Wysłany: Sob Cze 30, 2012 00:58 [R416Si] Problem na zimnym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam jestem nowym użytkownikiem forum, i z góry przepraszam za ewentualne błędy, jeśli nie w tym miejscu pisze tego prosta itp. Mam kilka pytań i problemów z moim nowm nabytkiem tzw. Roverek 416Si Benz+gaz sekwencyjny rok 1999 Sedan Pierwszym moim problemem był włączający się namiętnie abs przy prędkości około 30 km/h, ale użyłem szukajki na forum i rozwiązałem problem, były do wymiany pierścienie abs-u po jednej i drugie stronie.
2-gim moim problemem jest nierówna praca silnika kiedy jest zimny, i na benzynie i na gazie jest tak samo, tzw. kiedy odpalam silnik nie nogę go za bardzo wkręcić na obroty, szybko mi się przełącza na gaz ok. 3,4 sek; gdy mi się już przełączy to naciskam na gaz i praktycznie dusi się cały czas gdy naciskam, nie mogę go wkręcić na obroty, przełączę ręczni na benzynę jest troszkę lepiej ale też nie do końca. Co to może być Korzystałem z wyszukiwarki ale, już przeczyściłem cały dolot, filtr powietrza nowy, świece ok, kable też wydają się być dobre, poprzedni właściciel mówił że wymieniał, i faktycznie wyglądają na nowe, na kopułkę też dziś patrzyłem przetarłem szmatką, wygląda na dobrą, krokowca też przeczyściłem i przepustnicę. Panowie pomocy bo jechać się nie da... A i jeszcze nie wiem czy tak powinno być, ale strasznie szybko się nagrzewa, gdy siedzę na fotelu kierowcy i patrzę na wskaźnik temperatury to widać, jak się podnosi, może po 1,5 - 2 minutach już się wiatrak włącza, niby się pytałem poprzedniego właściciela czy jest płyn w chłodnicy mówił że jest, ale zaglądałem i na moje oko jest to woda, może dlatego się tak grzeje szybko, co sądzicie
Miałem też problem z nawiewem, ale poczytałem na forum i wymieniłem filtr i już ładnie dmucha, ale został jeszcze problem klimy gdy włączę nadmuch na pozycje I i włączam klimę czekam chwilę i nic się nie dzieję, czytałem też że powinny się obroty w tym momencie zmieniać, a u mnie nic się nie zmienia, czy to oznacza,że mam sprężarkę uszkodzoną, ile powinno być w ogóle wiatraków przy chłodnicy bo mi chyba jednego brakuje, bo jest jedno wolne miejsce a go niema, mam u siebie 2, od strony silnika i od grilla.
Proszę o odpowiedz, może już ktoś miał takie przypadki jak u mnie.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 30, 2012 00:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
"Wyglada" to samochod ladnie z salonu....A tak na powaznie nizej jest moj temat odnosnie elementow zaplonu, ogladanie wizualne kopulki i przewodow nic nie da, co do grzania to sprawdz termostat, czujnik temp. plynu chlodzacego.
Ja miałem problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym. Też wszystko ładnie wyglądało, kopułkę zdjąłem i była na oko ok, to samo z kablami, ale zmieniłem świece, kable, kopułkę i palec i śmiga jak marzenie. Niestety tych elementów nie da się sprawdzić "na oko". A jeśli nie jesteś pewien co do stanu płynu, to go zmień i sprawdź, czy się poprawi
Płyn oczywiście wymień, ale na szybkość nagrzewwania to nie wpłynie. Te silniki szybko się grzeją. A jak się zagrzeje to idzie dobrze? Sprawdż czujnik temperatury do ECU. Sprawdż czy masz gaz w klimie.
Jak się nagrzeje idzie jak petarda, tylko dalej troszeczkę nie równo chodzi kiedy nie jadę(jak się zatrzymam i dam na luz), strasznie się trzęsie, a obroty w normie ok. 900
Płyn wymienię, jutro jadę kupić w poniedziałek wymienię...
Sprawdzałem dziś właśnie nie nie mam gazu w klimatyzacji (w instalacji)
Powiedzcie Panowie mi jeszcze jak jadę, i zatrzymam się gdzieś, na światłach nie mogę wrzucić jedynki, i ciężko mi wchodzi wsteczny, i ciężko go wyciągnąć później, co mam do wymiany jakieś wodziki, czy może gumki, jak to jest w roverkach
Dziś miałem dzień wolny i cały poświeciłem roverkowi, naciągnąłem ręczy, wymieniłem żarówki w zegarach i konsoli itp. wysprzątałem, wymyłem, podłączyłem swoje radyjko i wzmaka i skrzynkę i CB, także dzień mi dziś fajnie miną w naprawach
To co napisałem wcześniej, wymień kable, kopułkę i palec, miałem dokładnie to samo. A co do skrzynki, to ja puszczam sprzęgło, później na nowo wciskam i wszystko wskakuje . Nie wiem, ale chyba ten typ tak ma (czasami)
Co do oleju też, myślałem o nim, ale też pomyślałem, że może jakaś guma do wymiany czy coś, dlatego pytam. Ile wchodzi oleju do skrzyni Jaki najlepiej lać, zwykły przekładniowy Jak najlepiej się do tego zabrać, gdzie jest korek spustu oleju
Wszystkie podpowiedzi mile widziane
A co wskaźnik temp pokazuje Nie gotuje ci się silnik
Nie gotuje, pokazuje właśnie temperaturę w normie na połowie, ale podnosi się że w oczach widać, jutro zmieniam płyn, może coś się zmieni
[ Dodano: Pią Lip 06, 2012 23:46 ]
No Panowie sytuacja wygląda tak:
Wymieniłem świece (NGK),palec (KW),kopułkę(KW),kable(BOSCH)
i dalej silnik nie równo pracuje.
Jakieś pomysły
Może mam zapłon źle ustawiony
[ Dodano: Sob Lip 07, 2012 19:12 ]
Nikt nie pomoże
zapłonu się nie ustawia w tym silniku. To ze wymieniłeś elementy nie znaczy, że są sprawne (mimo, ze nowe), najlepiej byłoby podmienić z innym autem.
Może by mu kompresję zmierzyć
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum