Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam.
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaki płyn hamulcowy kupić do rovera 216 Si z 1997 roku z ABS ?
Chcialbym wziąć firmy ATE. Wiem, że producent zaleca DOT4 spełniający wymagania SAE J 1703. Ale firma ATE ma DOT4 o oznaczeniu SL i nowszy SL6. Niby zaleca na stornie do aut produkowanych do 1990 roku SL, natomiast SL6 do tych od 1991 roku. Na stronie toma team z filtra dla mojego modelu wyszlo, ze SL, ktorego juz zreszta nie maja w ofercie.
Prosze tylko o pomoc bo wiem, ze troche sie roznia. SL6 ma mniejsza lepkosc o polowe w temp. -40st. oraz nieco wyzsze temp. wrzenia (w tym wrzenia na morko czyli po zaabsorbowaniu wody).
Pozdrawiam
_________________ Nocny Marek
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 01, 2011 17:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymienili mi ostatnio płyn hamulcowy i po jakimś czasie zachciało mi się sprawdzić czy widać poziom w zbiorniczku. Okazuje się, że nie widać i mało tego nie widać żeby coś się działo gdy tym zbiorniczkiem nieco poruszam. Czyżby zbyt mało poniżej zbiorniczka go jest, a może za dużo, powyżej MAX i wypełnił cały zbiorniczek po górny brzeg?
Płyn sam kupowałem, to był DOT4 firmy ATE typ 200. Dałem im 1 litr i z tego co się dowiadywałem powinno spokojnie wystarczyć im nawet na małą płukankę.
Mam takie pytanie odnośnie sprawdzenia zbiorniczka odkręcając jego pokrywę. Czy to spowoduje zapowietrzenie układu? Z książki serwisowej HAYNES'a wynika, że uzupełnia się jak inne płyny. Jest tam tylko jakiś przewód zasilający, ktoś wie za co odpowiada?
Przepraszam jeśli pytania są tendencyjne, ale proszę o wyrozumiałość i ewentualne podpowiedzi.
nocny_marek, jeśli nie świeci ci się kontrolka od hamulca ręcznego to znaczy, że jest ok.
Najlepiej będzie jak sprawdzisz odkręcając korek, nic się nie stanie więc śmiało możesz spojrzeć.
Jak będzie za dużo wlane, to też nie za bardzo, więc będziesz musiał trochę odlać.
rozumie, że wtyczkę na korku odpiąć ?
czyli tam w zbiorniczku nie jest tak, ze jest odpowietrzone i nie moze byc powietrza?
Kontrolka od recznego nie swieci sie podczas jazdy, jedynie wtedy kiedy mi reczny odbije, ale to wina linek gdyz sa do wymiany (gdzies o pancerz haczy).
Jak bedzie zbyt duzo plynu (powyzej MAX) to czym sie bedzie objawiac to podczas hamowania?
podepne sie pod temat
nie widze poziomu płynu w zbiorniczku, zgaduje że nie jest przeźroczysty więc pewnie go tam w ogole nie ma, kontrolka hamulców sie nie świeci, hamuje dobrze. Z tego co wiem płyn był wymieniany w maju 2011, w tym czasie poprzedni właściciel nie zrobił nawet 5 tysięcy km, czy wystarczy że doleje płynu czy musze go wymieniać i odpowietrzać.
nie widze poziomu płynu w zbiorniczku, zgaduje że nie jest przeźroczysty więc pewnie go tam w ogole nie ma
to nie zajrzałeś tam?
można dolać, nawet trzeba - hamować może bo jest w układzie, ale jest go za mało dlatego pali się kontrolka, to jedna z możliwości tylko ale najłatwiejsza do sprawdzenia i naprawienia, dole koniecznie jeśli nie ma
kontrolka sie nie pali, nie zaglądałem bo nie chciałem odpinać kabli, lub żeby go przypadkowo nie zapowietrzyć. Wiem że musze dolać ale chce wiedzieć czy od samego dolania nie zapowietrzy sie układ bo wtedy zostane z "ręką w spodniach" i zapowietrzonymi hamulcami, a na parkingu raczej sam nic z tym nie zrobie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum