Wysłany: Wto Maj 15, 2012 19:57 [Rover 416si] problem z termostatem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995
Witam
Mam pytanko, a mianowicie ostatnio mam problem z chłodzeniem włącz się pierwszy wiatrak po 2 km - gorąco na dworze, po 5 drugi i buczą 2 na raz, jadę dalej kolejne 3 km i nić staję palec w zbiorniczek wyrównawczy i nić płyn zimny jak diabli gaszę samochód. odpalam kilka krotnie nic, jadę kolejne 2 km i termostat puszcza i wraca wszystko do normy. Czytałem, że tak może być że termostat przy silniku i dostaje zimnego płynu i się zamyka i późno otwiera. Ale chyba nie aż tak jak u mnie? czy sądzicie że padł termostat ? i jeszcze jedno pytanie znalazłem coś takiego Montaż termostatu PRT w Roverach z silnikami serii K http://www.roverki.pl/zro...mi-serii-k.html tylko to jest do 45 a nie ma ktoś schematu ze zdjęciami do 400 .
Dzięki za odpowiedz
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Maj 15, 2012 20:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 15, 2012 19:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wychodzi na to, że masz zwalony czujnik temperatury, bo z jakiej strony maci się włączać wentylator jak autko nawet dobrze się nie nagrzało Z termostatem też jest chyba coś nie tak, bo nawet po 2 km płyn w zbiorniczku powinien być delikatnie ciepły.
Leszczu, niestety silnik prawie czerwony, nagrzany jedyne co go chroni przed przegrzaniem to te wentylatory, które go chłodzą, chodź może masz rację bo jak i czemu miał by się włączać wentylator rano o 5 rano jak jest zimno jak cholera. - tak też raz było.
bo z jakiej strony maci się włączać wentylator jak autko nawet dobrze się nie nagrzało
Czujnik temperatury jest na wyjściu z silnika, przed termostatem, przed chłodnicą. Tam płyn jest gorący po kilku minutach pracy silnika. Jeśli nie ma właściwego obiegu cieczy (zatkana chłodnica, zablokowany termostat) to wentylatory się włączą bezproblemowo, gdyż najgorętszy płyn zawsze w pierwszej kolejności trafia na czujnik.
To ją już zgłupiałem nie wiem co mam robić . Wcześniej miałem audi i takie sytuację są mi obce . Doradcie co robić jak sprawdzić . Dodam tylko że takie sytuację nie są za każdym razem czasem nawet nie włącza się wentylator ani1 ani 2.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum