Witam.Panowie pomocy! Mam problem w roverku 75 2.0 cdt temperatura silnika na wyświetlaczu jest 90 stopni wczasie jazdy nawet w korku a wentylator się nie włącza .
Chłodnica jet zimna ,górny wąż jest gorący a dolny zimny a temperatura ani drgnie
pomocy!
[ Dodano: Sob Kwi 14, 2012 21:28 ]
jest tu kto?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 14, 2012 20:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Termostat to było by logiczne.Tylko jak pisałem wyżej ja cały czas nim śmigam miasto ,korki,trasa i nic się nie dzieje tz.cały czas temperatura 90 stopni ,nawiew ciepłe powietrze,zimne elegancko a chłodnica zimna wąż dolny zimny.Chciałem sprawdzić czy działa wentylator 30 minut na postoju pracy silnika i nic temperatura 90 i nie chce drgnąć do góry
jak by termostat się nie otwierał to zatarł bym silnik w czasie eksploatacji z powodu wysokiej temp.albo bym go zagotował po 10 km jazdy a tak się nie stało
zagrzać Rovera do takiej temp by wiatrak się włączał graniczy z cudem bynajmniej ciężko to osiągnąć, mamy grill jak od stara, dużo osób jeździ nieświadom że wiatrak im w ogóle nie działa i nie potrafią zagrzać R:) mi to raz się udało, że zagrzał się R ale to ogromnym korku przy wylocie z Krakowa ale wtedy wiatrak mi w ogóle nie działał
zagrzać Rovera do takiej temp by wiatrak się włączał graniczy z cudem bynajmniej ciężko to osiągnąć, mamy grill jak od stara, dużo osób jeździ nieświadom że wiatrak im w ogóle nie działa i nie potrafią zagrzać R:) mi to raz się udało, że zagrzał się R ale to ogromnym korku przy wylocie z Krakowa ale wtedy wiatrak mi w ogóle nie działał
Mnie się pare razy udało ale mam automat i było na bardzo gorąco. Raz mechanik chciał sprawdzić przy takiej pogodzie jak teraz i po 15min poległ.
Ja tez mam diesla i nie przypominam sobie żeby się wiatrak kiedyś mi włączył. Jedynie chodzi jak klima działa. Więc chyba to normalne. Ostatnio jadąc taxi koleś mi mówi że ma dość jazdy benzyniakami bo one w korkach się grzeją i wiatrak się włącza, a diesla mówi ciężko zagrzać. Co innego może diesel jakiś mniejszy ale nie taki jak nasz że wchodzi ponad 8 litrów płynu chłodzącego.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 13:07
markozalko napisał/a:
wchodzi ponad 8 litrów płynu chłodzącego.
i trzeba dodać też te 6,7 l oleju który też robi swoje,raz przejechałem 10km po stłuczce bez grama wody w układzie i też mu nic nie jest,zaznacze że też chyba z rok jeździłem ze sprawnym tylko 3 biegiem na wentylatorze który itak nigdy sie nie włączył
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 14:10
adam napisał/a:
Witam.Panowie pomocy! Mam problem w roverku 75 2.0 cdt temperatura silnika na wyświetlaczu jest 90 stopni wczasie jazdy nawet w korku a wentylator się nie włącza .
1-szy bieg wentylatora włącza się przy temperaturze silnika ok. 97'C. A to, że się nie przegrzewa to chyba dobrze świadczy o układzie chłodzenia Jeżeli jeździsz z włączoną klimą, to temperaturę wyższą niż 90, raczej trudno będzie uzyskać W R 75 mamy jeden wspólny wentylator - od klimy i chłodzenia silnika.
[ Dodano: Pią Kwi 27, 2012 20:49 ]
Witam Panowie.Problem z wentylatorem powraca Dzisiaj nabiłem klimę ,włączyła się sprężarka pojawiło się zimne powietrze i sprężarka stop! nie włączył się wentylator ,czyli coś jest z nim nie tak tylko co?jak sprawdzić przyczynę jego nie działania?
[ Dodano: Sob Kwi 28, 2012 14:11 ]
Dzisiaj odkręciłem grill ,przy włączonej klimie "popchnąłem" śmigło wentylatora i ku mojemu zdziwieniu wiatrak ruszył i klima chłodziła ,wyłączyłem klimę wiatrak przestał się kręcić ,załączyłem klimę wiatrak ani drgnie trzeba go popchnąć i wiatrak się kręci co to za czary? pomocy!
Dzisiaj odkręciłem grill ,przy włączonej klimie "popchnąłem" śmigło wentylatora i ku mojemu zdziwieniu wiatrak ruszył i klima chłodziła ,wyłączyłem klimę wiatrak przestał się kręcić ,załączyłem klimę wiatrak ani drgnie trzeba go popchnąć i wiatrak się kręci co to za czary? pomocy!
Zużyta szczotka od pierwszego biegu wentylatora. Na stronie klubowej jest artykuł jak ją wymienić.
Witaj dukat 11.Widzę ,że znasz temat wentylatora i tu proszę Cię o radę czy próbować wymieniać szczotki czy drugi wentylator, większość wymienia na wentylator od vectry B.Mam u siebie potężny szrot anglików nie było by problemu z zakupem nawet oryginalnego tylko czy warto ? bo tani nie jest a pewności niema czy pokręci się trochę
Zdemontowałem zderzak i okazało się ,żę wentylator jest nieoryginalny wiatrak jest mniejszy i widać gołym okiem że jest dorabiany z innego auta ,wiatrak oryginalny ma 7 łopatek a ten u mnie ma 11 nie mam pojęcia od czego on jest
U mnie w 75 CDT też nie działa wiatrak.Ja mam od Opla Vectry.Tzn.na krótko działa a po podłaczeniu pod uklad sterujący nie.Mysle ze wina leży po plytce sterującej.Przekaznik w plytce niby dziala ale na czerwony nie daje pradu i lipa.no i na szarym tez nie.Sprawdzalem próbowka.Nie wiem gdzie szukac juz przyczyny.Czy jest moze jakis bezpiecznik jescze czy co? Bezpiecznik pod maska sprawdzalem chyba 2 od góry pod maska .Kable nie wygladaja na jakies przetarte.Ma ktoś moze pomysl na to?Org Rovera sie spalil.Moze cos po trochu uszkodzil ta plytke czy co>Zalozylem nowy od Vectry pochodzil kilka dni i przestał.Myslalem ze padl ale on dziala.Tylko cos dzwinego jest z Ukł.sterującym.Prosze o pomoc
Koledzy mam taki problem- wentylator nie wyłącza się nawet po zgaszeniu auta.
Pytanie jest takie -co należy odłączyć, żeby przestał działać?Jakiś bezpiecznik może?Bo przyczyny ,to będę szukał później.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum