Wysłany: Nie Mar 18, 2012 14:37 [Rover 214 Si] Problem z LPG szarpie/dusi się/
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam serdecznie,
Znowu mam problem z moim R200, od pewnego czasu zaczeło mi szarpać na LPG bez względu na obroty, raz szarpie raz nie. Wymieniłem palec z kopułką, przewody oraz świece.
Efekt na LPG cały czas znowu szarpie.
Czytałem podobne problemy że niby LPG wymaga bardzo sprawnego układu elektrycznego.
Z tego co się oriętuje to cewka jeśli jest zła ma takie same objawy na benzynie czy nagazie (proszę mnie poprawić jeśli się mylę)
Jeszcze coś o gazie sekwencja BRC, ostatnio po regulacji i wymianie filtrów.
Możecie mi doradzić co można jeszcze z tym fantem zrobić
Czekam na jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam
Cinek
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 14:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 16:07
Cytat:
To dlaczego przez dwa lata było dobrze Tylko teraz problem się ujawnia
Bo wtryskiwacze gazowe w zależności od marki padają tak jak świece i inne elementy są słabsze od benzynowych. A jakie masz wtryskiwacze Bo te z górnej półki można regenerować A i przy wymianie filtrów gazownik nie zgapną się że jest problem
Pozdrawiam
No właśnie nic w tej kwestii nie mówił, podjadę do niego jutro niech jeszcze raz się temu przyjrzy.
Co do wtryskiwaczy nie mam pojęcia aż zaraz z ciekawości pójdę zobaczyć.
Tak filtry wymienione. 2 tygodnie temu.
[ Dodano: Nie Mar 18, 2012 18:03 ]
wtryski mam pomarańczowe 7be 1641/2
listwa ma taki zapis MTM 67r010185 class2
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 19:08
Nie znalazłem nic o tych wtryskach ale domyślam się że są produkcji BRC. Namów gazownika żeby Ci podmienił na inne, nawet Valteki na chwilę żeby tylko sprawdzić. U mnie nowe wtryski już klepią ale dynamika jest dobra, nie przerywa więc niech będą Tym silnikom naprawdę dużo nie trzeba
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 211 Skąd: Dzikowiec
Wysłany: Pon Mar 19, 2012 14:01
Najważniejsze dobry gazownik. Popatrz także czy reduktor jest ok. Kolejna sprawa wtryskiwacze muszą być szybkie i dobre. Ktoś musi umieć wyregulować. Ja mam valtek i parodie z nimi. Pali 11l lekko spokojnie. Są głośne i zbyt wolne. Odkładam kasę na poprawę po ,,fachowcach,,
Sekwencja BRC sequent 24
Też zastanawiam się nad reduktorem, jeśli chodzi o spalanie to do tej pory byłem bardzo zadowolony bo w mieście maksymalne spalanie to 10L gazu a w tarasie schodzi mi nawet poniżej 7 także wynik mnie bardzo satysfakcjonujący
Jeśli chodzi o gazownika to jadę do autoryzowanego serwisu BRC.
Mają do mnie dzwonić jak będą mieli wolne miejsce.
O wszystkim was poinformuję.
Pozdrawiam
Cinek
[ Dodano: Pon Mar 19, 2012 19:59 ]
Byłem dzisiaj u gazowników.
Wgrali mi nową mapę do komputera. Koszt 50zł
Musze trochę pojeździć aby sprawdzić czy to coś dało.
Jak nie będzie rezultatu pozytywnego będą go badać cześć po części.
Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Kobyłka/Wołomin
Wysłany: Pią Mar 30, 2012 18:27
Witam mam podobny problem
samochód -rover 214 i jakies 2 miesiące temu wrzucona instalacja lpg KME
samochód szarpał po założeniu instalacji na gazie i na benzynie
powiedzieli ze kable do wymiany <gazownik tak twierdził > no i kopało od karoseri
wymieniłem kable <bosch><swiece ngk> kopułka i palec
szarpie nadal tylko ze juz auto nie kopie co jes co zrobic z tym fantem ??
Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Kobyłka/Wołomin
Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 10:31
Wszystko było ok były tylko kable zmieniane bo mechanik stwierdził ze sie utleniły i ze do dupy są i potem zaczeło sie juz jeb... i juz nie mam pomysłów co z tym zrobić we wtorek podjade na komputer chyba ... bo juz tyle podejsc do tego robiłem i ni jak nie moge go teraz do ładu doprowadzić
[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 11:31 ]
i zapomniałem dodac spalanie tez sie podniosło
Sprawdź poprawność podłączenia kabli do kopułki. Może kolejność zapłonu jest przestawiona. Na kopułce powinny być napisane cyferki (1,2,3,4). Od cylindra nr 1 (czyli tego pierwszego z lewej) przewód powinien iść do "złącza" nr 1 w kopułce. Analogicznie reszta powinna być podłączona.
Przyłącze się do tematu choć mam inny silnik(1,4 v8) instalacje LPG Wymieniłem cewkę, kopułkę, kable i świece przez jakiś czas było dobrze. Zauważyłem, że przeskakuje iskra z kabla do obudowy cewki. Przestał palić na benzynie i gazie, po wysuszeniu pali na benzynie i gazie z tym, że na gazie szarpie. Założyłem izolacje na przewód WN do cewki i pali bez szarpania do momentu spryskania wodą. Zastanawiam się nad przeniesieniem cewki w inne miejsce lub założeniem innej izolacji.
Sorry, że się wcinam może Ci to pomoże a koledzy pomogą rozwiązać także mój problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum