Odłączyłem kostkę od krokowca i nic, ciągle to samo. Co mówicie na alternator, łożyska trochę gruchoczą, może sobie nieradzi z obciążeniem, jak załadowałem wszystko co elektryczne to musiałem nogę na gazie trzymać, i pasek piszczał do tego. Jak stopniowo odłączałem to obroty sie podnosiły.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 07, 2008 20:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odłączyłem kostkę od krokowca i nic, ciągle to samo.
odpiecie wtyczki nic nie da, bo przy odpieciu wtyczki krokowiec tym bardziej nie bedzie dzialal,
problemem jest to ze komp nim nie steruje po wlaczeniu klimy,
MINIS napisał/a:
Co mówicie na alternator, łożyska trochę gruchoczą
altek nie ma tu nic do rzeczy, przy wzroscie obciazenia komp tez powinien podniesc obroty,
a Twój, o ile na biegu jalowym potrafi jakos utrzymac silnik na obrotach, to z tego co tu czytam, calkowicie nie radzi sobie z jakimkolwiek obciazeniem i nie wazne czy to jest obciazenie stawiane przez sprzezarke klimy, czy generowane przez alternator,
dobrze by bylo podmienic krokowca, tak dla pewnosci, potem reset pamieci czyli 5x max przepustnica(opis byl czesto na forum), najlepiej spod maski bezposrednio na przepustnicy, a nie pedalem gazu
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
niestety, podmiana krokowca nic nie pomogła. Podmieniłem silniczek od kolegi od ROVERA 400 w którym po włączeniu klimy obroty nie spadają. I niestety nic - obroty dalej spadają i silnik gaśnie.
Czy podpięcie pod komputer wykaże błąd ?
Witam ja mam ten sam problem ze gasnie mi silnik na klimie . Bylem z tym u mechanika i przyczyna jest taka ze prawdopodobnie kompresor od klimy moze byc zasyfiony i ciezko chodzic co obciaza silnik i gasnie ..
Podepnę się pod temat bo o Roverach nic nie wiem.
Kupiłem auto z klimą tzw ,,do nabicia" ale było widać ,że jedna rurka przy zaworze rozprężnym była spawana.Cholera wie ile to tak sobie jeździło ale postanowiłem podjechać do znajomego ,który jest kumaty w tych sprawach i zgadził się pomóc.
Instalkę przeszła kontrolę szczelności i została nabita.Po 15 minutach termometr przy kratce nawiewu pokazał 4,5 stopnia więc super.
Dojechałem na włączonej klimie zadowolony do domu.
Na drugi dzień po pracy zaczęło się identycznie jak w pierwszym poście.
Włączam klimę i obroty spadają do kreski przed 1000obr,wszystko się telepie a przy przygazowaniu silnik albo się dusi albo zdycha
Dzisiaj wykonałem standardowe czynności.Czyszczenie krokowca,przepustnicy programowanie itp. itd. ale bez powodzenia.
Zauważyłem tylko ,że ssanie na zimnym silniku przestało działać a po wyłączeniu świateł obroty mniej spadają ale lubią trachę falować.
Po zgaszeniu silnika,odpięciu krokowca i sprawdzeniu klimy jest jak by lepiej ale obroty nadal spadają za nisko.Oprócz krokowca powinien być jakiś baypas jeszcze do klimy?
Sorry ,że się rozpisałem ale chciałem wszystko dokładnie opisać.
EDIT:
Wyczytałem na forum całkiem przypadkiem ,że TPS może być walnięty.Faktycznie w BMW też tak miałem i teraz dopiero zaskoczyłem
[ Dodano: Czw Maj 10, 2012 16:46 ]
Ustawiłem TPS-a na 595 Om.Teraz kaszana jest na wolnych i bez klimy.
Ręce mi już opadają
Pomoże ktoś?
skoro piszesz, ze w klimie bylo cos modzone, sprawdz czy włączenie sprężarki jest realizowane przez komputer silnika(elektrycznie), komp musi o tym wiedziec zeby móc zwiekszyc obroty
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
W klimie tak jak napisałem wcześniej była spawana tylko jedna rurka.
Zapomniałem dodać ,że wymieniałem przepustnicę bo poprzednie nie posiadała zderzaka czyt. śruby
Dzisiaj zauważyłem po wypięciu/wpięciu wtyczki czujnika temperatury ,że silnik krokowy wsuwa/wysuwa się tylko ok 1 cm.
EDIT:
Mogę jeszcze napisać ,że pod wieczór ,kiedy jest chłodniej na dworze to wszystko działa ok.
EDIT2:
Cóż za zaangażowanie
Przeczytałem wszystko co jest na forum odnosnie klimy,TPS-a,obrotów itp.
Zamówiłem na wszelki wypadek drugiego krokowca bo wydaje mi się ,że tutaj jest problem.
Jak to nie to,wrzucę sterownik.Szkoda tylko ,że będzie zabawa z immo
Dzisiaj pokazała się nieszczelność w układzie klimy i temperatura cieczy chłodzącej zaczęła rosnąć.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sob Maj 12, 2012 23:42
Widzisz, może w tym czujniku jest szkopuł. Ciekawe jak jest z masami...
A jak reagują Wasze silniki kiedy delikatnie na równym ruszacie bez gazu? Silnik powinien sam podnieść obroty (przy odpowiednio delikatnym puszczaniu sprzęgła).
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Masy sprawdzałem.
Wczoraj zauważyłem ,że krokowiec dziwnie się zachowuje.
Wysuwa się do wypadnięcia trzpienia ale tylko kiedy immo wyje.
Krokowiec już do mnie jedzie więc wrzucę go niedługo.
kiedy ruszam na samym sprzęgle przeważnie silnik zdycha.Coś mam nie tak z układem podwyższającym obroty.
Możecie mi napisać co za niego odpowiada?
Krokowiec,tps,sterownik i coś jeszcze?
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pon Maj 14, 2012 07:12
Za podwyższanie obrotów na obciążeniu odpowiada sterownik. Bierze pod uwagę odczyty z położenia przepustnicy, czujnika PWK i zdaje się sondy lambda. Komputer widząc że obroty spadają daje bogatszą mieszankę paliwowopowietrzną i bardziej otwiera krokowcem kanał powietrzny.
Dlatego ważne żeby on był sprawny
Jakoś tak to działa pokrótce
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
EDIT2:
Zlokalizowałem usterkę a w zasadzie druciarstwo jakiegoś pseudo mechanika.
W wężu idącym z krokowca do przepustnicy była rurka plastikowa,która zwężała jego średnicę:
Teraz sterownik podwyższa obroty ale nie do końca jest jeszcze dobrze.
Obroty powoli opadają i czasami się blokują.
Stawiam na krokowca bo nowego jeszcze nie zdążyłem wyczyścić.
Tps-a ustawiłem dzisiaj dokładnie na 595 Om.
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum