Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Płyn chłodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:53
[R214] Płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 09:26   

wachu990, rura metalowa która jest przy obudowie termostatu może była ciasno przykręcona wyginając cały czas obudowę a ona w końcu pękła...
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 09:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 19:28   

Witajcie,
to najdłuższy temat o płynie, więc podpinam pytanie tutaj.

Czy płyn powinien również trzymać ciśnienie na całkowicie zimnym, wyłączonym silniku? (cały dzień bez jazdy)

Gdy w ww. stanie ścisnę za górny wąż chłodnicy to widzę jak w zbiorniczku rusza się poziom płynu --> układ jest zapowietrzony lub nie jest pod ciśnieniem.
Przy tym ściskaniu słyszę również jakieś odgłosy z termostatu - czy nie powinien być on całkowicie zamknięty?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 15, 2012 20:41   

brkzzz napisał/a:
Czy płyn powinien również trzymać ciśnienie na całkowicie zimnym, wyłączonym silniku? (cały dzień bez jazdy)

Gdy w ww. stanie ścisnę za górny wąż chłodnicy to widzę jak w zbiorniczku rusza się poziom płynu --> układ jest zapowietrzony lub nie jest pod ciśnieniem.

Jest wszystko w porządku.
brkzzz napisał/a:
Przy tym ściskaniu słyszę również jakieś odgłosy z termostatu - czy nie powinien być on całkowicie zamknięty?

To zapewne kulka w zaworku w kolektorze ssącym.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 16, 2012 23:36   

No to mnie trochę uspokoiłeś :)

Ogólnie nie włącza mi się wentylator chłodnicy i szukam przyczyn.
Termostat ok, chłodnica ok, został czujnik temperatury lub złe ciśnienie płynu w układzie chłodzenia.

Czy normalne jest podnoszenie się poziomu płynu w zbiorniczku na ciepłym silniku aż o 8mm? (gdzie cały zakres MIN-MAX to 18mm)

Samo spuszczanie ciśnienia objawia się u mnie wyraźnie słyszalnym syczeniem spod korka tuż po wyłączeniu rozgrzanego silnika. Po ok. 10min. można już normalnie odkręcić korek, ciśnienie jest równe z atmosferycznym. Sam korek mam lekko dokręcony, do pierwszego oporu. Czy jest sprawny?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 08:39   

brkzzz napisał/a:
Czy normalne jest podnoszenie się poziomu płynu w zbiorniczku na ciepłym silniku aż o 8mm?
Jak najbardziej.
brkzzz napisał/a:
Czy jest sprawny?
Dokręć go do oporu. Jeśli dalej się będzie tak dziwnie zachowywał, wymień go.
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 11:38   

Adrian napisał/a:
Dokręć go do oporu. Jeśli dalej się będzie tak dziwnie zachowywał, wymień go.


Specjalnie nie zakręcałem go mocno, bo gdzieś tutaj na forum wyczytałem, że komuś mechanik tak doradził. Nowy korek i tak będę zamawiał na dniach przy kupnie innych części , ale chciałem ustalić czy to syczenie jest normalne, czy spuszczanie ciśnienia powinno być bezgłośne?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 11:47   

brkzzz napisał/a:
czy to syczenie jest normalne, czy spuszczanie ciśnienia powinno być bezgłośne?
Ja u siebie takiego syczenia nigdy nie słyszałem. Podczas chłodzenia cieczy, ciśnienie w układzie wyrówna się samoczynnie. Bez pośrednictwa korka.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 11:49   

brkzzz napisał/a:
Samo spuszczanie ciśnienia objawia się u mnie wyraźnie słyszalnym syczeniem

Jak samochód dobrze nagrzany i odkręcasz korek to jasne, że będziesz słyszał syczenie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 12:05   

leszczu napisał/a:
Jak samochód dobrze nagrzany i odkręcasz korek to jasne, że będziesz słyszał syczenie.
Problem w tym, że u Kolegi syczy mimo tego, że korek jest zakręcony. :wink:

brkzzz napisał/a:
Samo spuszczanie ciśnienia objawia się u mnie wyraźnie słyszalnym syczeniem spod korka tuż po wyłączeniu rozgrzanego silnika. Po ok. 10min. można już normalnie odkręcić korek, ciśnienie jest równe z atmosferycznym.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 12:18   

Adrian napisał/a:
leszczu napisał/a:
Jak samochód dobrze nagrzany i odkręcasz korek to jasne, że będziesz słyszał syczenie.
Problem w tym, że u Kolegi syczy mimo tego, że korek jest zakręcony. :wink:

Aaa, no to masz do wymiany korek.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 17, 2012 23:21   

Adrian, leszczu,dzięki za cierpliwość do moich zdawkowych pytań :)

Nie syczy mi jakoś strasznie głośno (trzeba się nachylić z lewej strony otwartej maski), ale jednak jest to słyszalne.

Reasumując, jeśli korek jest zdrowy to:
-wyłączam rozgrzany silnik i nie powinienem słyszeć syczenia z okolic korka (pracuje bezgłośnie)
-po 5-10 min. ciśnienie powinno wyrównać się z atmosferycznym

Przy okazji, czy jest jakakolwiek różnica w działaniu/jakości korka z Poloneza i oryginalnego Rovera?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 18, 2012 08:11   

brkzzz napisał/a:
wyłączam rozgrzany silnik i nie powinienem słyszeć syczenia z okolic korka (pracuje bezgłośnie


takiego dluzszego jednostajnego syczenia nie powinno byc slychac, ale pamiętajmy ze korek ma utrzymywać w ukladzie okolo 1 bara, wiec jesli to cisnienie zostanie przekroczone to korek ma je upuścic, oczywiscie powinien sie na chwile otworzyc i zaraz zamknąć.
Jeśli zas w ukladzie zrobi sie podcisnienie to ma za zadanie wpuscic powietrze do ukladu

brkzzz napisał/a:
po 5-10 min. ciśnienie powinno wyrównać się z atmosferycznym


to zdecydowanie za krotki czas, cisnienie bedzie powoli spadac jesli ostygnie plyn w ukladzie, wiec ja bym dał tak min 0,5 godziny

brkzzz napisał/a:
Przy okazji, czy jest jakakolwiek różnica w działaniu/jakości korka z Poloneza i oryginalnego Rovera


rożnicy nie ma, ma trzymac okolo 1 bara, ja obecnie w 800 mam chyba od CC700 albo poloneza 1.6 gli
oryginalny do rovera nie jest drogi, co do jego jakosci to szczerze mowiac, czesto bylo o nich glosno, za czesto, czesciej padały niz te w OHV 1.6 z poloneza, być moze te nowe oryginalne sie lepiej sprawują
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 23, 2012 14:10   

Obecnie można powiedzieć nawet, że wszystkie są w tej samej cenie.
Właśnie kupiłem na pewnym znanym portalu aukcyjnym korek Rovera za niewiele ponad 10zł + przes.
Tak się prezentuje - ponoć oryginalny?



[ Dodano: Sro Maj 23, 2012 14:10 ]
wooy11 napisał/a:
.....to ja Wam opowiem w jaki sposób znika płyn chłodzący w moim roverku ( 1.6 16 V ).
Odkąd pamiętam ubywało go zawsze ale w niewielkich ilościach, rok temu była robiona uszczelka, robił ja mechanik , który ma pojęcie o silnikach serii K, wiec po tej naprawie auto chodzi idealnie jednak płyn dalej ubywa, jakieś 3 miesiące temu zaczęlo go znikać więcej, dodatkowo ( przypadkowo ) zauważyłem delikatna stróżkę wycieku płynu na wysokości dolnych śrub kolektora WYLOTOWEGO ( trzeci , czwarty cylinder ).....dodam jeszcze ze od dłuższego czasu miałem ciężki rozruch silnika po nocy i kiedy silnik był rozgrzany,zgaszony i odpalony ponownie po powiedzmy 5-10 minutach od zgaszenia nagrzanego ( 1-wszy obrót jakby coś "trzymało" tłoki )
Wracając do wycieku , który na pierwszy rzut oka wygladał jakby był z pod kolektora WYLOTOWEGO.....jeden ze znajomych zasugerował ze takie blokowanie rozruchu może być spowodowane np płynem chłodzącym znajdującym się nad tłokiem. Wydawało mi się , że płyn poprzez uszkodzoną uszcelke kolektora dolotowego dostaje sie do komory spalania co powoduje chwilowe blokowanie rozruchu ( pierwszy obrót ) i dalej wyciek z pod kolektora WYLOTOWEGO......pomyślałem tak bo wycieki płynu są widoczne jakieś 4 godziny po wyłączeniu silnika i nie trwaja cały czas po dłuższej chwili wyciek się kończy...rano widać na korpusie silnika i pod mocowaniem kolektora WYLOTOWEGO jego ślad czasem sam płyn.......taki sam wyciek pojawia sie po odpaleniu zimnego silnika i widoczny jest krótko bo do rozgrzania sie silnika po rozgrzaniu , wyciek nie jest widoczny, albo plyn tak szybko odparowuje albo porostu nie wycieka.
Po wymianie uszczelki dolotu rozruch auta jest idealny, płyn nie blokuje tłoka lub tłoków ale niestety poranny wyciek po odpaleniu silnika i wieczorny po około 4 godzinach po zgaszeniu go , jest ! Ktoś tu chyba wspominał o zewnętrznym wycieku płynu wiec to bedzie chyba to.
Pisze o tym bo jak komuś znika płyn i cieżko dopatrzec sie przyczyny to warto zagladnać pod maske i wsadzic łape pod kolektor wylotowy, po kilku godzinach po zgaszeniu,albo po odpaleniu zimnego silnika zagladnac po dosłownie minucie pracy czy pod rurami kolektora wylotowego nie widac wycieku....po przejechaniu 5 km juz tego nie widać wiec jezdzac na krotkich trasach płynu naprawde ubywa duzo a ciezko stwierdzić w jaki sposób znika....


Chyba mam podobny objaw - 3 śruba jest spocona i cieknie spod niej strużka.



Oto wspomniana strużka.



Strużka uwidoczniona na zdjęciach gromadziła się już dłuższy okres czasu, miała już postać gumowatego żelu. Po jej wytarciu nie widzę tam ponownych wycieków.

Jak wspomniano w poście wyżej - praktycznie pod kolektorem jest uszczelka głowicy i to równie dobrze ona może popuszczać. Ciekawi mnie, dlaczego akurat to okolice 3 śruby są felerne.

Czy wymiana uszczelki kolektora to duży koszt? trzeba rozbierać pas przedni, ściągać chłodnicę, etc.?
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 23, 2012 14:30   

brkzzz napisał/a:
Czy wymiana uszczelki kolektora to duży koszt?

A poco chcesz ja wymieniać. Przepuszcza spaliny ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R214 1.4 16V 1998r] Płyn chłodniczy
michalmiler Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 15, 2009 06:44
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214] Bierze olej i płyn chłodniczy od niedawna.
Rockefeler17 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 10, 2012 14:23
Rockefeler17
Brak nowych postów [R214 97r] Po naprawie HGF nadal znika płyn chłodniczy
duzy102 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 38 Sob Sty 17, 2009 12:16
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214 Si] "Uciekł" płyn chłodniczy
wlodi893 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Lut 07, 2011 17:54
wlodi893
Brak nowych postów [MG ZR] Płyn chłodniczy
norbi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Gru 20, 2011 20:59
Kozik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink