Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4] Regeneracja zacisków Tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4] Regeneracja zacisków Tył
Autor Wiadomość
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Nie Maj 20, 2012 08:07   [R200 1.4] Regeneracja zacisków Tył
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam
Wczoraj zabrałem sie za regeneracje tylnego hamulca tarczowego
Po rozebraniu okazało sie ze zewnętrznej gumki osłaniającej BRAK
Tłoczek był zapieczony i troche zardzewiały
Rozebrałem wszystko przeczyściłem
Ale nie mam pomysły jak założyć tą gumkę zewnętrzną(kupiłem zestaw naprawczy)
próbowałem najpierw założyć gumkę w zacisk a potem jakoś nasunąć na tłoczek
Ale skończyło sie to uszkodzeniem tej gumki(chińska podróbka)
POMOCY jak to poskładać !! !
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 20, 2012 08:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 08:12   

hudy23_1985 napisał/a:
próbowałem najpierw założyć gumkę w zacisk a potem jakoś nasunąć na tłoczek
Ale skończyło sie to uszkodzeniem tej gumki(chińska podróbka)
Ja zrobiłem to w ten sposób, że najpierw włożyłem gumkę osłaniającą do zacisku, a następnie bardzo mocno rozszerzyłem drugi koniec osłony i druga osoba wkładała tłoczek w tę osłonę. W pierwszym zacisku próbowaliśmy tak ze trzy razy, zanim nam wyszło, ale w drugim już wystarczyła jedna próba.
hudy23_1985 napisał/a:
Tłoczek był zapieczony i troche zardzewiały
Rozebrałem wszystko przeczyściłem
Warto ten tłoczek też wymienić, bo długo nie posłuży.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 08:17   

witam, niedawno również się z tym męczyłem ale wpadłem na taki oto pomysł.

Najpierw nakładasz uszczelkę co też nie jest łatwe aby dobrze wpasować w rowek jak sam wiesz zapewne, i teraz gwóźdź programu wycinasz z plastikowej butelki kawałek plastiku aby móc zwinąć rulon, wkładasz ten zwinięty plastik w otwór uszczelki tak aby powstał lejek po czym swobodnie wkręcasz tłoczek i wsio:) polecam ten sposób jest dziecinnie prosty. Mam nadzieję że pomogłem :)

p.s dodam jeszcze tylko że gdy już się uszczelka nasunie na tłoczek trzeba od razu wyjąć plastik bo potem mogą być problemu z jego wyjęciem :)

Pozdro
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Nie Maj 20, 2012 10:44   

Cytat:
Warto ten tłoczek też wymienić, bo długo nie posłuży.

No fakt długo nie posłużył patrze dziś rano a tu plama pod autem
Jutro zamówie nowy zestaw z TŁOCZKIEM i bede walczył znowu
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 13:56   

hudy23_1985 napisał/a:
Jutro zamówie nowy zestaw z TŁOCZKIEM i bede walczył znowu
Warto też kupić nowy seger, bo powtórnie założony lubi puszczać, a w zestawie naprawczym go nie ma.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Nie Maj 20, 2012 14:36   

Mówisz o tym pierscieniu w środku tłoczka ??
Całego mechanizmu ręcznego nie rozbierałem bo wyglądało to OK i działało bo ręczny powrócił

Najgorsze jest to ze jutro z takimi hamulcami musze jechać do pracy
hamuje na 2 razy
Czuje ze bede mial pecha i mnie panowie policjanci rano zkontrolują :sad:

[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 15:36 ]
Moj zestaw to jakaś tandeta za 15 zł
Jakiej firmy szukać cześci zeby znowu CHU i KU nie leciały
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 14:36   

hudy23_1985 napisał/a:
hamuje na 2 razy
Czuje ze bede mial pecha i mnie panowie policjanci rano zkontrolują :sad:

Obyś nie miał większego pecha jak ci coś wyskoczy. Jeśli masz połączenie PKS to może zostaw samochód w domu żeby problemów sobie i innym nie narobić. :wink:
hudy23_1985 napisał/a:
Całego mechanizmu ręcznego nie rozbierałem bo wyglądało to OK i działało bo ręczny powrócił

Ja zawsze podczas czyszczenia bębnów z przyzwyczajenia czyszcze i smaruje regulator hamulców z tyłu.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Nie Maj 20, 2012 14:38   

rovek napisał/a:
Ja zawsze podczas czyszczenia bębnów z przyzwyczajenia czyszcze i smaruje regulator hamulców z tyłu.

Tylko ze ja mam Tarcze z tyłu
Zawsze zostaje doprowadzić kluczyki od R25 TATY :mrgreen:
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 16:03   

hudy23_1985 napisał/a:
Mówisz o tym pierscieniu w środku tłoczka ??
Tak.
hudy23_1985 napisał/a:
Całego mechanizmu ręcznego nie rozbierałem bo wyglądało to OK
i nie musisz rozbierać jak jest OK, ale przy wymianie tłoczka trzeba przełożyć nakrętkę ze sprężynką ze starego do nowego. Mówię od razu, że nie jest to takie proste. Dobrze jest mieć dostęp do praski.
hudy23_1985 napisał/a:
Moj zestaw to jakaś tandeta za 15 zł
Jakiej firmy szukać cześci zeby znowu CHU i KU nie leciały
Ja za zestaw naprawczy z tłoczkiem zapłaciłem 50zł. Nie pamiętam jakiej firmy. Później sprawdzę i Ci napiszę.

[ Dodano: Nie Maj 20, 2012 17:03 ]
Miałem zestaw naprawczy Frenkit
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kowalainen 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Nie Maj 20, 2012 20:02   

hudy23_1985, ja polecam firmy AUTOFREN SEINSA zestaw naprawczy o nr D4857C (z tłoczkiem w zestawie), dostępne w IC. A pod gumkę smar/pastę do tłoczków. I tak samo przesmaruj śruby pływające.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Maj 20, 2012 21:43   

Trzeba uważać przy zakładaniu uszczelek tulei pływających bo po wciśnięciu potrafi wyjść na wierzch uszczelka. Tuleję trzeba ścisnąć przed zamontowaniem do końca i upewnić się, że uszczelka nie została wydmuchana.
 
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pon Maj 21, 2012 22:16   

Witam albo coś robie nie tak albo już nie wiem :oops:
Założyłem dziś zestaw AUTOFREN
Wszystko ładnie sie poskładało, jrdarus1 dzięki za podpowiedź
Ale niestety padał dalej idzie lekko w podłogę
Nawet Jak podpompuje pedał to i tak jak go trzymam to powoli idzie w dół
Odpowietrzyłem tylko to jedno koło( założyłem zacisk na przewodzie elastycznym)
A i czy tłoczek trzeba wkręcić do oporu w zacisk ??
Jutro spróbuje cały układ odpowietrzyć

[ Dodano: Pon Maj 21, 2012 23:16 ]
tronsek, miałeś rację z tym pierścieniem przydał by sie nowy :cry:
Praski nie mam ale duże imadło też dało rade :lol:
 
 
jrdarus1 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 319
Skąd: Wałcz

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 22, 2012 08:45   

hudy23_1985 napisał/a:

A i czy tłoczek trzeba wkręcić do oporu w zacisk ??


Najlepiej tak, i tak jest samoregulator wiec tłoczek i tak się ładnie ułoży.
A co do miękkiego pedału to też miałem kłopot ale pojeździłem parę dni i wszystko samo wróciło do normy.
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Wto Maj 22, 2012 19:01   

dziś odkryłem maly wyciek z odpowietrznika
Jutro kupie nowy wymienie mam nadzieje e to jest mój problem
 
 
wlodi893 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 107
Skąd: Łowicz

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 23, 2012 21:32   

Odświeżę temat- ta guma osłaniająca tłoczek od brudu/wody, etc jest jakoś zabezpieczona? Czy po prostu trzeba coś podwadzić, czy ewentualnie jakoś na siłę wyciągnąć?
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lis 23, 2012 22:29   

Nie rozbierałem roverkowego ale jak dotąd spotkałem się z dwoma systemami.
1. Po prostu wciśnięta guma w rowek i wyjdzie siłą o ile sie nie zapiekła tak ,ze sie porwie.
2. Pierścień metalowy dociska gumę w rowku i trzeba go najpierw wyciągnąć.
 
 
wlodi893 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 107
Skąd: Łowicz

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 24, 2012 01:07   

Hmm... więc jeśli dobrze mi się wydaje to jest w tym przypadku coś, co przypomina właśnie jakby pierścień, który trzyma ta gumke. Ale może ktoś mógłby potwierdzić moje przypuszczenia? po prostu nie chce uszkodzić przez to zacisku, a przy okazji niepotrzebnie narobić sobie większego problemu. z góry dzięki za odp, pozdrawiam!
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 24, 2012 09:26   

Nie ma żadnego pierścienia zabezpieczającego . Gumka jest wciśnięta w kanałek i tłoczek zabezpiecza ją przed wypadnięciem. Wyciągnąć ją można bez wyciągania tłoczka (jeżeli nie porwie się ze starości), natomiast aby ją ponownie założyć trzeba zdemontować tłoczek.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
wlodi893 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 107
Skąd: Łowicz

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 25, 2012 23:15   

Kupiłem reperaturke zacisku na tył (tłoczek + wszystkie gumki, uszczelki), złożylem ale pedał i tak wpada dość głęboko i jest miękki. Ale kiedy zacisnąłem przewód przy samym zacisku i wtedy naciskam na hamulec to pedał nie wpada już tak głęboko, ma większy opór i hamulce są ok. Ma ktoś może pomysł w czym może tkwić mój problem? czy może pojeździć tak trochę i jakoś samo się "ułoży"?
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 26, 2012 05:55   

wlodi893 napisał/a:
pedał i tak wpada dość głęboko i jest miękki
a odpowietrzyłeś potem układ ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25 2.0 TDi] Regeneracja zacisków hamulcowych.
Drabik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 20, 2010 15:36
Drabik
Brak nowych postów [rover 25 2.0 IDT] Regeneracja zaciskow hamulcowych przód
Julek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 48 Sob Maj 04, 2013 14:08
Julek
Brak nowych postów [r200 96] Czyszczenie zaciskow krok po kroku
b0b3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Lip 18, 2009 21:07
faecd
Brak nowych postów [R200]Regeneracja szyb
krucha91 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Paź 03, 2011 14:12
farek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink