Wysłany: Sro Lip 04, 2012 16:35 [R75] Po wymianie wysprzęglika brak hamulców na luzie??
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam forumowiczów - tak jak w temacie
Dopadł mnie problem wysprzęglka (po raz drugi zresztą) i po wymianie pojawił się dziwny problem - podczas jazdy gdy bieg jest zapięty wszystko jest w porządku ale gdy wyrzucę na luz po 3-4 naciśnięciach pedału hamulca hamulec cobi się twardy jak przy braku wpomagania, wrzucę bieg, przejadę kilka metrów i znowu hamulce są.
Wysprzęglik wymieniał mi dobry znajomy mechanik i jestem pewien że nic ponadto co powinno być robione nie było grzebane bo by mi powiedział.
Sam w tym momencie zachodzi w głowę o co może chodzić bo to są dwa oddzielne systemy, które w sumie nie powinny mieć ze sobą nic wspólnego.
Płyn w zbiorniczku wpomagania jest...
Macie jakieś sugestie - jeżeli tak to proszę o pomysły bo mi sie kończą
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 04, 2012 16:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
albo sprawdzić przewód podciśnieniowy idący od trójnika podciśnienia pompa vacum - serwo na elektrozaworek EGR mógł się zsunąć.
Miałem to samo i o mało przez to w płot nie przymalowałem jak się okazało, że hamulec twardy
Mam ten sam problem ale..no nie bardzo wiem o czym mówicie i gdzie tego szukać. Problem jest niemal identyczny. Po naprawie (uszczelnieniu) sysytemu sprzegła (wysprzeglik) odpowietrzenia nie mam praktycznie hebelków. Mało brakło a bym u mechanika przycedził w garaż Jak auto odstawiałem było ok. Więc...gdzie szukać tych przewodzików, zaworków czy co tam sie mogło obsunąc. Bo przecież nie jest mozliwe, żeby hamulce czy servo padło od tego, że auto po prostu stało w miejscu 2 dni.
Tak jak poprzedicy pisali
Sprawdź czy masz płyn hamulcowy w zbiorniczku.
Jak nie masz prawie hamulców to najprawdopodobniej, wspomaganie hamowania (servo) ci nie działa .
Servo jest wspomagane pociśnieniem z pompy podciśnienia.
Jeżeli pompa działa to najprawdopodobniej któryś z przewodów jest uszkodzony
Prawdopodobnie podczas naprawy wysprzęglika i zdejmowania sprzyni uszkodzili któryś z przewodów i gdzieś masz nieszczelność. Może poprostu gdzieś zapomnieli z powrotem podłączyć przewodu.
Posprawdzaj wszytkie przewody które idą z pompy podciśnienia. Przewody są elastyczne około 8mm średnicy oplecione z zewnątrz zbrojeniem z nitek. Jeden z tych przewodów idzie do zaworu EGR. Tutaj jest zdjęcie z EGR i przewodem podciśnienia
http://www.the75andztclub...ead.php?t=41265
Jeżeli nie wiesz jak to sprawdzić, daj auto na reklamację do mechanika, który robił wysprzęglik.
o ta focia to mi się bardzo przyda. thx. nie iwem jednak gdzie jest pompa podcisnienia..ale jakoś moze po kablach (wężach) dotre. Z reklamacją może być problem bo ja jestem w Białym a auto robione było w Piasecznie. troche droga byłaby to rekalmacja
No..posprawdałem co tam można było sprawdzić. jeden z wężyków był przyparciały przy samej końcówce. na szczęście na tyle długi, że udało się go skrócić i wcisnąc ciasno, tak by połączenie było szczelne. Efekt - jest zdecydowanie lepiej ale nie idealnie. Pozaostałe połaczenia wyglądają wporządku a mimo to po 4-5 wciśnięciach w trakcie jazdy servo już nie jest tak skuteczne...zdażyło się nawet, że hamulec stwardział bardziej niż kiedykolwiek wczesniej. Nie wiem...powymieniać wszystkie połaczenia czy szukać gdzieś indziej. jekieś rady? Bo troche jestem w kropce. Wiadomo już ze servo jest ok....może teraz ten węzyk jest jednak za krótki czy co?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum