Chciałbym zaprezentować swojego Tomcata. Auto wymaga drobnej uwagi, ale najważniejsze dla mnie, że jest absolutnie bezwypadkowe z oryginalnym lakierem na każdym elemencie, przebieg na cyferblacie 122tys km, sądząc po zużyciu wnętrza, ciszy z skrzyni biegów wydaje się realny. Rocznik 1995.
Auto ma służyć do dawania maxymalnej frajdy z jazdy i objeżdżania innych teoretycznie mocniejszych wózków. Uważam, że nie należy eksperymentować a kolega dobryziom obrał najsłuszniejszą z dróg rozwoju tego auta więc zamierzam skorzystać z niektórych rozwiązań w swoim projekcie.
• MODEL: Rover 220 coupe Turbo 1995r.
• SILNIK: 2.0T 16v 200KM (seria)
- Świece NGK
- przewody WN NGK
- kopułka/palec nowe LUCAS
- rozrząd przy przebiegu 123tys km
- Olej w silniku – syntetyk Valvoline VR1 Racing 10W60 co 8tys.
- wzmocnione poduszki home made polyuretan
- EBC zastąpiony MBC properfekt
- sprzęgło spiekowe 4 łapkowe by Bremzer Poznań
• UKŁAD DOLOTOWY:
- Seria Garrett T25 / T28 z 200sx w planach
- układ dolotowy seria / czeka kawał rury z suchym stożkiem Fujita
Plany
- blow off properfekt type 1
• UKŁAD WYDECHOWY:
- 3" Downpipe
- Cat-back 2.75" na jednym tłumiku RM-Motors
- końcowy tłumik przelot firmy R1 Sport
• ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- zegary doładowania VDO
Plany:
- EcuMaster DETII (czeka na montaż)
- Dodatkowy map sensor 2,5barowy (czeka na montaż)
- Wywalić aku do bagażnika
• UKŁAD NAPĘDOWY:
- Felgi stockowe
- 4 opony letnie semislick Toyo R1R w rozmiarze 205/50/15
- Zima 16x7.5" ATS + Michelin Pilot Alpin 3 195/45/16
Plany:
- Felgi ATS DTC lub OZ ultraleggera
• ZAWIESZENIE:
- sprężyny -30mm H&R
- amorki Koni Sport regulowane przód + tył
- rozpórka na przednie kielichy OMP
- rozpórka tył home made
• UKŁAD HAMULCOWY:
- zaciski przód Honda Prelude
- tarcze przód QH 282mm (262->282mm)
Plany:
- swap tylnych zacisków wraz z tarczami z MG ZS180 (239->260mm)
• BODY-KIT:
- seria jak bóg przykazał
• ŚRODEK:
- Seryjne półskórzane fotele
- końcówka drążka zmiany biegów "mugen style"
Plany:
- składane głęboki kubełki Recaro z ITR plus szelki Takata
• CAR-AUDIO:
- coś tam brzęczy
Plany:
- Pioneer DEH-88RS
- Przednie głosniki 165mm Focal
- tylne głośniki midbasy 200mm Dynaudio (z volvo C70 I gen)
- wzmacniacz audison
Dzień po zakupie:
Po polerce i woskowaniu:
Ostatnio zmieniony przez Vito_ Wto Maj 14, 2013 10:00, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 22, 2012 17:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Autko świetne, ale mam jedno pytanie, chodzi o tylne koła a konkretnie o odległości kola do progu i rogu zderzaka nie sa takie same, koło jest berdo blisko progu, to tak ma być?
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Kwi 03, 2012 17:53
Udało się na allegro wypatrzyć Szybka decyzja, zapakowałem się w pociąg i za parę godzin był mój.
Tomcat wymaga małej opieki, ale baza jest świetna - stan blachy i zużycie elementów
Zamierzam go doporwadzić do dawnej świetności
Obecnie robi się mały remoncik, wymiana niemal wszystkich uszczelek w silniku łącznie z uszczelką pod głowice
W najbliższych planach na przód opony TOYO R1R w rozmiarze 195/50/15 lub 205/50/15 + na tył też jakaś dobra opona w tym rozmiarze.
Jeśli chodzi o zawieszenie, na przód już czekają sprężyny H&R -30mm, szukam czegoś na tył
ps. wojtku88 widzę, żę dość podobnie się mamy jeśli chodzi o rocznik i zamiłowania do aut, miałem civica 4g D15B1+ SOHC non VTEC (130+) 15.3 robił na ćwiare
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 20:41
tronsek napisał/a:
Jeżeli już chcesz obniżać, to użyj kompletu sprężyn jednej firmy, abyś się kiedyś nie zdziwił dziwnym zachowaniem autka.
I tak w planach odelżenie tyłu (zapasówka, kanapa tył, boczki itd), więc liczę się z niestabilnym tyłem...
17" odpada, za ciężka felga i opona. W 16" miałem już wstępnie nagrane OZ Superleggery, ale niestety w tym roku nie mogę sobie pozwolić na takie fanaberie może na przyszły sezon się poszuka czegoś większego...
slax napisał/a:
mam jedno pytanie, chodzi o tylne koła a konkretnie o odległości kola do progu i rogu zderzaka nie sa takie same, koło jest berdo blisko progu, to tak ma być?
przeglądając wiele zdjęć na necie, wychodzi na to, że "ten typ tak ma"
Edit 6.04.2012
Roverek odebrany dziś od mechanika, wszelkie wycieki zlikwidowane, w silniku niemal wszystkie uszczelki wymienione, łącznie z tą pod głowicą problem z boostcutem połowicznie roziązany (zepsute EBC chwilowo ominięte, MBC czeka na montaż, blokuje mnie brak wskaźnika doładowania)
Zamówiłem opony
4x TOYO R1R 205/50/15
Edit 10.04
Auto dostało MBC i w końcu odżyło, teraz czuję dopiero, że jestem po ciemnej stronie mocy
Edit 11.04
Roverek przerejestrowany od dziś na PO śmiga.
Edit 16.04
Założony wskaźnik doładowania.
Edit 21.04
Gleba stage I ogarnięte na przodzie zawitały sprężyny firmy HR i zaowocowało to obniżeniem o około 3cm pozatym wpadła nowa wygodniejsza gałka zmiany biegów.
Zaciski od preludy zostały odczyszczone i odmalowane. Dodatkowo dotarły do mnie tarcze firmy QH dedykowane do MG ZR rozmiar 282x25mm.
No to heble 282mm już na swoim miejscu, teraz hamuje tak jak należy przy tej mocy
Ktoś na tym forum pisał, że pasują P&P... Nic podobnego straszna rzeźba masa piłowania kombinowania itp... Przynajmniej na zaciskach z Hondy Prelude...
No i w końcu wjechały oczekiwane R1R
Oraz wjechały na tył HRy z civica razem z amorami (amory P&P sprężyny trzeba było ciąć o 2 zwoje) ale wyleciał cały środek i został tylko jeden fotel, poprawa dynamiki znaczna, na minus to, że znów auto podniosło się w górę...
Autko pięknie się prezentuje, dobór opon świetny, uważaj tylko na deszczu! Fajnie, że samochód ogarniasz tak aby wrócił do lat swojej świetności, ale z tą sprężyną to mnie zagiąłeś, obciąłeś sprężne
Przecież to nie jest ani dobre dla sprężyny, ani bezpieczne Poprawcie mnie jeśli się mylę
PS
Coś jest w tych czwórkach, ja swojego nie mierzyłem na 1/4 mili jeszcze, może uda się wysoką 14 zrobić
Piękne auto, ale aż się prosi o większe fele tak jak już koledzy wyżej wspomnieli, a co do cięcia sprężyn to ogladałem któregoś dnia program na Discovery "Poturbowani" (jak ktoś nie ogladał to chodzi tam o to, że "kradną" komuś stare auto żeby w siedem dni je odrestaurować i zwrócić włascicielowi) i zakładali do auta już chyba najbardziej obniżające sprężyny jakie do niego mogli dostać, ale i tak były za wysokie, więc obcieli z nich pół zwoju. Wychodzi na to, że chyba nie jest to aż takie niebezpieczne skoro robili to fachowcy zajmujący się na codzień tuningiem i odresturowywaniem aut, chyba że to były jakieś inne sprężyny, z którymi można takie rzeczy robić, nie siedzę w tym temacie za bardzo więc nie wiem, opisuję tylko to co widziałem.
Ostatnio zmieniony przez KNA Sob Maj 12, 2012 21:01, w całości zmieniany 1 raz
tu nie chodzi o srednice, tylko o to, ze zaciski z ZR/ZS pod tarcze 282 są dużo szersze. Dlatego dla przykładu w ZS180 nie założysz oryginalnej dojazdówki na przednią oś, bo opiera się o zacisk. A szukam jakiś 15tek na zime i te wyglądowo są ok, ale nie wiem czy spasują
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ja dałem okazyjnie za R1R 220pln sztuka stąd min decyzja o pozostaniu w 15"
Cytat:
Czy ori fela 15' z Coupe Turbo (ta którą ma Vito) wchodzi na zaciski z ZS/ZR 282mm??
Niestety nie pasuje, konieczne jest zastosowanie dystansu 5mm, lub zeszlifowanie jarzma i zacisku...
Co do obcinania sprężyn, zdania są podzielone, zgadzam się, że nie jest to najlepsza z możliwych metod, aczkolwiek traktuje w tym aucie niektóre rzeczy budżetowo - jak się nie sprawdzi to będę poprawiał, narazie nie zauważyłem niczego niepokojącego
Co do 1/4 mili auto wczoraj brało udział
Ogołocony środek z fotela pasażera, tylnej kanapy dojazdówki itp waga 1140kg z 10l paliwa w baku.
Udało się wykręcić 14,24s więc uważam, że to dobry wynik. Doładowanie 13psi. Niestety tak klejące laczki powodują bardzo przyśpieszone zużycie sprzęgła, więc przy upalaniu pojawiły się pierwsze oznaki ślizgania się.
Najbliższe plany to wymiana końcowego tłumika, wywalenie katalizatora i pomiar na hamowni.
W końcu kilka fotek zrobionych aparatem a nie kijem od szczotki... Zeron fotoszopa bo ani nie mam czasu ani weny...
Edit 1.06
Rover wczoraj zawitał na hamowni na ustawieniach zlotowych czyli zmaksowane doładowanie na seryjnym kompie - ok 0.89bar. Od zlotu wpadł przelotowy tłumik końcowy więc można założyć, że moc od tego trochę wzrosła. Producet podaje dla tego silnika wartości katalogowe 200koni i 240Nm, lecz realnie auta te miały ok 180 koni i 260Nm przy doładowaniu 0.65bar. Od 4tys widać wyraźnie spadek doładowania spowodowany bardzo nędznym seryjnym układem dolotowym.
Najbliższe plany to dolot 3" na stożku FUJITA oraz wycięcie kata i wtedy hamownia, jak dalej będzie mało w obwodzie czeka ECUMASTER DET III i strojenie u Rysia. Co da się osiągnąć na tym setupie? Realnie ok 235koni po dolocie i strojeniu.
_________________ Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Cze 01, 2012 17:47
Raczej hamuje go puszka filtra i jej łącznik z turbo - ma 2 kolanka 90 stopni które przy pełnym doładowaniu się zasysają lekko i zmniejszają przepływ. Dlatego będzie dolot 3" z kwasówki, stożek i złączke zamawiam w poniedziałek więc pod koniec tygodnia będę montował, przy okazji dla lepszego wyważenia i zwiększenia ilości przestrzeni pod maską zostanie przeniesiony akumulator do bagażnika.
Co do MBC - tak properfekt z kulką włożona twardsza sprężynka z zestawu.
Co do wyniku również jestem zadowolony, ale mam nadzieję na więcej w tym roku jeszcze
Co do intercoolera niestety ogranicza mnie posiadanie A/C z którego nie zamierzam rezygnować, myślę nad spryskiwaczem wodnym IC z subaru...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum