Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Temperatura - czy jest się czym martwić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Temperatura - czy jest się czym martwić
Autor Wiadomość
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 10:52   [R75] Temperatura - czy jest się czym martwić
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, poczytałem forum(opcja szukaj) i muszę to napisać.
Tydzień temu w trasie(ok 120km) przy +17*C na dworze i włączonej klimie temp. silnika na kompie była w granicach 88-90*C w mieście w korkach do 95*C. Dwa dni później ta sama trasa tylko, że na zewnątrz +11*C, włączona klima i silnik 83-86*C i do teraz tak jest. w mieście rozgrzewa się do 83-85*C po przejechaniu ok. 12km. jak się zatrymam to powoli wzrasta(włączona klima na auto ustawione 21). Płynu nie ubywa i nie wyrzuca przez zbiornik, termostat(komplet) wymieniony rok temu, wentylator też i włącza się prawidłowo, w garażu rozgrzałem bez problemu do 100*C i spada do 95*C. Nie pamiętam jak było w zimie, ale chyba cały czas utrzymywał 87-88*C.
Jest to coś dziwnego czy po prostu w tych temp. i włączonej klimie chłodnica aż tak wychładza płyn (większa prędkość na drodze niż w zimie), czy termostat się nie domyka, a może ja mam już jobla.
Dzięki i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sie 04, 2012 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 10:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 11:20   

jest OK. Termostat zaczyna się otwierać przy 86 st.C.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 11:31   

dzięki, uspokoiłeś mnie, bo po przeżyciach z układem chłodzenia w r 75 i byłym r 200 jestem jakiś wyczulony.
 
 
 
stan1959 



Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 1



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 13:00   

Witam Bardzo spodobalo mi sie to forum. Dzis przewertepowalem prawie calosc. Jak wiekszosc tu piszacych tez chcialbym zasiegnac informacji. A mianowicie jestem posiadaczem ROVER-a 75 2,0 litry w automacie benzyna z 2000 roku. Cos zdazylo sie z chlodzeniem ,najpierw wybilo plyn przez korek zbiorniczka wyrownawczego, po dolaniu plynu przy osiagnieciu temperatury okolo 90 stopni plyn w zbiorniczku sie podnosi , a po wychlodzeniu silnika plynu ubywa. Czy to termostat , czy uszczelka . Do tego z wydechu jakby deszczyk. Bede wdzieczny za podpowiec
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 13:20   

Prawidłowo na zimnym płyn w zbiorniczku powinien być na dnie i przykrywać napis MAX.Po zagrzaniu poziom się podnosi, ale nie wyrzuca przez korek.Po ostygnięciu, wraca do MAX. Pierwsze trzeba sprawdzić czy korek zbiorniczka jest sprawny ,a układ odpowietrzony.Obserwować przez jakiś czas, czy na zimnym poziom się nie zmienia.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 14:16   

SeniorA napisał/a:
Prawidłowo na zimnym płyn w zbiorniczku powinien być na dnie i przykrywać napis MAX.

Powinno widac ten napis Max po odkręceniu tego zbiorniczka czy nie widać? Ja staram się żeby minimalnie płyn ten nachodził albo ciu był niżej od napisu Max.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 15:49   

markozalko napisał/a:
Powinno widac ten napis Max po odkręceniu tego zbiorniczka czy nie widać?
teoretycznie powinno być widać napis MAX
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 17:08   

właśnie wróciłem z małej przejażdżki i temp. silnika 85-86*C przy włączonej klimie na 20*C, ale jak jadąc z górki puszczę gaz to temp spada do 83-82*C i za chwilkę powoli się podnosi. na postoju jak mam 87*C jak dodam gazu i przytrzymam go na chwile na 5 tyś.obr. to też spada do 82*C ale wtedy jest szybszy obieg wody także to raczej normalne.
 
 
 
roadking 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 154
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 12:27   

A skąd wiesz jaka (w stopniach) jest temperatura silnika ?
Ja mam podobny problem z niedogrzewaniem silnika przy włączonej klimie.
Tyle że ja obserwuję tylko wskaźnik, u mnie on spada z połowy zakresu (prawidłowa pozycja) do 1.4 zakresu.

SL
_________________
Szymon Ludowicz
www.ROADKING.pl
 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 14:11   

roadking napisał/a:
A skąd wiesz jaka (w stopniach) jest temperatura silnika ?

Pozycja 7.0 podczas diagnostyki w komputerze pokładowym:
http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 15:51   

roadking napisał/a:
Ja mam podobny problem z niedogrzewaniem silnika przy włączonej klimie.
Tyle że ja obserwuję tylko wskaźnik, u mnie on spada z połowy zakresu (prawidłowa pozycja) do 1.4 zakresu.


obstawiam termostat. bo klima włącza wentylator
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 21:35   

dzisiaj temp. zeszła na 75 po czym wskoczyła na 82 w ciągu 2sec. a prędzej na światłach z 90-93-96-100 i włączył się wentylator i przy 95*C się wyłączył. a później było już ok. wyczytałem tu na forum, ze temp. silnika w KV6 może skakać nawet o 10*C. a może się sypie czujnik temp. cieczy.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 15:06   

U mnie podobnie zachowuje się temperatura choć dawno nie sprawdzałem. Pamiętam jak kiedyś robiłem testy to tez tak miałem jak Ty od 80 kilka stopni do 100 i wetylator schładza do 95.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 17:56   

czyli skacząca temperatura to norma i zostawić i nie ruszać jak się nic nie dzieje i nie ma wycieków a układ trzyma cisnienie
 
 
 
domann 




Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 25
Skąd: Ząbki



Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 19:52   

domel101 napisał/a:
czyli skacząca temperatura to norma i zostawić i nie ruszać jak się nic nie dzieje i nie ma wycieków a układ trzyma cisnienie


Norma.
Jakiś czas jeździłem z podłaczonym interfejsem OBD i czytałem korekty STFT i LTFT (do strojenia instalacji LPG). Temperatura silnika też się zapisywała.
Wskazówka temp stała w jednej pozycji a temperatura odczytywana z OBD latała w zakresie 85-102.
 
 
sylwek02lg 



Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 10:34   

stan1959 napisał/a:
Witam Bardzo spodobalo mi sie to forum. Dzis przewertepowalem prawie calosc. Jak wiekszosc tu piszacych tez chcialbym zasiegnac informacji. A mianowicie jestem posiadaczem ROVER-a 75 2,0 litry w automacie benzyna z 2000 roku. Cos zdazylo sie z chlodzeniem ,najpierw wybilo plyn przez korek zbiorniczka wyrownawczego, po dolaniu plynu przy osiagnieciu temperatury okolo 90 stopni plyn w zbiorniczku sie podnosi , a po wychlodzeniu silnika plynu ubywa. Czy to termostat , czy uszczelka . Do tego z wydechu jakby deszczyk. Bede wdzieczny za podpowiec


Witam,

Nie chce cie straszyć kolego, ale awaria uszczelki w silnikach KV6 to rzadka przypadłość. Miałem podobny problem, na rozgrzanym silniku płyn mocno parował, z wydechu wydobywała się para - skończyło się wymianą silnika. Poprzedni właściciel przegrzewał silnik, popękały głowice a płyn chłodniczy wyrzucał wydech. Sprawdź zapach płynu chłodniczego - jeżeli czuć spaliny to możesz mieć spory problem. :cry:
 
 
siekiera 



Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 81



Wysłany: Wto Lip 17, 2012 23:20   

A Poł zakresu to 90 stopni tak ? Bo ja mam 2.5 v6 i jest zimny po 5 minutach jest juz na polowie wlancza sie wiatrak potem wylacza i tak co jakis czas a temp. caly czas na polowie to dobrze czy zle prosze o odpowiedz
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 18, 2012 07:20   

siekiera, poszukaj na forum test OBD i tam masz opis jak użyć ukrytego komputera pokładowego którym odczytasz sobie temperaturę. W połowie skali jest od 87st C do 115 st C albo do trochę większej temperatury bo teraz dokładnie nie pamiętam

[ Dodano: Sro Lip 18, 2012 08:20 ]
a z tym wiatrakiem to coś mi się wydaje ze wszystkich biegów w nim nie masz, mój startuje dopiero jak bardzo jest gorąco i na dworze i pod maską, albo chodzi cały czas jak klima działa
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
siekiera 



Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 81



Wysłany: Pią Lip 20, 2012 15:08   

Ja np wyjade z domu 5 min i juz jest polowa:( I nie wiem czy to tak mam byc wiatrac zalacza sie dosc czesto staralem sie sprawdzic na kompie jak napisales ale chyba mam inny program bo inaczej sa strony.... Bo nie moge dojsc do ladu tam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lip 21, 2012 16:26   

siekiera napisał/a:
Ja np wyjade z domu 5 min i juz jest polowa:( I nie wiem czy to tak mam byc

tak ma być
siekiera napisał/a:
ale chyba mam inny program bo inaczej sa strony.... Bo nie moge dojsc do ladu tam
wszędzie jest jednakowo tylko wprawy trzeba
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] czym psiknąć w stacyjkę
markozalko Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lis 08, 2012 17:46
markozalko
Brak nowych postów [R75] tłumik czym go zabezpieczyć
sknerko Rover serii 75, MG ZT 29 Wto Mar 29, 2016 08:47
sknerko
Brak nowych postów [R75] Czym czyścicie welurową tapicerkę?
jarema Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Paź 04, 2007 12:04
jarema
Brak nowych postów [R75] Czym zastąpić poduszkę powietrzną ?
IrekRover75 Rover serii 75, MG ZT 44 Sob Sty 23, 2010 20:02
Tomek1212
Brak nowych postów [R75] czym naoliwić gumę od kierownicy
markozalko Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Lip 17, 2015 12:37
markozalko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink