Wysłany: Nie Cze 17, 2012 19:05 [MG ZR IDT]Dodatkowa chłodnica Oleju, termostat kilka pytań
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam
W związku z dalszymi planami odnośnie mojego MG postanowiłem założyć dodatkową chłodnice oleju powietrzną i mam pytanie odnośnie tej chłodnicy...
Węzę muszę mieć zakute olejowo odporne tak?
skąd zabrać zasilanie i dokąd podłączyć powrót tej chłodnicy
i czy długość węży do chłodnicy ma znaczenie
Czy istnieje do mojego silnika IDT termostat 77 stopni albo do max 80 Ponoć można coś dopasować z Saab-a czy z nissana prawda to ?
Czy istnieje do mojego silnika IDT termostat 77 stopni albo do max 80 Ponoć można coś dopasować z Saab-a czy z nissana prawda to ?
Termostat wody czy do oleju chcesz montować Najniższa temp. to chyba jest na 82°ale to jest taki termostat jak w SDI.
Firq napisał/a:
i czy długość węży do chłodnicy ma znaczenie
Nie ma im dłużej tym lepiej będzie chłodziło ale ja bym ich nie robił całych gumowych tylko jak te nasze olejowe trochę gumy i resztę rurki metalowej będzie lepiej chłodziło
Ja sie zastanawiam czy by nie zrobił takiej chłodnicy oleju jak jest do wspomagania w 45 V6 czy 75 po prostu długi waz metalowy pozwijany na S w długości zderzaka
Firq napisał/a:
skąd zabrać zasilanie i dokąd podłączyć powrót tej chłodnicy
Od pompy oleju tam masz zasilanie i powrót i wstawić tam tylko trójniki
Firq napisał/a:
Węzę muszę mieć zakute olejowo odporne tak?
Tak
Aha tylko zamontuj jakiś termostat na ta chłodnice oleju bo bez tego nie ma to sensu, bo w zimie oleju nie zagrzejesz Ja bym najpierw zaczął od pomiaru temp. oleju i potem myślał nad montażem chłodnicy oleju, bo wszystko do zrobić to znów wydatek z rzędu ponad 500zl
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remigiusz, termostat wody chce zamontowaś a ten z sdi jest w obudowie a u nas w ide jest inny i taki musze szukać
Termostatu na chłodnice oleju ponoć nie trzeba i zimą nie ma problemu z temp oleju w silnikach wyżyłowanych klasy Diesel
kadzaf, chce załozyć ale elektroniczny bo nie chce zakładać manualnego bo nie mam miejsca i średnio mi się podoba, szukałem na allegro ale nic takiego nie ma
Firq, Kup sobie sam czujnik do temp oleju i możesz na szybko mierzyć miernikiem do prądu i zrobić sobie tabelkę Sie po mało zrobi dla nas miernik i nawet mam pomysl jak to zrobic na szybko samemu sobie. Czytam trochę o tym Arduino i całkiem fajna sprawa to jest Monza by jeszcze dopisać kod na czujniki bo miejsca na wejścia analogowe i cyfrowe jest na tej płytce sporo
Pierwszy raz słyszę ze termostatu oleju nie trzeba montować w Dieslu W sumie chodnica oleju wodna i tak pogrzeje olej
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Aha tylko zamontuj jakiś termostat na ta chłodnice oleju bo bez tego nie ma to sensu, bo w zimie oleju nie zagrzejesz Ja bym najpierw zaczął od pomiaru temp. oleju i potem myślał nad montażem chłodnicy oleju, bo wszystko do zrobić to znów wydatek z rzędu ponad 500zl
W kanciaku była seryjnie montowana chłodnica oleju i jakoś się dawał zagrzać
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
ponoć nie trzeba jeśli auto jest wyżyłowane bo silnik produkuje tyle ciepła że wystarczy go nawet na zime przy standardzie mocy termostat powinien być.
odnośnie tego miernika to do tego czujnika musze mieć wykres graficzny tego czujnika żeby się na czymś opierać bo czujnik bedzie podawał wartości które trzeba zamienic na temp jak sie nie myle tak ?
Pływak, Ale bez termostatu Ja sie znów innych rzeczy naczytałem bo kiedyś o tej chłodnicy oleju tez myślałem i wszędzie gdzie czytałem to były montowane termostaty bo po zimie ludziska problemy miały
Jak nie trzeba to tym lepiej i się to sprawdzi zima
Ja wole porobić najpierw pomiary i potem się decydować
[ Dodano: Nie Cze 17, 2012 21:12 ] Firq, Przy każdym czujniku masz wykres ile Ohm na jaka Temp jest i po tym widać jaka temp masz
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
hehe jakoś tego nie widze że jade i na dsce mam zamontowany miernik elektryczny i przeliczam ale jakieś rozwiązanie to jest czyli jak kupie czujnik z allegro to dostane wykres do niego tak ?
Firq, Czemu to wystarczy się przejechać kilka razy lub nawet nagrać sobie kamery film jak sie zmienia i potem w domu oglądnąć sobie Tak musi być do niego wykres
Wiesz jak tobie mowilem potem sie to ladnie zrobi na LCD (ciśnienie i temp oleju, Boost, temp wody, i nawet jeszcze temp dolotu by można by było dorobić )
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pływak, Ale bez termostatu Ja sie znów innych rzeczy naczytałem bo kiedyś o tej chłodnicy oleju tez myślałem i wszędzie gdzie czytałem to były montowane termostaty bo po zimie ludziska problemy miały
No moje oko to go tam nigdzie nie było, a nawet jeśli by był to nie spotkałem się z zamiennikiem takiego termostatu do kanciaka wiec pewnie i tak by po ponad 16 latach nie działał, auto grzało się bez problemu i tos zybciej niż JTD Po za tym Friqa ZR sie mocno grzeje wiec te chłodnica zimą nie zaszkodzi, a latem na pewno pomoże, a jak będzie chciał montować to są podstawki pod filtr oleju z termostatem i koncówkami do podpiecia węzy od chłodnicy tylko, ze to tanie nie jest i termostat pewnie jest tam niewymienny.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Dokładnie Pływak, mój silnik produkuje duuuuuzo ciepła i chłodnica mu nie zaszkodzi a jak zimą by były jakieś klocki to wtedy można założyć termostat albo na zime dodatkową chłodnice odłączyć
w Przyszłym miesiacu założe też fmic bo takie gorace powietrze z VNT tez nie służy jak powinno a im wyzsze ciśnienie tym to powietrze bardziej ciepłe a powiedział bym że gorace
moze chlodnica oleju z wężami i podstawką z 2.0t? ale z 220coupe bo 800 chyba nie miały tego gadzetu ja mam to u siebie i u Ciufy w ZR tez jest taka zamiast ori wymiennika ciepła...
W wymienniku ciepła olej chłodzony jest naprawde symbolicznie wiec zamiast tego można wyjścia zastosować do większej chłodnicy.
Odkręć dwa węże w pompie oleju do tego dobierz końcówki na taki gwint do zagniatania, dobierz chłodnice oleju pod zderzak i pozostaje wybrac miejsce dla węży i zagnieść odpowiednia długość.
Po cieciu miski u Ciufy robiłem coś takiego - jak sie ma chłodnice oleju to niecały dzień roboty. ważne żeby dobrze węże poznaczyć i pozagniatać.
czyli opcja bez termostatu będzie na chwile obecną a chłodnica bedzie z golfa gti ponoć robi robote a tak zgodze się z Tomi_114, ze w wymienniku ciepła to tylko symbolika jeśli chodzi o chłodzenie oleju i faktycznie może te węży wykorzystam na dodatkową chłodnice
Firq,
a co byś powiedział na taki zestaw w cenie 457 zł ?
Link do aukcji: http://allegro.pl/chlodni...2431934857.html
Masz podstawkę pod filtr oleju z wyjściem na chłodnicę oleju + możliwość wkręcenia czujników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum