podpinam się pod temat z prośba o instruktaż dla laika jak można sprawdzić samemu posiadając multimetr, sprawność przewodu/czujnika ABS. Otóż od dłuższego czasu (ok 1,5 roku) mam problem z ABS w PT kole, tak wykazały 3 różne (niezależne) badania prze komputer (nie T4). Początkowo kontrolka ABS zaświecała się przy dynamicznym przyspieszeniu, po wyłączeniu zapłonu gasła. Obecnie świeci się już cały czas od momentu uruchomienia silnika. Wymieniany miałem czujnik (nie pomogło) stwierdzono pewnie uszkodzoną piastę (pierścień magnetyczny), wymieniłem i piastę (przed wymianą sprawdzona została na zasadzie papierka i opiłek metalu), lampka ABS nadal się świeci. Chciałbym wykonać test samego czujnika bez jego wyjmowania jeśli jest dobry to problemu chyba trzeba szukać w wiązce która jest zapewne pod tapicerką podłogową (leci z bagażnika gdzieś do przodu - gdzie to nie mam pojęcia).
Osoby obeznane w tej tematyce proszę o pomoc
Sprawdz czy odległość między czujnikiem a paskiem na piaście jest prawidłowa ,same elementy mogą być sprawne -czujnik i piasta- ,wystarczy ze jest za daleko i dupa
Miałem taki sam problem i wymieniałem komplet -czujnik i piasta- dalej było źle,po medytacji okazało się że była za duża odległość czujnika od piasty ,po poprawce wszystko grało
_________________ Rover 75 2.0i
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 07, 2012 19:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odległości porównane ze stroną nie ruszaną czyli u mnie lewą , czujnik był kupiony na allegro więc jego jakość wykonania nie była idealna .Mechanik pod piłował ucho od czujnika aby mieć możliwość większego manewru - czujnik można było wsadzić głębiej (zrobione przy zdjętej tarczy hamulcowej)
_________________ Rover 75 2.0i
Ostatnio zmieniony przez ENU Pią Cze 08, 2012 22:13, w całości zmieniany 1 raz
Odległości porównane z stroną nie ruszaną czyli u mnie lewą
no ale w jaki sposób? czym? bo to są raczej małe odległości nie? a dostęp raczej słaby...
odkręcono koło i zdjęto tarcze hamulcową - wtedy widać czujnik i można sprawdzić jego odległość od piasty. Niestety nie podam Tobie jaka powinna być prawidłowa odległość bo i tak nie stosuje oryginalnych części więc pozostaje metoda prób i błędów .W taki sposób udało mi się ponownie uruchomić ABS
P.S ja miałem łatwiej bo wiedziałem które koło nawala
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum