Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Problem z klekoczącym silnikiem 1.8 GTI vvc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Problem z klekoczącym silnikiem 1.8 GTI vvc
Autor Wiadomość
matig 



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 7



  Wysłany: Sro Maj 16, 2012 19:59   [R25] Problem z klekoczącym silnikiem 1.8 GTI vvc
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

witam!!!

Jakiś czas temu kupiłem R25 1.8 gti. Autko świetne lecz jest jeden problem!
silnik klekocze nawet jak jest ciepły...moje i nie tylko przypuszczenia to rozregulowane zawory!?
chce ustawić wszystko jak się należy aby cieszyć się jak najdłużej ROVERKIEM!!!
pytanie!
Czy zawory w silniku tego typu regulują się same?
jeśli nie!!!
z jakim kosztem muszę się liczyć?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 16, 2012 19:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 20:55   

regulacja jest automatyczna ( napelniaja sie olejem silnikowym )

kiedy olej zmieniales ostatnio?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 21:45   

matig, sprawdź płyny, potem poczytaj o HGF na forum i porównaj wyniki.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 21:52   

Ten silnik ma to do siebie że klekocze. System VVC montowany w tych silnikach się zużywa i po jakimś czasie zaczyna klekotać. Nie ma sensu tego naprawiać. Koszty przerastają cenę silnika.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 21:53   

GTI?!? WTF :shock: ?

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 22:53 ]
pgrad, nieprawda, mój 15 latek nie klekotał ani na zimnym ani na ciepłym.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 21:56   

ADI-mistrzu, masz VVC ;>
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 22:01   

A co ma VVC do tego? To nie system zmian rozrządu klekocze, a reszta jest ta sama co w innych autach.
Jak by VVC było podobne do Hondowskiego V-Tec to jeszcze tak, bo w V-Tec wałek się przesuwa, ale u nas stoi w miejscu.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 22:08   

każde VVC które widziałem (słyszałem) chodzi jak diesel

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 23:08 ]
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 22:17   

Może wałki mają inne krzywki i dlatego zaczyna stukać, tylko to mi przychodzi na myśl.
Bo popychacze raczej są te same, więc co innego to musi powodować.
 
 
 
matig 



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 06:37   

To co panowie radzicie??? pchać się w jakieś koszty?
czy odpuścić sobie i jeździć dopóki koła się kręcą???
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 06:47   

Źle skonstruowałeś zespół pytań, bo to nie chodzi o być albo nie być lecz o to, że coś nie jest perfect i bez większego wkładu finansowego i dobrego warsztatu nie opłaca sie i nie ma sensu tego poprawiać bo z tym można jeździć. Moim zdaniem dbaj o płyny, oleje i jeździj dalej.

[ Dodano: Czw Maj 17, 2012 07:47 ]
Skąd ten napis GTI????
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 17, 2012 09:02   

Nagraj kolego jak Ci to stuka to się oceni. Jaki masz olej? VVC ładnie gra z Motulem 10w40 półsyntetyk oczywiście i najładniej mi na takim chodziło. Co do stukania i kultury pracy - to większość vvc jakie słyszałem chodzi jak "wc traktor" - kwestia jak bardzo. Popychacze nie stukają tylko cykają bardziej. Adi zobacz dokładnie jak jest zbudowane VVC (mimośrody) i odpowiesz sobie łatwo dlaczego jest taka a nie inna kultura pracy tego silnika. Powiem Ci, że miałem i vvc i zwykły 1.8 to ten drugi chodzi tak o 2 razy bardziej kulturalnie i spokojnie - nie można ich porównać w żaden sposób pod tym względem :mrgreen:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 09:53   

rovek napisał/a:
Skąd ten napis GTI????

Były takie wersje, ale bardzo rzadko pojawiają się na naszym rynku.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
matig 



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 7



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 14:46   

Panowie lecę po olej. zmienię i napisze czy troche pomogło...
dzięki za odp...
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 21:53   

ADI-mistrzu napisał/a:
Może wałki mają inne krzywki i dlatego zaczyna stukać, tylko to mi przychodzi na myśl.
Bo popychacze raczej są te same, więc co innego to musi powodować.

Gładź na wałkach rozrządu się wyciera. Powstają delikatne luzy i zaczyna klekotać. Wersje VHPD były wzmacniane i wytrzymywały więcej.
 
 
 
rychliq 



Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 61
Skąd: Płock



Wysłany: Wto Lip 03, 2012 10:24   

Cóż,jeśli jest VVC to bardzo duże prawdopodobieństwo że to źle złożone mechanizmy tego urządzenia właśnie dają efekt stukania/pukania na zimnym i ciepłym,bez różnicy
Robiłeś uszczelkę pod głowicą albo poprzedni właściciel? Ja robiłem i nie w warsztacie "porządnym" tylko znajomy robił i też stuka silnik z okolic właśnie głowicy,pokrywy zaworów

A druga opcja,do zdjęcia głowicy rozrząd był zdjęty...a jego złożenie wiąże się z ustawieniem tego tak jak książka pisze,więc pukanie też może być winą źle ustawionego rozrządu(2 zęby pomyłki,auto jeździ,może więcej pali,może jest słabsze i może stuka jak u mnie)

Co do rozrządu,ja przestawiłem po ostatniej naprawie rozrząd o ząb na dolnym kole pasowym (poprawa po majstrze) górne koła blokowane blokadą i stukanie przycichło...
Ale nadal jest,czyli albo dalej rozrząd albo VVC

już drugi raz mam problem ze stukaniem,raz to było ustawianie VVC a drugi raz rozrząd po wymianie rozrządu z pompą wody w słabym warsztacie,no ale CI co mają autodata moją pewnie to w tym programie opisane co i jak robić i po tej robocie nie stukało,ale strzeliła uszczelka i robił znajomy i teraz znów mi stuka

wymiana oleju na mobil mi nic nie dała,dała to że w sklepie 100zł zarobili za olej
_________________
zamieniłem golfa 2 na rover 200 :]
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lip 03, 2012 12:06   

Jedyna znana mi instrukcja online do synchronizacji VVC:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185269
http://www.touchepower.talktalk.net/VVC_Timing.htm
http://www.touchepower.ta...ult%20Codes.htm
http://www.touchepower.ta...d%20Camrack.htm

Może komuś się przyda :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4] problem z silnikiem
dave02 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Kwi 03, 2007 03:09
paff
Brak nowych postów [Mg Zr 1,8 16 V 160 kph] problem z silnikiem
Witam wszystkich
kozik150184 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 09, 2010 22:17
marcinmarcin
Brak nowych postów [200 1.6 16v, 97r] problem z silnikiem.
andrew89n Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 07, 2011 20:23
Tommek
Brak nowych postów [200 2.0 SDI] problem z silnikiem
benasii Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 20, 2009 18:16
sTERYD
Brak nowych postów [ MG ZR ]Problem z silnikiem.
Rivoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Paź 08, 2017 21:54
FRANCZESKO001



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink