sob Mar 10, 2012 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 28, 2012 10:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 28, 2012 14:58   

kqba, musisz sam sobie odpowiedz czy chcesz naprawić autko, czy sprzedać tak jak jest. Oblicz wszystkie koszta ile wyniosła by cie przekładka, nowa chłodnica pewnie jeszcze jakieś pierdołki, a ile mógłbyś za niego wsiąść.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:18   

Jak odróżnić silnik 1.4 16v od 1.6 16V z R25 jeżeli nie da się oczytać numerów?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:19   

kqba napisał/a:
Jak odróżnić silnik 1.4 16v od 1.6 16V z R25 jeżeli nie da się oczytać numerów?

Silniki benzynowe z R25 nie maja kopułki i palca. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:28   

ale jak odróżnić 1.4 z R25 vs 1.6 z R25?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:36   

kqba napisał/a:
ale jak odróżnić 1.4 z R25 vs 1.6 z R25?

A tu będzie gorzej, bo oba silnika osprzętem raczej się nie różnią tylko średnica tłoka. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:45   

kqba, na A4 z 2004 r to bierz pełne AC a nie tylko od kradzieży, auto trochę warte jest a nie daj bóg coś złego się wydarzy... taka moja prywatna opinia, poza tym jak koniecznie nie potrzebujesz auta to bym sobie odpuścił przekładanie gratów, a jak chcesz coś kasy wyjść do przodu zamiast dopłacać to na części go rozbierz :ok: . Marzec już od dwóch dni :wink:
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:51   

A już zacząłem go składać na nowym silniku.
Ostatnio zmieniony przez kqba Pią Cze 29, 2012 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Mar 02, 2012 13:54   

kqba, no to składaj ;-) heh :smile:
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 21:21   

Wczoraj wszystko poskładałem w końcu do kupy. Swap się udał. Silnik chodzi ładnie. W zasadzie jak poprzedni. Różnicy w mocy nie czuć.
Z pierwszym odpaleniem trochę problemów było, bo zanim odpalił to zdążył zdechnąć jeden akumulator. Drugi na szczęście był dobrze naładowany. Odpalił może za 10 razem dopiero.
Jedyne, czego z resztą się spodziewałem, to instalacja LPG się rozjechała i strasznie nierówno pracuje silnik na gazie. Kolejny wydatek niestety.
Z przekładką zeszło mi ok 4 dni. Jak na amatora to myślę że całkiem nieźle. Podstawa to dobre klucze - głównie grzechotki i nasadki (ja zajechałem chyba 2 grzechotki i kilka nasadek 13 i 15 zanim pojechałem kupić porządne ze Stanleya)
Przełożyłem w zasadzie cały osprzęt ze starego silnika.
Wyniosło mnie wszystko ok 1600zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów SOLVED [R214 '99] Swap silnika z 1,4i na 1,4Si - nie odpala!
Sprawa niecierpiąca zwłoki!
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pon Paź 27, 2008 18:13
ash
Brak nowych postów SOLVED [R214 Si '99] Skrzynia biegow. Czy pasuje?
koalaup Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Paź 15, 2007 18:31
giewu
Brak nowych postów [R200] HGF, swap 8V na 16V
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 99 Pią Maj 25, 2012 17:45
leszczu
Brak nowych postów [R200] Chłodnica
a teraz scislosci
Papaa2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Cze 06, 2009 14:35
Papaa2



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink