Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 45] PROBLEM Z MOCOWANIEM ALUSÓW 7jx15H2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 45] PROBLEM Z MOCOWANIEM ALUSÓW 7jx15H2
Autor Wiadomość
gowar 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Mielec PL Dublin IRL

Rover 45

  Wysłany: Wto Cze 26, 2012 21:29   [R 45] PROBLEM Z MOCOWANIEM ALUSÓW 7jx15H2
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001

Witam wszystkich, moje autko r45 1.4 z 2001 r, pisze z pewnym problem, auto na stalowych felgach 14'', chcialbym zalozyc alufelgi 15'',
wymiary jakie znalazlem na feldze:
7Jx15H2
7059/1
100
e28
ET nie znalazlem ale moze to e
chodzi o to ze nie do konca pasuja, nakretki nie daja sie nakrecic wiecej niz do polowy swojej dlugosci, a felga jakby nie wchodzila na piaste. Istnieje mozliwosc zalozenia jakiegos dystansu niegrubego lub przejsciowki z dluzszym kolnierzem piasty? a wymiana srub ktore sa w piascie da sie wymienic na dluzsze?
prosze o pomoc, pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 26, 2012 21:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kuba227d 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 21:40   

Śruby na piaście można, a nawet trzeba zmienić, a jak nie to dorobić, bo jak będzie nakrętka nakręcona na śrubie na zbyt krótkim odcinku, to przy dużych bocznych obciążeniach istnieje ryzyko "urżnięcia" gwintu. Zresztą z tego, co mi wiadomo, to przy zmianie stalowych felg na alu zaleca się wymianę śrub
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Cze 26, 2012 21:48   

Podaj średnicę otworu centrującego, ja mam 7jx15h2 śr. otw. 56,1 jak pamiętam i pasują.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 05:05   

gowar napisał/a:
a felga jakby nie wchodzila na piaste.
Otwór centrujący za mały. Sprawdź, czy w felgach nie są założone pierścienie centrujące i pewnie właśnie dlatego nie wchodzą.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 06:05   

kuba227d napisał/a:
Zresztą z tego, co mi wiadomo, to przy zmianie stalowych felg na alu zaleca się wymianę śrub

Raczej tylko nakretek. szpilki zostaja
 
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 07:41   

miałem ten sam problem jak miałem felgi BBSy otwór centrujacy był za mały i nakretki nakrecały sie raptem połtora obrotu wiec go lekko rozwierciłem włuknina i wlazło na swoje miesjce :wink:
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 27, 2012 09:02   

a jak nie otwor centujacy, to znaczy ze et tak niskie ze trzeba wymienic szpilki na dluzsze
 
 
 
gowar 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Mielec PL Dublin IRL

Rover 45

  Wysłany: Sro Cze 27, 2012 18:08   

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, otwor w feldze 56,1. Z jednego sklepu gdzie sprzedaja dystanse takze odpisali mi ze wymiana szpilek wystarczy, ok zgadzam sie z tym ze sruby trzeba zmienic na dluzsze, ale zalozylem dzis felge na przednie kolo i porobilem zdjecia, kolnierz piasty nie dochodzi do felgi, samej felgi nie da sie juz wcisnac bardziej, nawet jesli otwor centrujacy bylby duzo wiekszy, wogole to kolnierz piasty wydaje mi sie za krotki, tez tak macie? taki ma byc? felga powinna byc osadzona takze na piascie, na samych srubach wydaje mi sie to zbyt niebezpieczne, ponizej fotki pozdrawiam
 
 
kuba227d 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 22:54   

A jak głęboko możesz ten papier wcisnąć? Bo patrząc na zdjęcia, to felga stalowa ma przy samej krawędzi otworu centrującego wytłoczenie "do wewnątrz" felgi. A na alu jest wycięcie/ wytarcie w drugą stronę, tzn. felga stalowa opiera się na piaście w 2 miejscach - na obwodach na zewnątrz śrub i wewnątrz śrub, natomiast alu tylko na tym zewnętrznym obwodzie

Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi :oops:
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 07:09   

Cytat:
Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi :oops:

Ja zrozumialem i tez to widze. moze alu byla spilowana bo ktos mial wiekszy otwor centrujacy
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 08:12   

niektóre alufelgi faktycznie mają taki stożek. Powinno się dać wytoczyć do niego pierścionek, a najlepiej by było wytoczyć trochę otwór i dorobić pierścień centrujący, żeby się tam trzymał, bo stożek łatwo wyleci i można zgubić.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 09:57   

Na pewno musisz też kupic sobie bardziej stożkowate nakrętki, aby łapały więcej gwintu.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 11:06   

rovek napisał/a:
Na pewno musisz też kupic sobie bardziej stożkowate nakrętki, aby łapały więcej gwintu.

W zyciu nigdy. stozek musi idealnie pasowac do felgi a nie ze jak kupisz bardziej szpiczasty (choc nie wiem czy wogole takie istnieja) to Ci wiecej gwintu zlapie. dluzsze szpilki i nakretki stozek lub kula, zalezy od felgi
 
 
 
gowar 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Mielec PL Dublin IRL

Rover 45

  Wysłany: Czw Cze 28, 2012 15:22   

kuba227d napisał/a:
A jak głęboko możesz ten papier wcisnąć? Bo patrząc na zdjęcia, to felga stalowa ma przy samej krawędzi otworu centrującego wytłoczenie "do wewnątrz" felgi. A na alu jest wycięcie/ wytarcie w drugą stronę, tzn. felga stalowa opiera się na piaście w 2 miejscach - na obwodach na zewnątrz śrub i wewnątrz śrub, natomiast alu tylko na tym zewnętrznym obwodzie

Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi :oops:


Dokladnie o to mi chodzilo pytajac sie czy tez macie takie krotkie kolnierze piasty:) wczesniej jezdzilem vectra a i tam kolnierze piasty byly duzo dluzsze, i te felgi wlasnie mialem na vectrze, jeden mechanik powiedzial mi ze pierscienie powinny pomoc. Sruby wymienie na pewno, nakretki tez, wychodzi na to ze trzeba dorobic jakis pierscien ale tez myslalem nad cienkim dystansem ktory bedzie mial dlugi kolnierz i wtedy felga osadzila by sie takze centralnie. Jesli ma ktos jeszcze jakis pomysl chetnie przeczytam, pzdr
 
 
kuba227d 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 18
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 15:39   

Ja mam u siebie jeszcze stalowe niestety, ale to się niedługo zmieni :cool: Pomysłów więcej nie mam, ale tak jak mówisz, pokombinuj coś z pierścieniami albo jakimiś dystansami delikatnymi, do tego dłuższe śruby i ładnie dopasowane nakrętki i powinno być gites :wink:
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 16:27   

Rozwierc dziure na 60mm, kup pierscienie i tyle.

A przymierzales juz te felgi z oponami?? bo jesli masz takie ET ze sruby musisz na dluzsze wymieniac, to zeby Ci opona przypadkiem nie obcierala o blotnik. jesli nie jestes przywiazany do tych felg to lepiej je sprzedaj i kup takie z wyzszym ET. bo teraz jak wymienisz na dluzsze sruby, to do zimowek rozumiem na stalowkach bedziesz mogl miec jedynie nakretki przelotowe, a to nie bedzie za dobre dla dlugich wystajacych szpilek
 
 
 
gowar 



Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 9
Skąd: Mielec PL Dublin IRL

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 17:01   

bizon napisał/a:
Rozwierc dziure na 60mm, kup pierscienie i tyle.

A przymierzales juz te felgi z oponami?? bo jesli masz takie ET ze sruby musisz na dluzsze wymieniac, to zeby Ci opona przypadkiem nie obcierala o blotnik. jesli nie jestes przywiazany do tych felg to lepiej je sprzedaj i kup takie z wyzszym ET. bo teraz jak wymienisz na dluzsze sruby, to do zimowek rozumiem na stalowkach bedziesz mogl miec jedynie nakretki przelotowe, a to nie bedzie za dobre dla dlugich wystajacych szpilek


Tak, juz mam nowe opony na tych felgach, przejechalem sie nawet i nic nie obcieralo, nie trzeslo ale po prostu balem sie ze na samych srubach to zbyt niebezpieczne a po za tym przy krotkich srubach nieestetyczne. W zimie bedzie latwiej rozwiazac problem jesli beda juz po dluzsze sruby:)
Jeszcze jedna sprawa jest taka ze nie moge teraz zmierzyc dokladnie otworu centralnego felgi, mam suwmiarke ale nie mam jak z nia podejsc, vectra a ma bodajze 56.5 lub 56.6 a rover 56.1 ale ta roznica nie powinna robic problemu.
Do felg sie przywiazalem, bardzo mi sie podobaja i dlatego tak bardzo chce pokonac zaistnialy problem.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 17:05   

gowar napisał/a:
W zimie bedzie latwiej rozwiazac problem jesli beda juz po dluzsze sruby:)

No bedziesz musial miec nakretki przelotowe i bedzie pol szpilki wystawac i korodowac
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 07:18   

Może te zdjęcia Ci w czymś pomogą, są stare i nie były robione pod kątem tego zagadnienia.



 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 29, 2012 12:07   

bizon napisał/a:
rovek napisał/a:
Na pewno musisz też kupic sobie bardziej stożkowate nakrętki, aby łapały więcej gwintu.

W zyciu nigdy. stozek musi idealnie pasowac do felgi a nie ze jak kupisz bardziej szpiczasty (choc nie wiem czy wogole takie istnieja) to Ci wiecej gwintu zlapie. dluzsze szpilki i nakretki stozek lub kula, zalezy od felgi
O to mi chodziło, pisałem to w porównaniu do ori nakrętek.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 416] Montaż felg aluminiowych 7Jx15H2-25
etm Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Maj 26, 2013 19:26
flapjck1
Brak nowych postów [R420 Di 1997r.] Nakrętki do alusów
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Mar 12, 2010 12:34
spider666
Brak nowych postów [R45] Problem z ABS
konwiasty Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Paź 31, 2013 08:02
zdenek
Brak nowych postów [R 420 98 ] Problem z ABS
jerzym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 08, 2010 22:17
leszek95b
Brak nowych postów [R 45] problem
pawelbn89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Sty 20, 2016 07:18
tomekk_nt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink