Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 21:40 [R420] Wyciek w okolicach paska rozrządu i przeguby.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam, dzisiaj trochę wolnego więc zaglądnąłem pod maskę patrze tu i tam i zauważyłem kilka rzeczy, otóż:
1. Ostatnio dużo osób się rozpisuje na temat sprzęgła i trafiło w końcu na mnie.
Problem za dużego nie ma ale powoli zaczyna być słyszalne skrzypienie podczas wciskania pedału sprzęgła oraz bywa odczuwalny lekki opór poniżej zamieszczam 4 zdjęcia wysprzęglika mógł by ktoś ocenić? możliwe, że wina leży tutaj a jak nie to zobaczę łapę po weekendzie majowym.
2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu i pomiędzy zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy a zbiorniczkiem wspomagania. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ?
3. Dziwny dźwięk (buczenie, brzęczenie) podczas gdy przekręcę stacyjkę na pozycje II (gdzie zapalają się kontrolki) a spod maski gdzieś okolice alternatora lub z pod pokrywy silnika nie wiem... na pozycji I dźwięku nie ma, nie wiem jak na zapalonym silniku bo ciężko usłyszeć Poniżej linki do filmików z tym dźwiękiem (dla tych co mają własne poczucie humoru, nie nie chodzi o wiatr ).
Smar w sprayu lub WD40.Psikaj w miejscu gdzie łapa wchodzi w tuleję plastikową a niech ktoś wciska sprzęgło w tym samym czasie.Powinno pomóc.Najlepiej sprawdź jak zdejmiesz wysprzęglik czy jest minimalny luz ruszając ręką łapę.
zarzygane w okolicach zbiorniczka płynu do wspomagania to chyba standard w tym modelu. U mnie winowajcą są luźne wężyki (na cybantach) i tamtędy trochę ucieka płynu. I robi się chlew w tej okolicy komory.
zarzygane w okolicach zbiorniczka płynu do wspomagania to chyba standard w tym modelu. U mnie winowajcą są luźne wężyki (na cybantach) i tamtędy trochę ucieka płynu. I robi się chlew w tej okolicy komory.
Szczerze to mnie to wkurw...a niemiłosiernie Próbowałem jakoś to lepiej/szczelniej zamocować i dalej mi rzyga, po jakimś czasie burdel się robi że hej
Powiem wam, że czytałem i wiele osób ma z tym problem chyba spróbuje założyć silikonwe wężyki (niebieski takie) akurat mam dostep do tego więc może się skuszę tylko, śrendice muszę zmierzyć ale to nie problem, myślałem też nad takimi wężami do chłodnicy i coolera tylko musze sie popytać o koszt jaki to bedzie
Turc napisał/a:
2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ?
Zabieram się za wymianę przegubów (z abs) i z tego co znalazłem w miare nie drogich to:
Trzeba zdjąć pokrywę rozrządu i zobaczyć. Pewnie puszcza simering i koniecznie trzeba go wymienić wraz z paskiem. Olej działa na pasek rozrządu bardzo niedobrze i zaraz pasek albo pęknie albo przeskoczy i będzie silnik na złom.
Ja właśnie te brałem i wymieniłem w zeszłym roku, a jako, że Tomi powiedział mi o słabych gumach, to gumy kupiłem w IC. Ale co do samych przegubów to jak na razie złego słowa nie powiem.
Dzięki wielkie chłopaki za odpowiedź, przy weekendzie zobaczę co jest z tym wyciekiem dokładnie rozbierając obudowę paska no i wymiana przegubów czeka A co do zbiorniczka i syfu wokół niego to założę nowe wężyki silikonowe i myślę, że pomoże
_________________ "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ?
Pasek i simeringi wymienione... pod pokrywą ładne olej nasyfił... teraz wszystko gra zobaczymy jak dalej będzie
bizon napisał/a:
Daj znac jaki Ci koszt wyjdzie tej operacji bo na allegro widze sa drogie takie węże
Jak mówiłem miałem dostęp do tego więc koszt flaszki tylko był, nic więcej a co do chłodnicy i coolera narazie brak możliwośći załatwienia po znajomości, więc na razie nie ruszam tematu, czekam na $$
Łapa sprzęgła oraz wysprzęglik spryskany WD-40 i jak narazie problemów nie ma.
_________________ "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum