Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 400 LPG] dziwna praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 400 LPG] dziwna praca silnika
Autor Wiadomość
LuQas 



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: Łódź



  Wysłany: Sob Mar 03, 2012 13:01   [R 400 LPG] dziwna praca silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Koledzy!

Powoli zaczynam tracić siły i cierpliwość o pieniądzach juz nie wspomne do mjego R400

mianowicie:

po odpalneiu samochodu silnik pracuje równo.
po dodaniu gazu do ok 3tys obrotów zaczynają się problemy i silnik zachowuje się tak jakby chodził na 3 cylindrach. poszarpuje i nierówno pracuje. Jak zaczynam ruszac to silnik dalej wkreca się ladnie i ciagnie do przodu poprawnie także problem nierównej pracy występuje tylko na biegu jałowym.

dodatkowo jak sie rozgrzeje potrafi robic taki cyrk, że wciskając sprzęgło np przy zbliżnaiu się do skrzyrzownia obroty potrafią spaśc do 200-300/min na 1 do 1,5 sek i spowrotem do 900/min. to samo robi po przygazownaiu na postoju. Takie zachowanie zdarza się średnio 3 na 5 odpaleń w różnych warunkach pogodowych zaówno na LPG i PB.

-Świece mam nowe kable też. Kopułka nowa, palec wyglada na dobry. Cewki nie ruszałem jescze. Jak ją sprawdzić domowymi spospobami?
-Może łapać gdzieś lewe powietrze?
-Czytałem że może być to problem z zacinającym się silnikiem krokowym i chce przystąpić do jego czyszczenia. Jak sprawdzić poprawnośc jego działania?
-dodatkowo jak sprawdzić czy czujniki przepustnicy i położenia wału działają poprawnie? bo wyczytałem że to też może być problem?

do silnika krokowego dochodzi taki wężyk. on odpowiada chyba dolot powietrza dodatkowego. zdjąłem go jak samochód pracował na biegu jałowym i nic zero reakcji? tak powinno być?

Czujnik temp mam sprawny bo bo jego zdjęciu na włączonym silniku zaczął pracować wentylator i delikatnie podniosły się obroty silnika.

Przeczytałem już masę tematów ale wszędnie obroty idą w góre lub się zatrzymują a u mnie spadają aż sie silnik

Czekam na porady.
Jeśli macie jakieś wskazówki proszę o opis lub jakieś foto poglądowe co gdzie i jak.
Jeśli nic nie pomoże to będe musiał oddać samochód do mechanika ale na dobry seriws znający markę R w Łodzi bardzo ciężko trafić.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 03, 2012 13:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 03, 2012 15:36   

LuQas napisał/a:
palec wyglada na dobry

To może być tylko złudzenie. Warto go wymienić. :wink:
LuQas napisał/a:
-Czytałem że może być to problem z zacinającym się silnikiem krokowym i chce przystąpić do jego czyszczenia. Jak sprawdzić poprawnośc jego działania?

http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
Na początek go przeczyść.
LuQas napisał/a:
-dodatkowo jak sprawdzić czy czujniki przepustnicy

http://forum.roverki.eu/v...2&highlight=tps
LuQas napisał/a:
położenia wału działają poprawnie?

Też warto go przeczyścić. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Sob Mar 03, 2012 23:44   

Proponuje zainstalowąc sobie program autodata, sa tam fajnie rozrysowane schematy elektryczne i opisy jak sprawdzać dane czujniki itp, do wiekszosci potrzebny jest zwykły multimetr, mechanik wymieni Ci "toczke" sprawnych rzeczy a moze byc tak ze to jeden element, mialem podobny przypadek ze mechanik siedzial 3 dni chcial powymieniac czujniki itp, zabralem samochod, posiedzialem w autodcie i wyszlo ze potencjometr przepustnicy szwankuje, powodzenia zycze :wink:
 
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 09:16   

Zmierz ciśnienie na cylindrach.
Straciłem 4 dni na szukaniu dlaczego mam takie objawy jak Twoje i okazało się że pierścień mi pękł i miałem słabszą kompresje na jednym garze.

A co do wężyka... gazownik nie uchylił Ci przepustnicy może? - tu koledzy mogą podpowiedzieć czy takie rzeczy się zdarzały jak lpg zakładali.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
LuQas 



Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 04, 2012 11:46   

tą kompresje na cylindrach jak sie mierzy? w normalnym warsztacie powinni mi to zmierzyc??
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 23:26   

tak. wkręcają lub wciskają manometr zamiast świecy. powinna być równa kompresja na każdym garze.

http://www.youtube.com/wa...feature=related

[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 23:26 ]
i co się okazało?
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] dziwna praca silnika
seba11917 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Paź 11, 2014 13:52
seba11917
Brak nowych postów [R45 1.8i 01r] Dziwna praca silnika tuż po starcie?!?!
Wadim Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 26, 2010 10:58
zetkaii
Brak nowych postów [R416] Dziwna praca silnika
chrzanek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lut 15, 2008 09:50
giewu
Brak nowych postów [R420] Dziwna praca silnika
Raftek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 28, 2011 09:34
Raftek
Brak nowych postów [R416] Dziwna praca silnika
czy to normalne?
alfa28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 12, 2008 08:39
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink