Wysłany: Wto Lip 03, 2012 09:45 [R75] Czy przepłaciłem za mechanika?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam,
swojego Roverka kupiłem w marcu tego roku (benzyna 1.8). Ogólnie nie było z nim żadnych problemów, powiedzmy że poprzedni właściciel dbał o auto. Jednak przyszła pora, na zrobienie tzw. pakietu startowego, więc postanowiłem pojechać do mechanika, oto co zrobił i na ile mnie skasował:
sprawdził:
- rozrząd i pompę wody (miałem wymienić, ale mechanik stwierdził, że najwyraźniej dopiero co były wymieniane i odradził wymiany)
- stan płynu chłodzącego
- stan płynu hamulcowego
- olej w skrzyni
wymienił:
- wahacz przedni-lewy (Birth)
- tuleja wahacza
- olej (kupiłem go wcześniej z netu)
- filtr oleju (kupiłem go wcześniej z netu)
- pasek alternatora
- pasek pompy wspomagania
Za całość skasował mnie 1040zł, czy zdarł ze mnie, czy to normalna cena? Wiem, że za wahacz i tuleję skasował mnie z 200zł więcej, niż cena internetowa.
Ostatnio zmieniony przez pest Wto Lip 03, 2012 09:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 03, 2012 09:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wniosek z tego jeden - byłem u niego pierwszy i ostatni raz, muszę na przyszłość poszukać innego mechanika, który nie zdziera a temu wystawić odpowiednią notę na stronie klubowej A tam jak byk napisane: "Uczciwi i niedrodzy"
Jezeli chodzi o płyn chłodniczy i hamulcowy
Wymienia się je co około 3 lata, nawet jeżeli jest ok jeżeli chodzi o temeperaturę zamarzania
Układ hamulcowy poprostu warto raz na jakiś czas przelać nowym płynem aby się pozbyć wody i brudu
Nowoczesne płyny chłodnicze mają dużą zawartość inhibitorów korozji aby chronić elementy meatalowe przed korozją i plastiki przed starzeniem. Po pewnym czasie, mimo, że temperatura zamarzania jest wciąż OK, dodatków antykorozyjnych jest mniej lub ich wogóle nie ma.
Dlatego zalecana jest wymiana płynu chłodniczego co 3-5lat
Zasadnicze pytanie jest takie, czy to jest z częściami czy bez?
Olej kupiłeś, ale filtr, paski, wahacz z tuleją też mu dałeś, to jest cena za samą robotę?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zasadnicze pytanie jest takie, czy to jest z częściami czy bez?
Olej kupiłeś, ale filtr, paski, wahacz z tuleją też mu dałeś, to jest cena za samą robotę?
Kupiłem olej i filtr oleju, resztę - tuleja, wahacz i paski (alternatora i pompy wspomagania) kupił mechanik.
Masz rachunek na te części? Czy całościowy? Popatrz sobie na sklepy allegro.pl, naszą instytucję wspierającą i porównaj. Wyjdzie Ci mniej więcej sama robota. Mimo wszystko max. to chyba 300 - 350 zł za robotę tego co wymieniłeś.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Masz rachunek na te części? Czy całościowy? Popatrz sobie na sklepy allegro.pl, naszą instytucję wspierającą i porównaj. Wyjdzie Ci mniej więcej sama robota. Mimo wszystko max. to chyba 300 - 350 zł za robotę tego co wymieniłeś.
Faktury ani rachunku oczywiście nie dał, tylko rozpiskę na kartce papieru Oto jego wyliczenia (cytuję dosłownie):
wniosek tego taki że lepiej żeby mechanik wcześniej zrobił jakąś wycenę ja raz też się tak naciąłem teraz gdzie jadę pierwsze pytam o koszta
Dokładnie, niestety ale wiem to dopiero teraz, następnym razem będę mądrzejszy. To mój pierwszy samochód (prawko mam od tygodnia) więc mam jeszcze wiele do nauczenia w kwestii mechaników. Swoją drogą - fajna praca bycie takim mechanikiem, koszty nalicza się jak chce, z US też pewnie się nie rozlicza, nie wiem po co ja studia kończyłem
pest, zawsze żądaj paragonu za wykonaną pracę, ja zauważyłem że mało który mechanik taki wystawia, fajna szara strefa.... czasami wole jechać do NORAUTO i tam mam wszystko na papierze co i jak i z reklamacją nie ma najmniejszego problemu
Ceny grube no niestety mechanik paragonów drukuje tyle ile ma ochotę:) jeżeli jedziesz do "obcego" to wycena przed, chyba że robi Ci znajomy lub ktoś komu można zaufać to wtedy nie am takich akcji... niestety za rzadkość się płaci a rovera 75 jeszcze można do takich zaliczyć:) gdyby to było Golf to byś 600 zapłacił ]]
Dzięki Wam za odpowiedzi - morał z tego taki, że za niewiedzę się płaci a niestety mechanicy są pierwsi do tego, żeby z tej niewiedzy skorzystać.
"AUTO-PLUS Zakład Mechaniki Pojazdowej Majewski" w Toruniu jest oczywiście na mojej czarnej liście - ma też nadzieję, że niejedna osoba to przeczyta i dwa razy się zastanowi przed wybraniem do tego warsztatu (chyba, że lubi drenaż kieszeni). Teraz już wiem, ile kosztuje podstawowa obsługa Rover 75 i następnym razem będę wiedział jak postępować.
Swoją drogą pomysł Pieta jest bardzo fajny - pomoże przede wszystkim osobom, które dopiero zaczynają przygodę z Roverem (albo z samochodem w ogóle, jak ja).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum