Wysłany: Wto Lip 03, 2012 10:38 [R420SDI] Kontrolka świec żarowych nie zaświeca się
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam Serdecznie! Pisze ponieważ nie znalazłem nigdzie nic podobnego a może ktoś już tak miał.
Problem polega na tym iż kontrolka świec żarowych nie świeci się ani nie dochodzi napięcie na świece żarowe chociaż mimo tego samochód odpala bez problemu. Niekiedy jest tak ze jak przekręcę zapłon i zacznę kręcić rozrusznikiem to się zaświeca kontrolka świec żarowych. Czy może być winny przekaźnik ?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 03, 2012 10:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ale wcale nie podaje napięcia na świece jak zaczyna kręcić rozrusznik to wtedy pojawia się na chwile napięcie i zaczyna świecić kontrolka po czym gaśnie i napięcie znika..
to chyba masz tam jakas samorobke bo jak i na kontrolce i na swiecach pojawia sie na chwile po kreceniu to ktos polaczyl te sygnaly i pewnie cos zj.....
no ale do niedawna było wszystko dobrze jakiś czas temu zauważyłem że kontrolka świec zaświeca się jak zaczynam kręcić.. i wydało mi się to dziwne i tak się przypatrzyłem że po przekręceniu nie zaświeca się i dlatego zmierzyłem napięcia.. bo tak to cały czas ładnie odpala tylko ze świec nie grzeje nie wiem może komputer coś pitoli albo wpływ upałów i nie potrzebuje grzać świec??
[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 12:30 ]
bezpiecznik jest ok sprawdzałem a przekaźnik to nie wiem za bardzo jak sprawdzić nie mogłem nigdzie znaleźć jakie napięcia mają na niego iść ale wyraźnie słychać że brakuje tego pstryku który zawsze był w przekaźniku
kurde sprawdziłem przekaźnik na krótko podpinając napięcie z akumulatora i wygląda na to ze przekaźnik sprawny bo pstryknie i zaczyna przewodzić a to napięcie co się pojawia na pinie sterującym takie jakieś niskie mi się wydaje mógłby ktoś sprawdzić jakie tam ma być?
Ciekawe co może być powodem podania niższego napięcia możliwe że sterownik ?
imus23, sprawdz jeszcze raz to napiecie na swiecach bo jak przekaznik przepuszcza to swiece musza dostawac. a potem napiecie na przewodzie ze sterownika dajacym sygnal na kontolke
tylko problem polega na tym ze przekaźnik nie puszcza jak sprawdzam napięcie to niby jest ale przekaźnik nie puszcza a jak podepnę przekaźnik na krotko z aku to wtedy puszcza.. ale wtedy nie mam możliwości sprawdzenia kontrolki. Sprawdzałem masę co idzie na przekaźnik i coś taka słaba ale nie wiadomo czy to kwestia ze sterownik tak ustala czy po prostu gdzieś jest kiepski styk...
Tak myślę czy te upały nie mają na to wpływu?
bo troszeczkę się zamieszaliśmy przekaźnik jest dobry bo na krótko go sprawdzałem. puszcza prąd na świece jak się podepnie bezpośrednio 12 V ale wtedy kontrolka się nie zaświeca.
tylko w przekaźniku 1 nóżka cienka to plus na która idzie napięcie jak przekręcę kluczyk(na tą nóżkę właśnie puściłem 12V z aku) a druga cięka to minus i jak sprawdzałem od tego minusa do minusa przy aku to dosyć kiepskie to połączenie tylko że to idzie przez komputer więc może taka oporność ma być.
[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 17:58 ]
a przewodu co idzie do kontrolki nie sprawdzałem bo kontrolka się zaświeca jak zacznę kręcić rozrusznikiem i wtedy tez pojawia się napięcie na świecach
puszcza prąd na świece jak się podepnie bezpośrednio 12 V
Zatem masz coś nie tak na odcinku od aku do przekaźnika (stopka nr 30). Dlatego zrób obejście z aku do stopki nr 30 przekaźnika. Ja bym jeszcze raz dokładnie sprawdził bezpiecznik, wyczyścił jego stopki.
imus23 napisał/a:
ale wtedy kontrolka się nie zaświeca.
Kontrolka nie ma nic wspólnego z przekaźnikiem. Sygnał do kontrolki idzie bezpośrednio z EKU i na tej trasie szukaj uszkodzenia. U mnie nawet jak wyjmę przekaźnik to kontrolka i tak się zaświeca.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak zacznę kręcić rozrusznikiem i wtedy tez pojawia się napięcie na świecach
czyli jak zaczniesz krecic to wtedy przekaznik dziala i swiece sie grzeja??
to cos grubo nie tak, moze upalona masa przy ecu lub luzno wpieta wtyczka od ecu
[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 18:12 ]
tronsek napisał/a:
Zatem masz coś nie tak na odcinku od aku do przekaźnika
ja z opisow kolegi zrozumialem ze na krotko jak podpina pod te cienkie, czyli te co ida z ecu to wtedy przekaznik przepuszcza gruby, czyli bezpiecznik ok i problem w sygnalach plusa lub minusa z ecu
no właśnie problem raczej wynika z sygnałów plusa lub minusa z ECU bo tak to przekaźnik działa..
Najgorsze będzie jak trzeba będzie grzebać i szukać jakiegoś małego cienkiego przerwanego kabelka w stercie wiązek ;ss
Jeszcze tak się zastanawiam może coś tu ma do powiedzenia czujnik temperatury?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum