Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420D '96] Napinacz paska wielorowkowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:09
[R420D '96] Napinacz paska wielorowkowego
Autor Wiadomość
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 17:26   

u mnie piszczy rolka napinacza i wyglada na taka krzywa i paska prosto nie prowadzi
do tego jakby bil gora dol, nie wiem jak bylo wczesniej wiec nie wiem czy to tak moze bic.
moje najwazniejsze pytanie to czy wymieniac rolke z napinaczem czy moge sama rolke??
jak sprawdzic czy sam napinacz jest sprawny a tylko rolka na umarciu??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 18, 2010 17:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Sie 18, 2010 18:48   

borek88 napisał/a:
u mnie piszczy rolka napinacza i wyglada na taka krzywa i paska prosto nie prowadzi
do tego jakby bil gora dol, nie wiem jak bylo wczesniej wiec nie wiem czy to tak moze bic.
moje najwazniejsze pytanie to czy wymieniac rolke z napinaczem czy moge sama rolke??
jak sprawdzic czy sam napinacz jest sprawny a tylko rolka na umarciu??


Dzisiaj to właśnie robiłem, zrzuć pasek i kluczem 15 odkręć samą rolkę, będziesz widział czy łożysko w niej jest OK, u mnie było dobre.
Za to wewnętrzny plastik w napinaczu był kompletnie kaput i dlatego rolka była krzywo jak u ciebie. Do tego jeszcze metalowy dekielek ten z numerami wytarł mi rowek w osłonie rozrządu, przejechałem tak 600km psikając po napinaczu WD40 bo jakoś trzeba było wrócić do domu znad morza. :mrgreen:
Napinacz na wolnych obrotach drga w kierunku przodu i tyłu auta a przy 1500 obr. uspokaja się i pracuje równo co jest normalne.
Na zdjęciu nieco zmodyfikowany napinacz, dotoczona tuleja zamiast fabrycznego plastiku.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 15:51   

ja kupie jutro nowy napinacz jesli te wszystkie halasy to wina napinacza a nie rolki.
wiadomo dorobic taniej ale ja nie lubie polsrodkow
dzieki za tak obszerne wyjasnienie i foto z pewnoscia bardzo pomoglo
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 19, 2010 17:24   

m.in. tutaj są zamienniki SKF w dobrej cenie:
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=303

mam i sobie chwalę .. na nowym napinaczu pasek przestał wpadać w drgania na wolnych obrotach ... na starym napinaczu przez to hałasował.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Sie 19, 2010 22:14   

jednak przy wymianie pompy wsp mechanik zle zalozyl pasek na jedno kolo i to moglo byc przyczyna halasu. poprawilem pasek i zobaczymy.
skf za lepsza cene jest w sklepach motoryzacyjnych GORDON (na stalego klienta 250zl i bez przesylki)
ostatnio z tomateam jest kiespki kontakt pisalem klilka razy o taka oslone przy wodziku skrzyni i brak odp. ale pozatym bardzo dobry sprzedawca zamawialem juz co nieco i szybko realizowane jest
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



  Wysłany: Czw Maj 10, 2012 18:51   [R420SDi 97r] Napinacz paska wielorowkowego - "diagnoza

Witam,

Odgrzeję temat.
Mianowicie, przy okazji wymiany tarcz hamulcowych u mechanika dowiedziałem się, iż mój
napinacz paska wielorowkowego (czy też wieloklinowego) pracuje nieprawidłowo. Otóż miałby" zbytnio wpadać w drgania". Niestety nie mam możliwości porównania i dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Z doświadczenia wiem, że lepiej dwa razy zapytać. Podaję link do filmiku. Jeśli jest taka możliwość by z niego coś wywnioskować, to proszę o sugestie. Dodam, że ostatnio jakby zaczął "tyrkotać" (zdaje mi się, że to w/w napinacz, ale nie wiem), gdy jest mocno nagrzany silnik. Na filmie tego nie słychać ponieważ autko stoi trzy dni i tego objawu nie ma.

http://youtu.be/ScOT2Z5AN1M

Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.

PS: Lepiej późno niż wcale. :razz:
Jeśli ktoś będzie miał objaw podobny do mojego, polecałbym w pierwszej kolejności wymianę paska wieloklinowego. Wymieniłem napinacz (koszt około 290 PLN) i nic nie pomogło. Dopiero zmiana paska sprawiła, że napinacz nie tańczy makareny. :( Pasek był wyciągnięty.
Ostatnio zmieniony przez ppavel Sro Sie 28, 2013 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 10, 2012 20:06   

ppavel, No kończy się napinacz :neutral: Albo łożysko ale wygląda raczej na sprężynę się nie potrafi utrzymać napięcia :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
ppavel 



Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Wronów



  Wysłany: Czw Maj 10, 2012 21:53   [R420D '96] Napinacz paska wielorowkowego

Dzięki za szybką odpowiedź. Zamawiam w takim razie nowy.
Podpytam jeszcze. Na allegro są napinacze firmy LITENS za 250 PLN (z przesyłką 266 PLN). Podobno szły na pierwszy montaż. Mam jeszcze możliwość zakupić po znajomości napinacz marki SKF za 271 PLN. Jakieś opinie?
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 12, 2012 15:38   

Ja bede teraz wymieniac rozrzad i przy tej okazji chce takze wymienic ten napinacz i rowniez sie zastanawiam czy wziac SKF, Listens PQG100230, czy Ruville EVR56133?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 12, 2012 15:48   

marcinZG, Ruville z tego co mi wiadomo a łożyska na INA :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Nie Maj 13, 2012 01:25   

No tak niby SKF, LUK, INA i Ruville to wszystko jeden pies.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45]napinacz paska wielorowkowego
kierowca Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Gru 13, 2014 17:31
kierowca
Brak nowych postów [R420] Napinacz paska wielorowkowego
Napinacz paska wielorowkowego
Upgreydd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Sty 30, 2013 21:16
sew
Brak nowych postów [416] Rolka napinacza paska wielorowkowego
baksik28 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 18, 2011 06:17
kondzio508
Brak nowych postów [mg zs 180] zwolnienie napinacza paska wielorowkowego!
kawa32 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lip 03, 2012 00:28
sTERYD
Brak nowych postów [R416 Si '97] Rolki napinacza paska wielorowkowego
jakie?
luqar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sie 08, 2009 18:41
luqar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink