ile
200-300 mA taki prad jest niedopuszczalny
quote]
ale nawet... 10h x 300mA = 3ah
to jak mamy akumulator w zaleznosci czy benzyna czy diesel, ale powiedzmy od 45ah w gore do 70 paru ah. to nawet ja auto bedzie stalo 2 dni to zgubi nam 14,5ah wiec nawet w teori przy takim uplywie po 2 dniach powinno banglac.
ale oczywiscie zgadzam sie ze jedno zero nie w ta strone...
poczekajmy co kolega wymierzy u siebie - to bedzie mozna cos podpowiedziec, bo moze aku wadliwy i ma jakies wewnetrzne zwarcie? dobra opcja jest odlaczenie klemy na te 2 dni i proba czy zapali bez problemu, jesli nie - to masz uszkodzony aku fabrycznie.
ja mam r200 diesel, po poltora tyg nieodpalania przy 2 letnim aku centra futura 72ah - sztahnal bez gadania.
pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 06:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
tak więc wg mojego miernika pokazuje 0,06A co jakis czas mrygnie na 0,07A ale to chyba od diody alarmu bo mniejwiecej w tym samym czasie przeskakuje choć miernik czasem tego nawet nie wychwyci,
ładowanie akumulatora jest na 14,0
akumulator GigaWatt czy jakos tak na Boshu robione dokladne wartosci pojemność: 680 / 74 rozruch
Czyli jak bede mial nie ruszać auta przez 3 dni i więcej to odłączyć klemę i spróbować parę godzin przed wyjazdem(żeby wrazie czego podładować) podłączyć klemę i próbować odpalić
jak nie odpali to na reklamacje akumulator ?
680 / 74 czy raczej 74Ah / 680 rozruch? I te 14.0 to przy jakim obciążeniu? Nie wiem jakie masz wyposarzenie ale jeżeli masz 74Ah to stanowczo za dużo. On zawsze będzie niedoładowanny bo moc alternatora jest obliczona na ok. 50Ah. Zmierz ładowanie po wyłączeniu wszystkich odbiorników. Powinno być ok. 14.5V
Czyli jak bede mial nie ruszać auta przez 3 dni i więcej to odłączyć klemę i spróbować parę godzin przed wyjazdem(żeby wrazie czego podładować) podłączyć klemę i próbować odpalić
jak nie odpali to na reklamacje akumulator ?
ja bym tak sprawdzil zeby wyeliminowac teorie rozladowania przez instalacje - chociaz biorac po uwage
Guciek napisał/a:
pokazuje 0,06A co jakis czas mrygnie na 0,07A
to nie ma opcji zeby ci przez 3 dni sciagnelo aku z takim poborem.
zdzichu napisał/a:
jeżeli masz 74Ah to stanowczo za dużo. On zawsze będzie niedoładowanny bo moc alternatora jest obliczona na ok. 50Ah
kolega ma racje, do benzyny 74ah/680a to zaduzy aku, ja mam taki w dieslu. jesli robisz krotkie odcinki i rzadko, to wiecej rozladujesz aku niz naladujesz i potwierdzalo by sie to co pisze kolega o niedoladowaniu.
sprawdzic mozesz to dwojako:
1) normalnie jezdzac, odlaczasz przed 2-3dnowym postojem kleme i tak jak piszesz na pare h przed wyjazdem podlaczasz i proba - bangla ok - nie bangla jest podejrzenie uszkodzenia wew aku i czesciowo niedoladowania.
2) to samo jak wyzej, ale najpierw ladujesz aku do fula prostownikiem, odlaczasz kleme i tak samo przed wyjazdem sprawdzasz - jak bangla to ok - jak nie bangla - to 100% zwarcie wew aku - bo skoro byl naladowany na full prostownikiem to wykluczamy niedoladowanie alternatorem a wolno stojacy aku nie rozladuje ci sie sam bez wady w 2-3dni.
z tym niedoladowywaniem aku to bym tak nie przesadzal, wspolczesne alternatory naprawde maja spory zapas mocy
jako przyklad zawsze bede podawal ciagnik rolniczy np C330 w ktorym to fabrycznie jest pradnica, czesto zastepowana jest alternatorem z samochodu, oczywiscie po zmianie kola pasowego tak zeby dopasowac obroty
Alternator laduje tam aku o pojemnosci 165Ah i jakos daje rade
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Owszem w C 330 alternator z F 125 naładuje ale tam po odpaleniu świecą się tylko światła, jeżeli w ogóle się świecą. Przy takich żarówkach to jest pobór prądu ok. 7A. Przy benzynie na wtrysku stały pobór prądu to;
cewka zapłonowa - 8A
pompa paliwa - 6A
wtryskiwacze - 6A
światła (H4) - 11A
Do tego dochodzą odbiorniki okresowe które mogą zeżreć jeszcze więcej (np. dobry radioodtwarzacz)
sorry ale w to niedoładowanie to ja nie wierzę mimo wiekszej ilości odbiorników niż w traktorze ... przyczyna tak krótkiego "trzymania" aku na bank nie jest niedoładowanie .... moim zdaniem, skoro nie ma złodzieja prądu, to winny bedzie sam aku. Oczywiscie jestem jak najbardziej za tym, żeby naładować go do końca prostownikiem i przetestować, ale mimo wszystko uważam, ze problem nie będzie tkwił w niedoładowaniu.
[ Dodano: Sro Kwi 11, 2012 11:30 ]
Podsumowując moje wywody to też mi się wydaje że to wina aku. Ale nie wiemy jeszcze przy jakim obciążeniu było te 14.0V a to też jest ważne bo akumulator ma dużą pojemność.
Naładuj prostownikiem, odłącz i sprawdż po kilku dniach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum