Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z biegami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z biegami
Autor Wiadomość
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 10:47   [R75] Problem z biegami
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Odpalam maszyne rano bez problemow.Chce wlaczyc bieg -nie da rady.Po 10min pracy silnika wajcha odpuszcza i juz jest dobrze.Pytalem mechanika mowi ze dostala sie woda do ciegna i przez noc zamarza.Jak sie auto rozgrzeje odpuszcza.Czekac na wiosne? czydam rade sam to zrobic i jak.Nie wiem nawet gdziete ciegna sa.Moze ktos cos podpowie.Przy -17 wogole nie chce odpuscic
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 00:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 25, 2010 10:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 10:50   

na forum już taki temat był. Postaraj się poszukać. Prawdopodobnie tak jak przypuszczasz, że to linki Ci przymarzają. Na forum było jak się do tego zabrać.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 25, 2010 10:59   

i popraw temat zgodnie z zasadami kącika bo nowy nie jesteś żeby tego nie wiedzieć:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15017
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 12:04   

No niestety nie ma.Jest tylko napisane ze duzy problem z wymiana.Ja nie musze wymieniac tylko odmrozic i cos zrobic by ponownie nie zamarzalo
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 14:22   

Pisałem już kiedyś o tym pisałem. Uruchom auto i zostaw na 15min. Mechanizm zmiany biegów ogrzeje się od rury wydechową i puści. Nie szarp za drążek bo urwiesz linki.
Wielu z nas tak ma. Więc nie stresuj się. :wink:
Mi też przymarza. Nic nie zrobisz. Możesz wpuścić rozgrzany olej w pancerz od strony skrzyni. Prawdopodobnie masz też porozrywane harmonijki na końcach linki.
 
 
makaveli_26 




Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: Witnica



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 17:23   

apples napisał/a:
Pisałem już kiedyś o tym pisałem. Uruchom auto i zostaw na 15min. Mechanizm zmiany biegów ogrzeje się od rury wydechową i puści. Nie szarp za drążek bo urwiesz linki.
Wielu z nas tak ma. Więc nie stresuj się. :wink:
Mi też przymarza. Nic nie zrobisz. Możesz wpuścić rozgrzany olej w pancerz od strony skrzyni. Prawdopodobnie masz też porozrywane harmonijki na końcach linki.


Dokładnie, apples odpowiadał mi tak samo gdy miałem ten problem. Mi pomogło wstawienie auta do garażu kolegi, wszystko odmarzło, woda chyba odparowała z linek i na razie odpukać nic nie przymarza, a harmonijki też mam porwane na końcówkach.
 
 
 
grota10 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 878
Skąd: Police



Wysłany: Pon Sty 25, 2010 20:18   

No tak tylko ja mam blaszaka tylko kilka stopni mniej niz na dworzu wiec co dzien z rana mam to samo.Pytalem w warsztacie za taki myk wolaja od 150 do 200zl.Chyba cierpliwie poczekam do wiaosny
 
 
rav8409 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 41
Skąd: goleniów



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 16:45   

Mam podobny problem, chodzi mi bardziej o ruch wajcha na boki, bo biegi wbija sie znosnie, tylko na boki jest strasznie ciezko..Defekt tylko widoczny przy wiekszych mrozach.. Czy za ruch na boki wajcha od biegow tez odpowiadaja te linki(ciegna)?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 16:27   

rav8409 napisał/a:
Czy za ruch na boki wajcha od biegow tez odpowiadaja te linki(ciegna)?
Mechanizm i linki.
 
 
Loo 




Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 107
Skąd: Lubin



Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 17:25   

Tutaj reszta zdjęć:

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 17:25 ]
Zdjęcia z tematu linki , mechanizm zmiany biegów
http://forum.roverki.eu/v...p=712703#712703
 
 
damian0509 



Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce



Wysłany: Czw Maj 24, 2012 10:19   Zgrzyta jedynka

Witam. Przy wrzucaniu jedynki zawsze jest zgrzyt. Trzeba ja wrzucac tylko jak sie stoi i to bardzo wolno zeby weszla bez zgrzytu. Bardzo proszę o pomoc. pozdrawiam
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 24, 2012 10:56   

Sprzęgło dobrze rozłącza?
2-gi bieg wchodzi dobrze?

jak tak, to najprawdopodobniej synchronizator 1-go biegu w skrzyni jest uszkodzony.
 
 
Angus46 



Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 1



Wysłany: Pon Mar 11, 2013 23:55   

Panowie mam pytanie czy mniał ktoś z was tak że 1,3,5 wchodzą normalnie a 2. 4 i wsteczny wyskakują nawet na luzie . u mnie wszystko było ok dopuki nie posmarowałem linek aby lżej chodziły bardo prosze o porade lub podpowiedz to jes Rover 75 z 2002r 18B
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 13:17   

Odgrzeje temat, ponieważ mam tak jak kolega wyżej, po przesmarowaniu linek potrafi mi wybić np. 1-wszy bieg, ale tylko na postoju... Linki do wymiany? Czy można gdzieś dostać zabezpieczenia na wodniczki od linek do biegów, ponieważ mam pospinane plastikowymi opaskami...?
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 13:53   

Wymieniałem u siebie linki w zeszłym roku na używki. Przed założeniem dokładnie je przesmarowałem,zadałem sobie nawet trud żeby pancerze zalać olejem silikonowym,aż kapało,ale nie zdarzyło się żeby biegi wyskakiwały. Wybierak pracuje leciutko i na bank nie ma żadnych problemów,dlatego szukałbym gdzie indziej przyczyny.
Z doświadczenia wiem,że sporo zależy od ułożenia linek- jest kilka miejsc delikatnego zagięcia pancerza, po za tym dobrze je spiąć opaską kablową żeby równo leżały.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 19:13   

Mi mechanicy powiedzieli, że jest tak ponieważ nie ma zabezpieczenia na wodniczkach i linki zużyte...
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Maj 06, 2013 20:25   

Musiałbyś mieć duży luz na połączeniach kulowych,w co trudno mi uwierzyć,natomiast nie mam pojęcia co mechanicy uważają za zużycie linek,bo raczej znaczne rozciągnięcie nie wchodzi w rachubę- sama linka ma ok.5 mm średnicy i furmankę można na tym uciągnąć,a wodziki na końcach linek to mocny stalowy pręt. Jedyne co może się stać złego to pęknięcie na połączeniu linka/wodzik. Nie wiem też co masz na myśli mówiąc o zabezpieczeniu,bo połączenie kulowe jest na wcisk-zatrzask i nie ma tam żadnej zawleczki,no chyba że chodzi o te blaszki które trzymają pancerz,ale to można jakoś dorobić. Nawet,gdyby linka spadła z kulki,to po prostu nie miałbyś biegów. U mnie linka urwała się na II biegu i na nim dojechałem na kanał.
W ostateczności możesz kupić używki- mnie cały komplet z wybierakiem,gałką i maskownicą kosztował 180 zł i nie ma naukowego dowodu że wytrzyma krócej niż oryginał trudny do dostania i kilkukrotnie droższy.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Krzysztof_89 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 105
Skąd: Zielona Góra

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 06, 2013 20:46   

Też mi się wydaje, że linki jeszcze dają radę, ale podobno nie mam jakiegoś zabezpieczenia, co przytrzymuje wodziki i mam je tam spięte opaską platikową ;) Może wystarczy mocniej je pospinać i będzie chulać ;)
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 23:41   

Witam. Mam problem po wymianie sprzęgła. Brak biegu 3,5,R, a dokładniej 1 bieg gitara skrzynia pracuje koła kręcą się 2-gi bieg to samo 3-ci bieg jakby wchodził do połowy 4-ty bieg normalnie 5-ty i wsteczny brak możliwości przesunięcia gałki do prawej krawędzi. Po zrzuceniu linki odpowiedzialnej za ruch lewo - prawo gałka chodziła normalnie. Wg mnie problem jakby tkwił w samym mechaniźmie w skrzyni biegów. Zrzucona linka po wciśnięciu 5 lub R wystawała dalej o ok 1 - 2 cm niż łeb na mechaniźmie. Czyżby linka przez 3 dni uległa wydłużeniu? Macie jakieś pomysły. Dodam że kiedy ręką ruszałem mechanizm to wyczułem jakby były tylko 2 zakresy (stojąc z lewej strony auta) lewo prawo i na każdym z nich przód i tył.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 12, 2014 23:52   

a pancerzyk trafił na swoje miejsce?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z biegami
MiReK Rover serii 75, MG ZT 58 Nie Lut 03, 2008 21:36
przemo285
Brak nowych postów [R75]Problem z biegami
adamlaziska Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Maj 07, 2013 11:02
Pieta
Brak nowych postów [R75] Problem z biegami
occrew Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Mar 11, 2014 17:06
kalafior
Brak nowych postów [R75] Problem z biegami
Micen Rover serii 75, MG ZT 32 Nie Gru 02, 2007 21:08
przemo285
Brak nowych postów [R75] Problem z biegami
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Sty 22, 2016 18:03
prebenny



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink