hej he he to jeszcze nie masz tak źle masz brudna szybe otwierasz drzwi i git znajdz sobie na forum TEST MFU proste i sprawdz funkcje mfu bo albo masz zwarcie gdzies albo MFU ci sie zepsulo to taka elektroniczna czerwona puszka za bezpiecznikami ona odpowiada tez za swiatlo w srodku jak otwierasz drzwi to moze jest zwarcie wlacza sie wycieraczka i swiatlo ja zebym mial przeczesac cały samochod to i tak to naprawie tylko troche za zimno teraz heheh pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 22:02 ]
Witam dalem dzisiaj mase na brazowo fioletowy przewod tu przy samym MFU i wycieraczka ruszyła czyli przewod sprawny to co MFU padniete ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 18, 2010 22:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam Przyszła wiosna deszcze dobralem sie znowu do wycieraczki MFU nie kupilem bo w okolicy nie ma wnerwilem sie schemat w reke pominalem sterownik wycialem kable od sterownika połaczylem razem i od wylacznika puscilem mase i wycieraczka włacza sie na krotko po przekreceniu zespolonego i smiga
witam panów, może trochę późno ale mam podobny problem. Z tym, że moja wycieraczka po przekręceniu stacyjki cały czas pracuje. Kupiłem nowy przekaźnik, który jest za prawą lampą bo stary był całkiem skorodowany i nie zawsze łączył. Wyczytałem tutaj, że jakieś MFU jest odpowiedzialne za prawidłową prace wycieraczki i odpowiada on również za światło wewnętrzne, którego też nie mam gdy otworzę drzwi. Czy sama wymiana MFU załatwi mój problem??
no tą wiązkę zrobiłem już wcześniej bo była połamana. Całą polutowałem więc z nią jest wszystko ok. Sprawdzę jeszcze ten MFU bo podobno można jakieś testy tego modułu zrobić czy jest sprawny.
[ Dodano: Wto Lip 31, 2012 13:48 ]
jestem właśnie po teście MFU. Czyli tak: nie pika przy otwieraniu prawych drzwi, bagażnika, przy powrocie wycieraczek na zero, przy włączeniu na stałe świateł drogowych.
Reszta tak jak w teście poniżej, ale ja jeszcze sprawdziłem wsteczny i pika:)
A test wziąłem z tego forum:
1.. Wsiadamy do auta i wkładamy kluczyk do stacyjki (pozycja "zerowa")
2.. Naciskamy i trzymamy wciśnięty przełącznik od ogrzewania tylnej szyby
3.. Przekręcamy kluczyk w pozycję II i natychmiast(!) po tym zwalniamy
przycisk ogrzewania, MFU powinien dwukrotnie piknąć (jeśli nie to zwolniłeś
za późno!)
4.. Zaraz po piknięciach przytrzymaj wciśnięty przycisk ogrzewania przez 1
sekundę, MFU powinien piknąć kolejne dwa razy. Wszedłeś w system
diagnostyczny!
Teraz przetestuj funkcje kontrolowane przez MFU, gdy funkcja działa
prawidłowo usłyszysz krótki sygnał dźwiękowy, gdy nie - funkcja nie działa
poprawnie, przyciskaj krótko kolejno:
1.. Włącznik tylnej lampy przeciwmgielnej, gdy system jest OK. usłyszysz
pisk
2.. Przesuń dźwignię prawą tak by uzyskać wymuszone spryskanie przedniej
szyby, pisk.
3.. Otwórz prawe drzwi, zamknij, to samo z lewymi i bagażnikiem - 3
piski
4.. Włącz wycieraczki na I prędkość - pisk, II i III u mnie nie piszczy
(powrót na 0 - pisk)
5.. Włącz światła mijania - pisk, drogowe (na stałe) - pisk
Gdy nie słyszysz pisku to znaczy ze właśnie testowany układ nie działa
poprawnie!
Dodatkowo sprawdziłem inne obwody - czy są też kontrolowane przez MFU,
buzzer nie dawał dźwięku przy aktywacji następujących funkcji:
1.. Światła awaryjne
2.. dmuchawa
3.. szyby elektryczne boczne
4.. kierunkowskaz
5.. klakson
6.. regulacja wysokości przednich świateł
7.. przy krótkim mignięciu światłami drogowymi (dźwignia lewa do nas)
8.. ON/OFF lampki pod sufitem, otwarcie schowka
Po przetestowaniu 5 punktów wymienionych wyżej przejdziemy do następnego
testu, w tym celu naciskamy (to już trzeci raz) ogrzewanie tylnej szyby.
Teraz MFU przetestuje sam kontrolowane obwody, kolejno:
Włączy się podświetlanie kontrolki ogrzewania szyby na ok. 2sek, zapali się
lampka informująca o włączonych światłach przeciwmgielnych tylnich , zapali się na 2 sekundy oświetlenie wnętrza (to pod sufitem) a na koniec włączą się przednie i tylnie wycieraczki.
[ Dodano: Sro Sie 01, 2012 16:12 ]
A więc tak. Sprawdziłem inne MFU, który ma takie same numery jak mój i na teście wypadł tak samo, więc uznaję, że mój jest dobry:) Gdy zamieniałem te moduły to gdy wpiąłem ten mniejszy pin to zapaliło mi się światło wewnętrzne w aucie, którego wcześniej nie miałem, ale nawet przy zamknięciu drzwi nie gasło. Musiałem przełączyć na off i po jakimś czasie gdy wróciłem na pośredni to już nie świecił. Przy wpięciu mojego MFU było tak samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum