Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Bierze olej i płyn chłodniczy od niedawna.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Bierze olej i płyn chłodniczy od niedawna.
Autor Wiadomość
Rockefeler17 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: z Polski;)

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2012 13:33   [R214] Bierze olej i płyn chłodniczy od niedawna.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam!
Od ostatniego czasu samochód zaczął brać olej. Wcześniej też brał ale w małych ilościach. Teraz pomimo tego, że bierze olej to zaczął delikatnie brać płyn chłodniczy. Zauważyłem ze troszeczkę jest opryskana górna cześć nad końcówką rury wydechowej w wielkości kilku kropel. Oprócz tego nie zauważyłem żadnych wycieków. Dodam ze 1,5 roku temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Czy mechanik mógł coś spiepszyć? Samochód zawsze brał mi olej ale nie aż tak jak teraz. Ale jeszcze nigdy nie brał mi płynu chłodniczego w takim stopni żebym musiał dolewać razy na miesiąc. Natomiast ubytek oleju można było obserwować w wymiarze tygodniowym. Nie jeżdżę wcale dużo. W ogóle po mieście nie jeżdżę. Maksymalnie robię 100-150km na tydzień.
Pomocy chłopaki! Czekam na pomoc. Już nie wiem co robić z tym samochodem! Pomóżcie... Czekam....
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Maj 10, 2012 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 10, 2012 13:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2012 13:52   

Sprawdź najpierw to. :wink:
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Rockefeler17 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: z Polski;)

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2012 14:14   

[TAK] - ubytek płynu chłodniczego

[NIE -kolor czarny średnio rzadki] - konsystencja oleju przypominająca majonez/cappuccino/kawę z mlekiem (płyn chłodniczy dostał się do oleju)

[NIE - płyn ciemny wręcz ciemny brązowy, widoczny osad(to chyba brud), brak plam oleju] tłuste plamy w płynie chłodniczym lub "kawa z mlekiem" zamiast płynu (olej dostał się do płynu chłodniczego)

[Nie zauważyłem] - wyciek płynu chłodniczego spod głowicy
[na niskich obrotach nie, natomiast na wysokich przy gazie w deche dym jasny] - obfite dymienie z rury wydechowej (płyn dostaje się do cylindrów)

[NIE, wszystko w porządku. Przed wymianą uszczelki tak było] - niepokojące wskazania wskaźnika temperatury płynu chłodniczego (w wyniku ubytku płynu)

[ Dodano: Czw Maj 10, 2012 14:09 ]
Kiedyś pamiętam, gdy dolewałem oleju zauważyłem nalot na korku od wlewu oleju. ten nalot to był wręcz smar w kolorze siwo brązowym. Nalotu było bardzo dużo na wewn stronie korka i wogule we wlewie silnika. Tylko raz to widziałem. Od tamtej pory się to nie powtórzyło. To było chyba na jesień o ile pamietam. Chyba to wyjaśnia wam wszystko. Tylko co to zwiastuje? Co to HGF?

[ Dodano: Czw Maj 10, 2012 14:14 ]
Jeśli poszła mi uszczelka pod głowicą to mogę dodać, że nie powinno tak się stać. Jak mi poszła uszczelka pod głowicą tzn kupiłem z uszkodzoną to auto zachowywało się zupełnie inaczej niż teraz. Oszczędzałem auto. Jeździłem max do 3 tys zawsze na zimnym silniku.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2012 14:16   

Jeśli to nie HGF, to trzeba znaleźć nieszczelność w układzie. Najwrażliwsze to uszczelka kolektora ssącego, zaworek nagrzewnicy, chłodnica, łączenia węży, pompa wody i sama głowica. Poszukaj w tych miejscach białego nalotu lub jakiejś plamy. Co do oleju, jeśli nie dostaje się do układu, to silnik go spala, wiec remont kapitalny się należy, chyba że też jest gdzieś wyciek.

Rockefeler17 napisał/a:
Jeśli poszła mi uszczelka pod głowicą to mogę dodać, że nie powinno tak się stać. Jak mi poszła uszczelka pod głowicą tzn kupiłem z uszkodzoną to auto zachowywało się zupełnie inaczej niż teraz. Oszczędzałem auto. Jeździłem max do 3 tys zawsze na zimnym silniku.

Taki majonezik mógł pozostać bo poprzednim HGF, albo robisz często zbyt krótkie trasy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Rockefeler17 



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 17
Skąd: z Polski;)

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 10, 2012 14:23   

Dzięki Ci za odpowiedź. Zaraz idę zobaczyć wszystko. Jak coś to będę pisał;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Streetwise]Ubywa płyn chłodniczy i olej, to nie hgf.
Bashful Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Wto Lip 17, 2012 19:12
Bashful
Brak nowych postów [R214] Płyn chłodniczy
klakier0301 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 53 Sro Maj 23, 2012 14:30
leszczu
Brak nowych postów [ R214 1.4 16V 1998r] Płyn chłodniczy
michalmiler Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 15, 2009 06:44
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214 97r] Po naprawie HGF nadal znika płyn chłodniczy
duzy102 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 38 Sob Sty 17, 2009 12:16
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214 Si] "Uciekł" płyn chłodniczy
wlodi893 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lut 07, 2011 17:54
wlodi893



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink