Forum Klubu ROVERki.pl :: Bov do disla
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Bov do disla
Autor Wiadomość
BarniLee 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 32
Skąd: Chrzanów



  Wysłany: Czw Paź 25, 2007 19:17   Bov do disla

Witam wszystkich.
Mam takie pytanie gdyż temat bov-a juz mnie od dłuższego czasu prześladuje i wertuje cały internet. I znalazłem coś takiego:

http://www.hpt.pl/index.p...emart&Itemid=30

Czy miał ktoś styczność z tym "blow off-em" i do czego jest ta magiczna "czarna skrzynka"?

Oraz mam jeszcze takie jedno pytanie, gdyż rozmawiałem z paroma znajomymi którzy pasjonują się motoryzacja i "ponoć" z technicznego punktu można zwykłego blow off-a zamontować i w niemczech tak robią, tylko rodzi się w mojej głowie pytanie:
Jeśli blow off zadziała i spuści ciśnienie z układu a to ciśnienie ma iść do innych elementów to co w tedy będzie?i czy komp nie zeświruje?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 25, 2007 19:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
orzech 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: wołomin



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 22:51   

blow off upuszcza cisnienie do atmosfery dzieki czemu np. turbo nie zwalnia lub masz pokazowy dzwiek
w polsce jeszcze nie widzialem diesla z blow offem natomiast za granica tak i jest kilka filmow w necie
bo problem jest taki ze w dieslu jest problem ze znalezieniem podcisnienia
zajrzyj na www.streetracing.pl i tam poszukaj bo juz bylo o tym pisane napewno
np. w jednostkach 1.8 t z grupy vag niektore silniki sa niesamowicie naladowane elektronika i tam musisz zastosowac konkretna sztuke bo inaczej elektronika swiruje
_________________
www.wwlclub.pl
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Paź 26, 2007 07:57   

niestety na temat blow off'a do disla nie mam doswiadczenia ale za to wiem kto ci profesjonalnie doradzi oraz sprzeda za uczciwe pieniadze:)

Dr Red Devil drreddevil@wp.pl
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
BarniLee 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 32
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Sob Paź 27, 2007 14:33   

Mnie głównie chodziło o to czy ktoś miał styczność z tym gotowym blow off-em co podałem link. I co sie znajduje w tej skrzyneczce co jest z nim, choć trochę cena mnie odrzuca...:)

Pozdrawiam i Dzięki za odpowiedzi.
_________________
"...Ja Żyje Jak Chce I Nic Nie Muszę Bo Mam Czystą Dusze...."
 
 
Kalah 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 58
Skąd: Wawa



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 11:04   

Bov do diesla jest raczej bezsensowny. Przeciez diesel nie ma przepustnicy, wiec nic mu sie nie zamyka kiedy sciagasz noge z gazu. Nie jest on tak uzyteczny jak w przypadku benzyny, chyba, ze dla dzwieku ^^
 
 
BubuZR 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 125
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 11:08   

Nie widziałem jeszcze diesla z bovem :) nawet przy daleko posuniętych przeróbkach.
_________________
www.wgrzesiak.com - fotografia motoryzacyjna
 
 
 
BarniLee 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 32
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Pią Lis 16, 2007 17:24   

Jeśli chodzi o bov do diesla to jest parę filmików na necie:
http://youtube.com/watch?v=EijMeuxqDAA
http://youtube.com/watch?v=FNx8pLi5f6I
A jeśli chodzi co on daje w dieslu to poprostu dźwięk i z tego co czytałem może dać spadek mocy więc poprostu ja osobiście z tego pomysłu zrezygnowałem.A co do przepustnic to były chyba 3 modele mercedesa w których były przepustnice(z tego co pamiętam z jakiejś lektury).
_________________
"...Ja Żyje Jak Chce I Nic Nie Muszę Bo Mam Czystą Dusze...."
 
 
Kalah 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 58
Skąd: Wawa



Wysłany: Pon Lis 19, 2007 16:57   

W niektorych nowych silnikach diesla wystepuje przepustnica, ale uzywana jest ona tylko do delikatnego gaszenia silnika (duszenie sie silnika z braku tlenu).
 
 
Pirat_s-ca 



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: Świdnica/Tiel Nl



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 13:45   

odsiwezam temat panowie. czy zamontowal ktos bova do diesla poniewaz zastanawiam sie nad zalozeniem jedni pisza o przyroscie mocy inni o spadku a mi chodzi tylko o pssssyt nic wiecej. jesli ktos montoweal to moglby opisac co i jak
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 15:00   

Pirat_s-ca, http://www.youtube.com/wa...CE53E663551130C
czy to naprawdę takie fajne??
może i przy sprincie to tak ale w mieście i korkach to syczenie doprowadziło by chyba do bólu głowy
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Pirat_s-ca 



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: Świdnica/Tiel Nl



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 16:17   

borek88 no wlasnie to syczenie jest piekne :mrgreen: kolega ma bova w astre 3 gtc fakt ze benzyna ale to jest piekne , i z tego co slyszalem to mozna regulować poziom glosnosci
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sob Lut 04, 2012 18:22   

to syczy przy puszczaniu gazu czy jak ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 19:12   

Firq, przy puszczaniu jak turbina przeładowuje ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lut 04, 2012 19:55   

Pirat_s-ca napisał/a:
jedni pisza o przyroscie mocy inni o spadku


przyrost mocy od bova? pierwsze słyszę chyba lepsza reakcja na gaz...

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 19:54 ]
Pirat_s-ca napisał/a:
borek88 no wlasnie to syczenie jest piekne :mrgreen: kolega ma bova w astre 3 gtc fakt ze benzyna ale to jest piekne , i z tego co slyszalem to mozna regulować poziom glosnosci


chyba jak masz nagrany na CD :) regulować to można jedynie stopienia otwarcia...

[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 19:55 ]
Kozik napisał/a:
Firq, przy puszczaniu jak turbina przeładowuje ;)


turbina nie przeładowuje po puszczeniu gazu...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
torek86 



Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 134
Skąd: Wawa/Piaseczno

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 18, 2012 15:07   

odświeżę. W dieslu faktycznie bov może być w pewnym momencie uciążliwy bo jednak turbinka ładuje już od dołu samego. w Benzynkach jest o tyle inaczej że turbo wstaje później i jadąc spokojnie w ogóle go nie słychać.
Co do spadku mocy, to jak najbardziej jest to możliwe.. zwłaszcza grupie silników VAG ( 1.8T, 2.0 T), gdzie zastosowanie nieodpowiedniego BOV;a pogarsza osiągi.

http://www.youtube.com/wa...feature=related to jest też filmik na którym pokazana jest cała instalka BOV'a di diesla. Jak widać sam zaworek to nie wszystko :wink:
_________________
Rover 25 IDT+ -> Sprzedany
zapraszam -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79043
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink