Wysłany: Sob Maj 05, 2012 21:21 [R45 2.0 idt] Sprzęgło?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witajcie,
Na wstępie - tak, korzystałem z szukajki forumowej i nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi na mój problem.
3, 4, 5 bieg jak depnę w podłogę przy 2k RPM to obroty rosną natychmiast do 4k i dopiero wtedy samochód "dogania" silnik.
Przy spokojnym dodawaniu gazu tak się nie dzieje. Czy to sprzęgło?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 21:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 305 Skąd: Kutno
Wysłany: Sob Maj 05, 2012 22:00
Jest dokładnie tak jak podejrzewasz ,jeśli rosną obroty a prędkość się nie zwiększa wiadome jest że ślizga się sprzęgło. Często pojawia się też charakterystyczny smrodek palonego sprzęgła.
Dobra, czyli zestaw do wymiany. Drugie pytanie, jakie sprzęgło? Zakładając, że robię podstawowe mody R45 idt czyli wtryskiwacze SDI + mapy od Remiego czyli moc trochę wzrośnie, to powinienem myśleć o jakimś lepszym sprzęgle czy seria (która?) wystarczy? REMI!!!! Jakie masz sprzęgło?
Trzecie pytanie: Jeżeli będę targał skrzynię, to jest sens przy okazji zrobić coś jeszcze?
Ja tak miałem gdy mi się łapa sprzęgła zaczynała zacierać.CX 80 i po problemie.Odepnij wysprzęglik i sprawdź czy masz lekki luz na łapie.Jeśli nie to jest zatarta łapa.
Dobra, czyli mam się wczołgać pod auto? nie dysponuję kanałem niestety. Czego mam szukać, ma ktoś jakąś fotkę gdzie mam tej łapy szukać? ew, na którym schemacie rimmerbros.co.uk jest ta łapa oznaczona?
[ Dodano: Nie Maj 06, 2012 22:50 ]
Dobra, operacja "Smarowanie/pryskanie łapy sprzęgła" zakończona. Pryskaliśmy, potem naciskaliśmy sprzęgło, pryskaliśmy, potem naciskaliśmy sprzęgło. Niestety problem nie ustąpił ale fakt, że ten "dings" (wysprzęglik?) który wchodzi do skrzyni biegów to skorodowany bardzo był (płatki rdzy odpadły jak tam dłubałem).
Więc co proponujecie? Całe sprzęgło czy własnie wysprzęglik do wymiany?
Jak już pisałem odepnij i sprawdź czy idzie ręką poruszać łapą.Jeśli nie to na bank łapa nie odbija do końca.Jeśli idzie to może być że sprzęgło do wymiany.Jaki jest przebieg autka?Bo to też ważne.
Samo pryskanie może nie pomóc. U mnie po zdjęciu skrzyni okazało sie, że sprzęgło było nówka, tylko łapa piekielnie zapieczona. Wybili ja oczyścili i dobrze przesmarowali. Od 2 lat wszystko działa bez zarzutów. Także bez zrzucenia skrzyni nic sie nie dowiesz. Pryskanie może pomóc "na chwilę".
No ja mam identyczny problem w moim roverku 420 jak redlued opisywal
oprocz tego jeszcze te cholerne skrzypienie przy wciskaniu i wyciskaniu sprzegla ( a sprzeglo wymienialem pol roku temu ) na poczatku probowalem pryskac i smarowac wysprzeglnik ale nie dawalo efektu i problem nie znika
jak tylko wroce do polski to tez rozbiore sprzeglo i sprawdze lape bo to moze byc to jak opisuja poprzednicy
Ostatnio zmieniony przez lisciu24 Pon Maj 07, 2012 23:00, w całości zmieniany 1 raz
to raczej napewno nie jest pedal bo dopoki auto jest "zimne" to wszystko jest OK
problem ze skrzypiniem i zatarciem jest dopiero jak sie auto rozgrzeje (wystarczy 30 min w trybie miejskim )
ale tez to sprawdze
Skrzypi łapa sprzęgła.Szczotka druciana mała wąska wyczyścić smarować pryskać gdy inna osoba wciska nam pedał sprzęgła.Metal się rozgrzewa i dla tego skrzypi w upalne dni ITP.Miałem to samo.
Pożyczyłem zdjęcie od kolegi Turc żeby pomóc mi w moim problemie (Turc, nie obraź się).
1. Jak to zdjęcie zrobiłeś? Od spodu jest osłona silnika (zdemontowałeś?)
2. Czy łapa sprzęgła jest to ten element, który oznaczyłem strzałką czarną?
3. Jak się nazywa element oznaczony strzałką czerwoną (czy to wysprzęglik)? Ten element u mnie jest mocno skorodowany powierzchniowo - czy to też mam wyczyścić?
4. Barney79, mówiłeś żeby łapę sprzęgła odpiąc od wysprzęglika i sprawdzić czy mam lekki luz na łapie (czyli na elemencie od czerwonej czy czarnej strzałki?).
5. Jak mam to rozpiąc, bo rozumiem, że miejsce oznaczylem strzalka zielona? Jezeli to rozepne, to zaden element mi sie nie "schowa" do srodka i bede mogl spiąć je ponownie?
6. Slyszalem cos o odpowietrzaniu ukladu po rozpieciu wysprzeglika - cos sie przeslyszalem czy nalezy to zrobic? jak?
Jade po litr wd40 i nakladki druciane na wiertarke
1. Jak to zdjęcie zrobiłeś? Od spodu jest osłona silnika (zdemontowałeś?
Od spodu osłonę jak masz trzeba z demontować, rzecz oczywista
redcloud napisał/a:
2. Czy łapa sprzęgła jest to ten element, który oznaczyłem strzałką czarną?
Czerwona strzałka jest ta lapa
redcloud napisał/a:
3. Jak się nazywa element oznaczony strzałką czerwoną (czy to wysprzęglik)? Ten element u mnie jest mocno skorodowany powierzchniowo - czy to też mam wyczyścić?
Wysprzeglik jest to z czarna strzałka
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum