Wysłany: Pią Maj 11, 2012 18:24 [r220] Przerywanie przy 2k obrotów; co to za elementy ??
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Od paru dni przy jeżdzie ze stałą prędkością w przedziale 1900-2000 obrotów silnik dostaje czkawki - ponizej i powyżej tego przedziału jest ok. Przy przyśpieszaniu i kręceniu wyżej objawy nie występują. Odpinałem przepływkę- nic nie pomogło.
Filtr powietrza i paliwa zmieniałem w marcu, wie ktoś co może być przyczyną ??
edit
Troche poszperałem w necie i wiele podobnych objawów daje zasyfiony zawór egr co o tym sądzicie
edit2
Mogłby ktoś napisać jak jest konkretna rola tych elementów zaznaczonych na rysunku
wiem tylko ze 1. to zawór egr
Czy przy elemencie nr.3 te przewody powinny być tak sasyfione
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 11, 2012 18:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Maj 12, 2012 21:25
Tak (1) masz zawor od egr,recyrkulacja spalin czyli zmieniesza wydobywanie sie ze spalin szkodliwych zwiazków dla srodowiska,śmiech.. (2) westage czyli mieszek ktory zapobiega przeciązeniu turbawki,przy odpowiednim cisnieniu przepusza spaliny aby cały ładunek na nią nie szedł.(3) odma czyli odpowietrzenie silnika,ulany jest gdyz juz nie spełnia swojego zadania.
W skrócie rady ode mnie wywal egr (1)(otwor w kolektorach zaslep kawałkiem blaszki)
co do (2) westage to narazie zostaw w spokoju a (3) odmy tez proponowałbym zaslepić miejsca łaczenia z rura filtra powietrza a w miejsce odpowietrznika dac kawałek weza i pusc go pod auto niech sobie swobodnie oddycha .
Dzieki za odp.
Dokształciłem się troche czytając Rave'a, najpierw spróbowałbym wyjąc ta odmę i egr porządnie to wszystko wyczyścić może to coś pomoże ?
A czy całkowite odpięcie przepływki ktora steruje egr oraz tych rurek ktore idą do egr nie da takiego samego rezultatu jak zaślepienie ?
Wczoraj bylo dużo chłodniej niż ostatnio i szarpanie było mniejsze a czasami nie występowało nie wiem czy to ma jakiś związek czy poprostu zbieg okoliczności
witam
nie miałem czasu zająć sie sam problemem jutro odstawiam samochód do mechanika, ale dzisiaj wystąpił jeszcze jeden objaw- mianowicie po przekroczeniu 2 tys obrotów silnik po odpuszczeniu gazu dalej trzymał te obroty- przy jezdzie do 2000 tys zjawisko to nie występowało, juz myslalem ze sie gdzies rozkraczy na srodku drogi- na szczęscie po jakims czasie (Roverek postał koło 4h) juz ten problem nie występował i autko chodziło normalnie.
Wiecie co to może być ?
edit
Czym zaślepić egr da sie kupić jakaś gotowa zaślepke ?>?
Odebrałem dzisiaj roverka- nie zastałem mechanika który akurat przy nim grzebał ale dowiedziałem się że to najprawdopodobniej problem z pompa wtryskową..
Teraz pytanie- kupić używkę czy dać stara do regeneracji ktos wykonywał może taka regeneracje ? i ile to moze kosztować ?
edit
czy pompy do sd i sdi są takie same
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Cze 22, 2012 17:49
xlukaszx napisał/a:
Odebrałem dzisiaj roverka- nie zastałem mechanika który akurat przy nim grzebał ale dowiedziałem się że to najprawdopodobniej problem z pompa wtryskową..
Teraz pytanie- kupić używkę czy dać stara do regeneracji ktos wykonywał może taka regeneracje ? i ile to moze kosztować ?
edit
czy pompy do sd i sdi są takie same
Ja brałbym używke koszt w granicach 100-200zł jak dobrze sie poszpera (wiekszosc szrotów daje gwaracje rozruchowa )
a stara bedzie na czasie w razie potrzeby bedzie z czego przekładac .
Co do regeneracji raczej bym odradzał ,chyba ze ktos naprawde pojety ale znów bedzie cenił sie.
Cena moze byc podobna ale raczej sadze ze wyjdzie drożej niż w przypadku zakupu drugiej pompy
Pompy SD czyli vp21 i SDI vp37 roznia sie sterowaniem .sd mechaniczna a sdi elektryczna
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Cze 23, 2012 13:48
Tez raczej obstawiałbym na pompe jesli chodzi o schodzenie z obrotów.Mozliwe ze wina regulatora badz zacinajaca sie pierscien dawkujacy badz któras dzwignienka.
Kiedys przerabiałem to, wyszła mi jazda na oleju z marketu.
A dzwignia od linki gazu wraca do konca,opiera sie o srube ogranicznika ?
linka chodzi elegancko - nie zacina sie, jezeli o paliwo chodzi to ja w ta zime zatankowałem trefny olej na shellu w lublinie ktory zamarzal przy -12 i cos czuje ze od tego sie zaczelo cos dziać z ta pompa
a co do zaslepienia egr- nie ma problemu pozniej na przeglądzie mi zawsze mechanik zaglada pod mache i cos tam szuka dlatego pytam
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Cze 23, 2012 20:55
Co do EGR to każdy wie ,żę to samo zło, nic drobrego na kierowcy jak i jego konia
Zaslepiaj i nie patrz na diagnoste,jesli bedzie sie pultał powiedz ze podziekujesz i pojedziesz na inna stacje łaski nie robi tez jest wolny wybór ,zreszta watpie aby tego czepiał sie.
Czy pompy w r400 i r200 (SD) są takie same
I jeszcze jedno czy wymiana polega tylko na odkręceniu starej pompy i włożenie "nowej" czy jeszcze trzeba cos regulowac (odpowietrzyc pewnie)??
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pon Cze 25, 2012 19:09
xlukaszx napisał/a:
Czy pompy w r400 i r200 (SD) są takie same
I jeszcze jedno czy wymiana polega tylko na odkręceniu starej pompy i włożenie "nowej" czy jeszcze trzeba cos regulowac (odpowietrzyc pewnie)??
Tak przy obu tych modelach jest zasilanie ta sama pompa (bosch VP21)
Po przekładce trzeba odpowietrzyc układ wtryskowy oraz ustawic kąt wtrysku. (musi byc w odpowiednim momencie podawane paliwo aby silnik najdogodniej pracował,jaki i nie było problemów z rozruchem)
wertuje forum ale nie moge doszukać sie pewnej rzeczy- http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0 tutaj jest opis zmiany kąta wtrysku - tak to wyglada we wszystkich R zarówno SD i SDi bylem przekonany ze w SDi poprostu podłącza sie R pod komputer i juz , a z tego co tam czytam to w SDi i Sd kąt wtrysku ustawia się w taki sam sposób tylko SDi można podpiąc pod komputer i odczytać jaka jest wartość tego kąta a w SD ustawia się na "słuch"?? jak to wkoncu jest
xlukaszx, W SD ustawiasz tylko na znaki i ma pasować Ja dwa razy zmieniałem pasek w SD i za każdym razem nie miałem problemów zima Jak ustawisz na znaki będzie w 90% dobrze i się tam nie przejmuj za bardzo katem wtrysku
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum