Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8 ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pią Mar 23, 2012 15:06
[R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8 ?
Autor Wiadomość
pallson 




Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Łódź

Rover 75

  Wysłany: Pią Mar 23, 2012 11:41   [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8 ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam,
mam pytanko odnośnie możliwości dołożenia turbiny do mojego silnika 1.8 16V ? Z autka jestem bardzo zadowolony, ale nie ukrywam, że troszkę przeszkadza mi jego słabe przyśpieszenie stąd wpadłem na taki pomysł . Silniki 1.8T mają 150KM więc różnica w dynamice powinna być znaczna. Z tego co udało mi się wyczytywać to konstrukcyjnie silniki są identyczne. Czy jest możliwa taka operacja ? Jeśli tak to z jakimi kosztami jest to związane (oprócz zakupu samej turbiny i jej montażu). Dziękuje za wszelkie uwagi i sugestie.
Ostatnio zmieniony przez pallson Pią Mar 23, 2012 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 23, 2012 11:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 11:41   Re: [R75] Czy jest możliwość dołożenia turbo do silnika 1.8

pallson napisał/a:
Z tego co udało mi się wyczytywać to konstrukcyjnie silniki są identyczne. Czy jest możliwa taka operacja ? Jeśli tak to z jakimi kosztami jest to związane (oprócz zakupu samej turbiny i jej montażu).


Kolejna bzdura. Nie wiem kto to pisze ale po raz kolejny słysze, że silniki konstrukcyjnie są takie same....

Różnice:
- tłoki
- uszczelka
- blok
- układ chłodzenia (m.in 2 termostaty)
- podstawa filtra oleju
- układ paliwowy
- układ dolotowy
- układ wydechowy

Ze względu, że akurat jestem w trakcie montowania 1.8 T do R45 to przeróbka zwykłego 1,8 jest kompletnie bez sensu w dodatku, że musisz mu dorzucić trochę osprzętu żeby to wszystko działało łącznie z komputerem sterującym. Nawet numer na Skrzyni biegów jest całkowicie inny niż na zwykłym 1.8.

Rozkminiam instalacje w 1.8 T i ten silnik jest zrobiony tak aby zapobiec przegrzewaniu i uszczelce pod głowicą. Czujnik temperatury umieszczony jest znacznie bliżej głowicy. Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 12:41   

Tomi_114 napisał/a:
Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).

Jak to jest PRT to nie dwa termostaty tylko jeden a w drugim jest tylko pierścień i jest przelot cały czas przez niego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 12:46   

sknerko napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Zastosowane są dwa termostaty. W tym jeden z nich to prawdopodobnie PRT (tak mi pasuje z oznaczen ale wole sie upewnic ).

Jak to jest PRT to nie dwa termostaty tylko jeden a w drugim jest tylko pierścień i jest przelot cały czas przez niego


To są dwa termostaty. Nie ma przelotu - Jeden jak w K serii przy pompie wody a 2gi z przodu silnika. Z wyglądu jest to identyczny termostat jak w 2.0 Sdi. nie mamiłem czasu sie temu przyglądnąć żeby się określić czy jest na bank PRT ale w obydwu obudowach są termostaty.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 17:32   

Tomi_114 nie będę sie z tobą spierał ty jesteś pewnie większy fachowiec jak ale powiem ci ze widziałem na forum schematy układu chłodzenia i wg mnie nie ma prawa być dwóch termostatów bo to zwyczajnie nie będzie działać. Rozbierz ten co jest przy silniku i sprawdź bo moim zdaniem tam powinna być przelotka podobna do termostatu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 25, 2012 18:02   

sknerko napisał/a:
widziałem na forum schematy układu chłodzenia i wg mnie nie ma prawa być dwóch termostatów bo to zwyczajnie nie będzie działać
daj linka do tych schematów, sam jestem ciekaw jak to wygląda
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 18:08   

Wg. Rave układ chłodzenia 1.8 i 1.8T jest taki sam i nic na temat PRT tam nie ma jeżeli masz 2 termostaty to obstawiam, że ktoś założył PRT i nie wywalił starego termostatu.

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 18:08 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=590700#590700 proszę to jest w wątku o zakładaniu PRT.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 20:02   

sknerko napisał/a:
Wg. Rave układ chłodzenia 1.8 i 1.8T jest taki sam i nic na temat PRT tam nie ma jeżeli masz 2 termostaty to obstawiam, że ktoś założył PRT i nie wywalił starego termostatu.

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 18:08 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=590700#590700 proszę to jest w wątku o zakładaniu PRT.


Czy rave odnosi sie do całej produkcji. Przydałby sie jakis 1.8T z roczników 2000-2004. Ten, który ja mam jest z 2005. Może po lifcie układ chłodzenia był inny. Ukłąd wygląda na oryginalny.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 25, 2012 21:03   

Ja mam to info w Rave do poliftowych 75 i V8

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 21:03 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=501893#501893 tam sobie znajdziesz link do niego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pallson 




Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 27, 2012 16:37   

czyli rozumiem, ze najkorzystniej byłoby kupić cały silnik 1.8T wraz z osprzętem i skrzynią biegów i przełożyć ? z jaki kosztami taka operacja jest związana - części + robocizna ? . dzieki
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 27, 2012 20:44   

pallson, kup angola w anglii to ci sie w 5 tys zamknie;)
i potem ise te 5 tysi zwroci za czesci:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] LPG do silnika turbo??
Escobre Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Sty 28, 2008 15:17
maciej
Brak nowych postów [rover 75] Wiązka silnika 1.8 a 1.8 turbo
miniex Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Sty 02, 2015 14:35
dzelo23
Brak nowych postów [R75 2,0 CDT] poduszka silnika, kolektor, turbo, airbag, etc
cin1391 Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Mar 23, 2015 10:27
j0zek
Brak nowych postów [szukam silnika 1.8 turbo w benzynie 150KM]
gaicki Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Sie 11, 2015 18:43
tronsek
Brak nowych postów [R75] Sterownik silnika, gdzie jest?
Rowan Rover serii 75, MG ZT 46 Pią Wrz 05, 2008 14:29
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink