Forum Klubu ROVERki.pl :: [r618] Ciśnienie sprężania a rocznik i LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r618] Ciśnienie sprężania a rocznik i LPG
Autor Wiadomość
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



  Wysłany: Sro Maj 02, 2012 10:51   [r618] Ciśnienie sprężania a rocznik i LPG
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam.

Ostatnio w moim nowym zakupie przy okazji oględzin wizualnych silnika w poszukiwaniu ewentualnych wycieków itp, sprawdzono ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach.
Robił to młody chłopak, chyba stażysta, i pomiar jaki uzyskał wygląda tak:
1cyl.: 9,5, 2cyl.: 9,4, 3cyl.: 9,6, 4cyl.: 9,5 (bar).
Ciśnienie mierzone na ciepłym silniku próbnikiem ciśnienia z gumową końcówką.

Moje pytanie brzmi: czy brak luzów zaworowych dał by tak równomiernie niski wynik czy raczej już silnik mówi papa?

Zainteresowało mnie to bo mam w planach montaż instalacji LPG i niewiem czy tak zużyty silnik nadaje się do takiej inwestycji?

Pozdr.
Brand.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 02, 2012 10:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 02, 2012 16:47   

Ale to jest normalny wynik ZTCP, ten silnik ma taką kompresję niską, hondziarze nawet mówią że jest idealny pod turbo :mrgreen:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Maj 02, 2012 20:19   

w manualu mam high 12,5 lowest 9,5 bar dlatego się zapytuję.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 02, 2012 21:37   

12,5 to jest wartość nominalna, musiałbyś zrobić próbę olejową i wtedy miałbyś dokładniejszy podgląd. Nie jestem pewien, czy wartość 9,4-9,6 to jest nisko, ale dużego rozbiegu nie ma i wartości są w normie. Nie myl stopnia sprężania z kompresją na cylindrach bo to całkiem różne wartości.

Stopień sprężania dla silnika:

H23A3 9,8:1
F20Z1 9,5:1
F20Z2 9,0:1
F18A3 8,9:1
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 08:46   

cały czas mówimy o ciśnieniu sprężania vel. kompresja.
Dane z Rave -> R600 -> Repair manual -> General data -> page 1:
Cylinder Compresion:
nominal 12,5kgf/cm2 tj 12,25 bar
minimum 9,5 kgf/cm2 tj. 9,31 bar
max. variation 2kgf/cm2 tj. 1,96 bara
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 10:03   

Wiem tyle, że i F20 i F18 mają takie same normy ciśnienia sprężania, różnią się jedynie stopniem sprężania. Zrób próbę z olejem i będziesz widział dokładnie jakie masz ciśnienie.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 10:06   

a wracając do pytania z posta pierwszego, czy 9,5 bar to już o remoncie trzeba myśleć czy jeszcze nie? bo 2000pln w instalkę lpg włożyć jak ma to rok pojeździć to się nie bardzo mi widzi?
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 10:17   

No jak ma to tylko rok pojeździć to nie bardzo się to widzi, prawdę mówiąc to bez sensu. Co innego gdybyś miał jeździć tym dłużej, to wymieniłbym chociaż pierścienie i zrobił głowice, wymienił uszczelniacze zaworowe itp. a potem gaz.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 10:23   

Ojciec jeździł civikiem '95 poj. 1,5 z lpg 6 lat, sprzedał i jeszcze ktoś nim jeździ. jak kupował miał na liczniku 187000. Jak sprzedawał 235000. Może nie powinienem sie tak martwić tylko ładować gaz i latać.

Wracając do kompresji, znalazłem taki przelicznik:

a). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym
Pspr = 0,125 x ε
b). silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym
Pspr = 0,21 x ε
gdzie:
Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)
ε – stopień sprężania badanego silnika

Wychodzi na to że nominał w F18 ma 11,1bar.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 19:48   

a co na to gazownicy u których chcesz zakładac?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
brand 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 75
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 19:50   

nic. jedni chcą zakładać bez pytania, drudzy twierdzą że słabo.
_________________
był R600 sDI potem R416 lpg potem R600 lpg
teraz służbowa beemka ;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620 SDi] ciśnienie sprężania na tłokach
kotulsky Rover serii 600, Honda Accord 35 Nie Gru 04, 2011 11:49
kotulsky
Brak nowych postów [Accord/R618]Licznik z Ti to R618 z silnikiem Hondy?
v_chu Rover serii 600, Honda Accord 0 Pon Lut 27, 2012 00:04
v_chu
Brak nowych postów [R618]Ciężko wchodzące biegi w r618 - sprzęgło ?
rafig192 Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Gru 22, 2014 16:39
kruku_87
Brak nowych postów [R620Si] Niski stopień sprężania, niska temperatura oleju
Speagle Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Maj 12, 2013 20:06
Mariusz27
Brak nowych postów [R618] GŁOWICA
Alpine Rover serii 600, Honda Accord 8 Sob Sty 05, 2008 15:51
Alpine



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink