Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak klimatyzacji na postoju.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak klimatyzacji na postoju.
Autor Wiadomość
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 23:17   [R75] Brak klimatyzacji na postoju.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam, mój problem polega na tym, że jeżeli auto stoi (np w korku) to nie działa klimatyzacja. W czasie jazdy wszystko jest dobrze i chłodzi tak jak należy. Natomiast na postoju klimatyzacja nie włącza wentylatora i tu tkwi chyba problem. Wiem, że wentylator jest sprawny bo czasami sam się włącza niezależnie od tego czy jest włączona klimatyzacja czy opcja ECON. Jeżeli wentylator się włączy na postoju (np w korku) to klimatyzacja działa. Powiedzcie proszę jak można wyeliminować ten problem bo jest to trochę męczące....
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 28, 2012 23:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 29, 2012 08:09   

...możliwe że wentylator nie chodzi na pierwszym biegu, więc dopiero gdy temperatura silnika go uruchamia na kolejnym zaczyna też schładzać klimę
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 08:14   

rozebrac wentylator i wymienic szczcotki, duzo postow juz o tym bylo, pewnie moderator zaraz zamknie temat

http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/464
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 29, 2012 09:32   

patrysgn, sprawdź pierw czy masz w ogóle 1 bieg najłatwiej to zrobić w ten sposób że uruchom klimatyzacje i wyjdź z samochodu i sprawdź czy działa ci wentylator, powinien ci chodzić na 1 biegu,

1 bieg chodzi cicho na filmiku moim masz 1 bieg: http://www.youtube.com/watch?v=FwaRANuHOwU

2 bieg chodzi bardzo głośno czyli tak jak na moim filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=FwaRANuHOwU
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 09:40   

haszczyc, hehe widzę że ci się udało wymienić rezystor. Od razu lepiej co nie.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 29, 2012 09:49   

markozalko, hoooo ideał ideał na prawdę od razu lepiej chłodzi i cisza nastała ! wreszcie mogę jeździć non stop z włączona klimatyzacja bez wstydu
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 14:46   

Generalnie po włączeniu klimy i ustawieniu LO (najniższa możliwa temperatura) i po wyjściu z auta to nic się nie dzieje...tzn wentylator nie chodzi...chyba faktycznie macie racje twierdząc, że to kwestia pierwszego biegu, którego najwyraźniej u mnie nie ma....wystarczy wymienić szczotki i to załatwi sprawę??
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Cze 29, 2012 21:22   

Ciesze się Haszczyc że się udało.

Ja powiem tak, że klim ana początku słabo trochę chłodzi ale może tak jest. Natomiast jak jechałem wczoraj w trasie gdzie na zewnątrz było 24-25 stopni a w środku ustawione na 22 to musiałem co jakiś czas wyłączać klimę bo za zimno mi było. Klima na dobrą sprawę zaczyna porządnie chłodzić gdzieś po 10-20 minutach.
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 29, 2012 22:41   

patrysgn, czyli reasumując w ogóle nie masz 1 biegu i 2 biegu? co do szczotek to już nie wiem :) trzeba kolegów pytać na forum a najlepiej poczytać odpowiednie tematy dużo jest napisane na temat wentylatora
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Cze 30, 2012 23:22   

haszczyc napisał/a:
patrysgn, czyli reasumując w ogóle nie masz 1 biegu i 2 biegu? co do szczotek to już nie wiem :) trzeba kolegów pytać na forum a najlepiej poczytać odpowiednie tematy dużo jest napisane na temat wentylatora
Generalnie 1 biegu nie mam napewno...podejrzewam, że z 2 biegiem są problemy...bo jak już się włączy łaskawie wentylator to strasznie mocno się kręci....więc podejrzewam,że to już jest 3 bieg:/
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 00:49   

patrysgn, w Dieslu masz jedynie 2 Biegi więc ja obstawiam że padł ci rezystor i trzeba wymienić ;)
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 17:24   

haszczyc napisał/a:
patrysgn, w Dieslu masz jedynie 2 Biegi więc ja obstawiam że padł ci rezystor i trzeba wymienić ;)
A to droga sprawa jest? Tak orientacyjnie pytam....
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 17:25   

ja mam taki problem ze jak wlacze klime owszem wlaczy sie pierwszy bieg a za moment wlacza sie 2 i juz na tym pracuje ciagle co powoduje duzy halas i spadek napiecia do 13v;/ przy jakiej temp. zew. chodzi wam na 1 biegu?
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 18:13   

patrysgn, koszt rezystora to 46,5 zł już z przesyłką :)
PD, włącza ci się drugi bieg w czasie jazdy?? u mnie jest tak że w czasie jazdy non stop chodzi 1 bieg, dopiero jak zatrzymam się to po jakimś czasie załącza się drugi bieg
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 18:36   

To proponowalibyście zacząć od wymiany rezystora czy wymiany szczotek?
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 19:29   

co do szczotek to nie wiem musisz poczytać tematy o szczotkach dużo tego na forum:)
 
 
pazdzi0h 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 226
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 19:50   

szczotki Bosha kupilem po 14 zl za szt na allegro
_________________
"bo gdybym zginął to opiekuj się moją rodziną..."
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 20:09   

haszczyc nawet jak jezdze to caly czas 2 bieg z tym ze po miescie nie wiem jak w trasie...
no i jeszcze zostaje kwestia ze wlaczam klime tylko w takich warunkach jak dzis a bylo ponad 30 stopni wiec moze to tez wplywa na to ze caly czas ten 2 bieg.
a jak masz drugi bieg to jakie masz napiecie na biegu jalowym? (9 rozdzial na wyswietraczu)
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Lip 03, 2012 06:06   

PD napisał/a:
haszczyc nawet jak jezdze to caly czas 2 bieg z tym ze po miescie nie wiem jak w trasie...
no i jeszcze zostaje kwestia ze wlaczam klime tylko w takich warunkach jak dzis a bylo ponad 30 stopni wiec moze to tez wplywa na to ze caly czas ten 2 bieg.
a jak masz drugi bieg to jakie masz napiecie na biegu jalowym? (9 rozdzial na wyswietraczu)


U mnie przez 2 lata chodził tylko 2 bieg. Jak włączyłem klimę to wiatrak nie działał, dopiero za jakieś 15 sekund się uruchamiał i to jak śmigło odrzutowca. Po tych dwóch latach zaczął się włączać i zaraz wyłączać i dlatego mnie to zainteresowało. Okazało się że rezystor spalony. W trasie czy na postoju cały czas chodził na tym 2 biegu. Podjedź do jakiegoś elektryka niech sprawdzi czy to rezystor.
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lip 03, 2012 17:35   

dziala 1 bieg poniewaz na zaplonie jak wlacze klime to wlacza sie bieg wolny czyli pierwszy...
tylko zastanawia mnie czy u was tez tak jest iz praktyczne klima chodzi tylko na szybszym biegu, bo 2 bieg mocno obciaza mi instalacje elekryczna i napiecie na biegu jalowy potrafi spasc nawet do 12,5 V...

a dzisiaj to odwalilem numer, wydawalo mi sie ze slabo mi klima chlodzi i pojechalem nabic i wyszlo ze mialem 490g hehe a na pasie przednim pisze 450 +- 50g, ale juz wymienil calosc itp. na szczescie skasowal tylko 100;]
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak ogrzewania na postoju??
matrix215 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lis 18, 2010 07:41
matrix215
Brak nowych postów [R75] Brak klimatyzacji
markozalko Rover serii 75, MG ZT 55 Pon Maj 24, 2010 09:11
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] ogrzewanie na postoju
kdamian1996 Rover serii 75, MG ZT 17 Pon Mar 07, 2022 22:21
dawidd
Brak nowych postów [MG ZT] Pobór prądu na postoju
dj_darco Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sie 17, 2017 11:19
prebenny
Brak nowych postów [r75]Nie działa żarówka postoju
roverr Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Paź 21, 2014 21:53
roverr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink