Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Wyciek w okolicach paska rozrządu i przeguby.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Wyciek w okolicach paska rozrządu i przeguby.
Autor Wiadomość
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



  Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 21:40   [R420] Wyciek w okolicach paska rozrządu i przeguby.
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam, dzisiaj trochę wolnego więc zaglądnąłem pod maskę patrze tu i tam i zauważyłem kilka rzeczy, otóż:

1. Ostatnio dużo osób się rozpisuje na temat sprzęgła i trafiło w końcu na mnie.
Problem za dużego nie ma ale powoli zaczyna być słyszalne skrzypienie podczas wciskania pedału sprzęgła oraz bywa odczuwalny lekki opór poniżej zamieszczam 4 zdjęcia wysprzęglika mógł by ktoś ocenić? możliwe, że wina leży tutaj a jak nie to zobaczę łapę po weekendzie majowym.

pozycja spoczynku sprzęgła

wciśnięte sprzęgło

pozycja spoczynku sprzęgła

wciśnięte sprzęgło


2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu i pomiędzy zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy a zbiorniczkiem wspomagania. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ? :P







3. Dziwny dźwięk (buczenie, brzęczenie) podczas gdy przekręcę stacyjkę na pozycje II (gdzie zapalają się kontrolki) a spod maski gdzieś okolice alternatora lub z pod pokrywy silnika nie wiem... na pozycji I dźwięku nie ma, nie wiem jak na zapalonym silniku bo ciężko usłyszeć :P Poniżej linki do filmików z tym dźwiękiem (dla tych co mają własne poczucie humoru, nie nie chodzi o wiatr :grin: ).

http://youtu.be/3t0MkL9rWUU

http://youtu.be/-Mk--s35QNE
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
Ostatnio zmieniony przez Turc Nie Maj 06, 2012 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 21:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 01, 2012 07:58   

Turc napisał/a:
4 zdjęcia wysprzęglika mógł by ktoś ocenić?

Tak po zdjeciach to nic nie widac. zapewne lapa sie zaciera, popsikaj z zewnatrz wd moze cos pomoze na tydzien a jak nie to zrzucanie skrzyni
Turc napisał/a:
Dziwny dźwięk

dziwne by bylo gdyby go nie bylo, to pompa paliwa
 
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 01, 2012 17:27   

Smar w sprayu lub WD40.Psikaj w miejscu gdzie łapa wchodzi w tuleję plastikową a niech ktoś wciska sprzęgło w tym samym czasie.Powinno pomóc.Najlepiej sprawdź jak zdejmiesz wysprzęglik czy jest minimalny luz ruszając ręką łapę.
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 01, 2012 17:42   

zarzygane w okolicach zbiorniczka płynu do wspomagania to chyba standard w tym modelu. U mnie winowajcą są luźne wężyki (na cybantach) i tamtędy trochę ucieka płynu. I robi się chlew w tej okolicy komory.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



Wysłany: Sro Maj 02, 2012 11:53   

A co z wyciekiem w okolicach rozrządu i korek zapaskudzony od wlewu oleju? Jakies pomysły :>
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
 
 
 
HiS 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 115

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 02, 2012 12:09   

pelson91 napisał/a:
zarzygane w okolicach zbiorniczka płynu do wspomagania to chyba standard w tym modelu. U mnie winowajcą są luźne wężyki (na cybantach) i tamtędy trochę ucieka płynu. I robi się chlew w tej okolicy komory.


Szczerze to mnie to wkurw...a niemiłosiernie ;) Próbowałem jakoś to lepiej/szczelniej zamocować i dalej mi rzyga, po jakimś czasie burdel się robi że hej
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 02, 2012 12:13   

HiS napisał/a:
Szczerze to mnie to wkurw...a niemiłosiernie ;)

Mnie też wkurza ;) Ale już się przyzwyczaiłem. Pod maską diesli jest brudno i nic na to nie poradzę ;) nie zamierzam myć silnika raz na miesiąc.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 12:33   

Powiem wam, że czytałem i wiele osób ma z tym problem chyba spróbuje założyć silikonwe wężyki (niebieski takie) akurat mam dostep do tego więc może się skuszę tylko, śrendice muszę zmierzyć ale to nie problem, myślałem też nad takimi wężami do chłodnicy i coolera tylko musze sie popytać o koszt jaki to bedzie ;)

Turc napisał/a:
2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ? :P







Zabieram się za wymianę przegubów (z abs) i z tego co znalazłem w miare nie drogich to:

1. Firmy GSP u TomaTeam: http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1543 - choć z tego co słyszałem to szybko pękają gumy więc pewnie odpada...

2. Firmy NTY (alledrogo): http://allegro.pl/przegub...2303172078.html - jakieś opinie ?

3. Firmy MaxGear (alledrogo): http://allegro.pl/przegub...2300661776.html - jakies opinie ?

któreś z tych 3 warte uwagi ? Może ktoś z was poleci coś innego ?
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
 
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 06:27   

Trzeba zdjąć pokrywę rozrządu i zobaczyć. Pewnie puszcza simering i koniecznie trzeba go wymienić wraz z paskiem. Olej działa na pasek rozrządu bardzo niedobrze i zaraz pasek albo pęknie albo przeskoczy i będzie silnik na złom.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 07:05   

skoro przeszło przez obudowę to musi się nieźle lać, jak już napisał mirwin, pasek niedługo pójdzie
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:49   

Turc napisał/a:
1. Firmy GSP u TomaTeam: http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1543 - choć z tego co słyszałem to szybko pękają gumy więc pewnie odpada...


Ja właśnie te brałem i wymieniłem w zeszłym roku, a jako, że Tomi powiedział mi o słabych gumach, to gumy kupiłem w IC. Ale co do samych przegubów to jak na razie złego słowa nie powiem.
 
 
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



Wysłany: Wto Maj 08, 2012 20:47   

Dzięki wielkie chłopaki za odpowiedź, przy weekendzie zobaczę co jest z tym wyciekiem dokładnie rozbierając obudowę paska no i wymiana przegubów czeka :) A co do zbiorniczka i syfu wokół niego to założę nowe wężyki silikonowe i myślę, że pomoże :P
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 09, 2012 07:11   

Turc napisał/a:
nowe wężyki silikonowe

Daj znac jaki Ci koszt wyjdzie tej operacji bo na allegro widze sa drogie takie węże
 
 
 
Turc 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 83
Skąd: Sulechów



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 12:36   

Turc napisał/a:
2. Druga sprawa wyciek w okolicach paska rozrządu. Zauważyłem także, że silnik od spodu lekko i miejscami mokrawy a także korek wlewu paliwa od po jakimś czasie gdy wytrę robi się wokół niego mokro. (zdjęcia także poniżej) Ma ktoś jakieś pomysły co i dlaczego ? :P






Pasek i simeringi wymienione... pod pokrywą ładne olej nasyfił... teraz wszystko gra zobaczymy jak dalej będzie :)

bizon napisał/a:
Daj znac jaki Ci koszt wyjdzie tej operacji bo na allegro widze sa drogie takie węże


Jak mówiłem miałem dostęp do tego więc koszt flaszki tylko był, nic więcej :) a co do chłodnicy i coolera narazie brak możliwośći załatwienia po znajomości, więc na razie nie ruszam tematu, czekam na $$ :P

Łapa sprzęgła oraz wysprzęglik spryskany WD-40 i jak narazie problemów nie ma.
_________________
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu?
pawel_wenek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Wto Lut 19, 2008 11:29
Brt
Brak nowych postów [R420] Rlka napinacza paska klinowego nie w osi paska
420 Di
Arti_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Wrz 12, 2007 20:06
Brt
Brak nowych postów [R420] Komputer T4 w Warszawie lub okolicach
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Pon Lis 29, 2010 08:40
mirwin
Brak nowych postów [R420 sdi] hałas , tarcie w okolicach alternatora
nowy880 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Sty 06, 2013 16:10
nowy880
Brak nowych postów [R45] Wymiana paska rozrządu
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Kwi 27, 2007 13:07
kqba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink