a czy oryginalny silnik 3 biegowy mozna przerobic po przez rezystor? by ominac te przekazniki ?
takie pytanie powniewaz po rozebraniu silnika 2 szczotki byly zuzyte w ponad polowie jedna masowa druga od czerwonego kabla (1bieg) po tym zabiegu klima zaczela czesciej sie zalanczac. dodam ze raz chlodzi super a raz przestaje..dodam ze po przez podlaczenie silnika na krutko wszystko wiatrak dziala na 3 biegach
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przerobić można. Niestety, podłączenie przez rezystor nie oznacza ominięcia przekaźników. ich nie da się ominąć, bo ECM nie może bezpośrednio sterować wiatrakiem. Jeżeli nie zawsze działa klima może być problem płytki sterującej przekaźnikami lub problem z przekaźnikiem.
Wlasnie widzialem w manualu ze to jest odkrecenie kilku srubek i uwazanie zeby nie walnal w glebe a oni krzykneli za to 3 paczki... troche przesada a co myslicie o klimie? uszczelka czy cos gorszego to moze byc?
ciagne dalej temat na stepie przypomne wymienilem 2 szczotki w silniku od czarnego i czerwonego rzewodu czyli masowey i 1 bieg pozostale 2 szt byly oki;] po tym zabiegu klima zaczela raz chlodzic raz nie zalezy nie wiem od czego.
zaczelem bawic sie panelem od klimy i zauwazylem ze po przelaczoniu z econ na auto klima po kilku sek zaczyna chlodzic az milo po kolo minuty przestaje znow wciskam econ i za chwile auto klima zaczyna chlodzic po chwili przestaje znow econ po chwili auto i zaczyna chlodzic..
czy ten zaworek na cienkiej rurce ma na to wplyw? czy przy jego wymianie trzeba spuscic czynnik? na grubej rurce czujnika chyba nie ma?
czy moze padla puszka z przekaznikami?
pomocy koledzy cieple dni sie zaczynaja a nie chce mi sie co chwile przelanczac econ> auto >econ>auto
Ten przełącznik na cienkiej rurce to tzw pretostat. Jest trójpołożeniowy i na podstawie ciśnienia decyduje o pracy sprężarki jak i decyduje o tym jaki bieg wentylatoram ma być załączony.
Ciśnienia progowe dla wentylatora 15.2bar załacza 2 bieg, 12.3bar wyłącza go.
Najlepeij jechać do serwisu klimy i sprawdzić czy przy ciśnieniach progowych wszystko się załącza jak należy.
W sprężarrce jest jescze zawór, który decyduje o tym jaki skok tłoków jest potrzebny. W R75 zakres pojemności tłoczków jest 5-100% w zależności od zapotrzebowania.
Zdarza się, że tez zawór jest uszkodzony. Na domiar tego bardrzo często pseudospecjaliści od klimy dolewając bezmyślnie olej do układu poprostu zalewają zawór, który potem nie działa poprawnie (ilość oleju nie może być za duża w układzie).
bylem na serwisie przed wymiana szczotek w silniku bylo oki brakowalo 100g czynnika. koles powiedzial ze sprezarka sie zalancza i po chwili odlancza
czy ten pretostat mozna samemu wymienic? bo on babrze sprawe? chyba ze leketronika z puszki wentylatora? mozna to jakos obejsc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum