Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200] Zgasł, nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200] Zgasł, nie odpala
Autor Wiadomość
Tomex 



Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Głogów



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 23:00   [Rover 200] Zgasł, nie odpala
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam.

Proszę o porady w rozwiązaniu problemu z moim Roverkiem, model 200 1.4Si z gazem sekwencyjnym. Dokładniej silnik odmówił współpracy :cry:

Historia zdarzenia:

Odpaliłem silnik, wrzuciłem wsteczny bieg, cofnąłem może z 30cm i auto zgasło. Nie zastanawiając się ani sekundy przekręciłem kluczyk i próbowałem go odpalić bez skutku ponieważ silnik kręcił, ale nie zapalał, aż w końcu po ponownym przekręceniu kluczykiem coś jakby się zablokowało w silniku, rozrusznik stał w miejscu, słychać było tylko tykanie, następnie wrzuciłem 4 bieg i go delikatnie pchnąłem aby sprawdzić czy faktycznie silnik się zablokował, lecz po mocniejszym pchnięciu autka coś się odblokowało.

Nie odpalałem go już rozrusznikiem bo bałem się, że coś jeszcze bardziej uszkodzę.

Czy ktoś z forumowiczów miał taką sytuację??
Możliwe, że przestawił się rozrząd?
Jaka może być tego przyczyna??

Dodam, że miałem nim nie dużą kolizję z uszkodzeniami z przodu auta. Czy ta awaria może mieć coś z tym wspólnego?? Wcześniej z samochodem nie miałem żadnych problemów.

Proszę o porady

Pozdrawiam Tomek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 12, 2012 23:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Cze 12, 2012 23:13   

Rozrząd do sprawdzenia, a czy był sprawdzany po stłuczce? Czy po stłuczce długo jezdziłeś, a jeżeli tak to czy silnik zachowywał się normalnie (obroty, moc itp)
Przy uderzeniu rozrząd może przeskoczyć jeżeli nie zdążyłeś wcisnąć sprzęgła.
 
 
Tomex 



Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Głogów



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 18:16   

Już wszystko jasne :cry:
Ściągnąłem głowicę i okazało się, że mam ogromną dziurę na pierwszym tłoku i pęknięte 2 zawory wydechowe.

Jaka była przyczyna, tego do końca nie wiem, podejrzewam, że to wina paska. Pasek GOODYEAR wydawał się być dobrym zakupem, lecz gdy ściągnąłem go po uszkodzeniu silnika i porównałem z nowym paskiem Gates'a, to okazało się, że wygląda jak dętka od koła, dosłownie cienka guma i mało w porównaniu do firmowego paska zbrojeń w pasku.
Także nie polecam tego typu wyrobu do naszych Roverków, taka mała przestroga.

W każdym razie zabieram się za wymianę silnika.

Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie silnika z demontażu??
Pozdrawiam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 17, 2012 10:24   

Tomex napisał/a:
Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie silnika z demontażu??

Czy niema HGF. :grin: To chyba najważniejsze przy tym silniku. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Tomex 



Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: Głogów



Wysłany: Sob Cze 30, 2012 14:54   

To to akurat podstawa :lol:

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 15:54 ]
Witam.

Kupiłem silnik po okazyjnej cenie z racji tego, że stukają popychacze. Wymieniłem, wszystko hula tyle, że czeka mnie wymiana szklanek.
Z tego co się dowiedziałem wystarczy rozebrać wałki rozrządu, spuścić ciśnienie ze wszystkich popychaczy i delikatnie rozciągnąć sprężynki, które są tam zamontowane. Niby taka regeneracja niweluje stuki popychaczy hydraulicznych.

Słyszał może ktoś z Was o takim zabiegu??
A może ktoś coś takiego robił i by podpowiedział jak najlepiej to wykonać??

Pozdrawiam serdecznie.

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 15:54 ]
Witam.

Kupiłem silnik po okazyjnej cenie z racji tego, że stukają popychacze. Wymieniłem, wszystko hula tyle, że czeka mnie wymiana szklanek.
Z tego co się dowiedziałem wystarczy rozebrać wałki rozrządu, spuścić ciśnienie ze wszystkich popychaczy i delikatnie rozciągnąć sprężynki, które są tam zamontowane. Niby taka regeneracja niweluje stuki popychaczy hydraulicznych.

Słyszał może ktoś z Was o takim zabiegu??
A może ktoś coś takiego robił i by podpowiedział jak najlepiej to wykonać??

Pozdrawiam serdecznie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25] Nagle zgasł i nie odpala
stig Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Wrz 12, 2013 17:48
stig
Brak nowych postów [R200 1.4 16V] Zgasł i nie odpala
nanab Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Wto Wrz 26, 2017 18:27
nanab
Brak nowych postów [R200 99r]Zgasł i nie odpala.
leniek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 19, 2010 20:07
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r220]zgasł i nie odpala
maniek007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Kwi 24, 2012 18:03
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink