Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:53 [R25] Hamulce jak w maluchu, nierówno bierą
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Roverek znowu sprawia problemy tym razem hamulce. Byłem na przeglądzie i na przodzie diagnosta sie nic nie przyczepił więc chyba ok, nie pamiętam wskazania ale różnica była około 0,1 słabsze było koło lewe.
Z tyłu było dużo gorzej, diagnosta powiedział że hamulce słabsze niż w maluchu. Na lewym kole wychodziło około 0,6-0,7 a na prawym 0,9-1. Takie wyniki były na hamulcu nożnym, a na ręcznym na lewej około 0,7 a na prawym 1,3-1,4.
Czyli cała lewa strona pojazu hamuje słabiej z tym, że na przodzie to mała rozbieżność, a tył to tragiedia.
Rozebrałem dzisiaj ten lewy tylny bęben który tak słabo hamuje i ku mujemu zdziwieniu wszystko wygląda idelnie, okładziny jak nowe, bębny z ledwie wyczuwalnym rowkiem i niema żadnych wycieków. Szczęki swobodnie sie rozpychają przy zaciąganiu ręcznego.
Skoro w środku wszystko wygląda tak ładnie to co mogło sie zepsuć? Jaka powinna być prawidłowa siła hamowania na bębnach?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 05, 2012 16:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
O wypraszam sobie. U mnie w maluszku hamulce były brzytew.
A tak na serio, to w twoim przypadku wychodzi na to, że cylinderki za słabo rozpychają szczeki.
Mundekk, Rozbierz cały bęben wyciągnic szczęki i je oglądnij czy dobrze hamują. Widać ślady tarcia. Lub kup nowe. Jak nic to dalej nie da nowe cylinderki trzeba będzie założyć. Trzeba to rozebrać i dopiero w tedy się da ocenić co jest nie hallo
A maluch nie ma takich złych hamulców jak są sprawne
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Cze 05, 2012 19:59
Te cylinderki da sie jakoś sprawdzić czy trzeba od razu wymieniać?
Remigiusz, bęben pisałem, że rozebrałem i wygląda z wierzchu git, okładziny są idealne. Na bębnach widać ślady tarcia bo ten bęben hamuje, tylko że słabo. O co chodzi z tym żeby zobaczyć czy dobrze hamują szczęki, jak mam to zrobić?
Harry, sprężynki nie są przypadkiem tylko po to zeby zaciski odbijały z powrotem po wciśnięciu hamulca? Czy to o jakieś inne chodzi?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum