Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nie chce palić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nie chce palić
Autor Wiadomość
vonglass 



Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Pią Sie 17, 2012 09:17   [R75] Nie chce palić
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Hej, mój pierwszy post i niestety od razu problem ;)

2 dni temu Roverek jeździł jeszcze bez większych problemów, ale wczoraj postanowiłem zrobić małe porządki:
1. Wczyściłem EGR - był bardzo brudny (po wyczyszczeniu nadal chodził bardzo ciężko, ale wygląda na to, że tak ma być). Przy okazji wysypałem trochę brudu z przewodów i kolektora dolotowego, i popsikałem sprayem czyszczącym.
2. Wymieniłem komplet świec żarowych - bo jak się okazało działała już tylko jedna (jednak nie było problemów z odpalaniem w lecie).
3. Dobrałem się do słynnego uszczelnienia intercoolera, wymieniłem dwa oringi na plastikowym kolanku wchodzącym w chłodnicę, było nieszczelnie i bardzo brudno dookoła.
4. Zlutowałem przerwany kabel od termometru w zderzaku, bo pokazywał -30 stopni. Teraz zaczął od 10 stopni i idzie powoli w górę.
5. Wymieniłem filtr paliwa.

Niestety, po złożeniu samochodu do kupy... nie chce zapalić. To znaczy czasami łapie, ale na moment. Udało mi się przejechać 500 metrów, ale potem znowu zgasł. Sprawdziłem, czy leci paliwo przed i za filtrem paliwa. Sika aż miło. Pompa w zbiorniku bulgocze i chlupie, mam około 1/4 poziomu na wskaźniku na tablicy rozdzielczej, więc może chyba chlupać przelewając między komorami?

Na szczęście mam teraz kilka wolnych dni. Chcę to zrobić, i potrzebuję wskazówek. Dzisiaj mam zamiar sprawdzić na wszelki wypadek:
- przekaźnik pomp,
- odkręcić zbiornik i sprawdzić prawdziwy poziom paliwa (może odczyt jest zły, może któryś pływak się zaciął albo trzeba przeczyścić styki),
- może zrobię reset odłączając akumulator?

Co jeszcze? Wygląda na to, że nie ma problemu z podawaniem paliwa, a przed rozbiórką palił bez większego problemu (choć czasem marudził, i parę razy zgasł na wolnych obrotach).


UPDATE

Jeszcze raz dzisiaj próbowałem odpalić (bez powodzenia) i zdejmowałem przewód paliwowy z filtra pod maską. Dzisiaj sika z przerwami, jednak nie ma paliwa. Rozebrałem kanapę, po stronie pasażera w zagłębieniu pokrywy zbiornika zbiera się paliwo. Któryś z króćców jest więc nieszczelny, ale czy to wszystko? Rozbieram dalej, muszę otworzyć obie pokrywy. Druga jest sucha (ta po lewej stronie, czyli kierowcy).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 17, 2012 09:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Pią Sie 17, 2012 12:15   

Z tych rzeczy które tu robiłeś jedynie zła wymiana filtra paliwa mogła mu zaszkodzić. Jezeli nie zalałeś filtra ON to mógł się zapowietrzyć.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 17, 2012 12:56   

dokładnie, zapowietrzyłeś układ w benzynie to by nie było problemu, w dieslu nie odpali, odpowietrz układ, wymieniając filtr trzeba go najlepiej pierw zalać ropą już przefiltrowaną i wężyki mieć pełne
_________________
Pamparampam
 
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Pią Sie 17, 2012 13:59   

Ja jak wymienialem filtr to nie zalewałem poprostu dokręciłem i przekręciłem kluczyk żeby pompy zaczeły pracować i pozostawiłem na 5 min (z pod maski bylo słychać syczenie powietrza) potem ponownie przekręciłem kluczyk i pozostawiłem na 5 min, no a za 3 razem to juz odpaliłem i do tej pory zadnych problemów
 
 
 
vonglass 



Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Pią Sie 17, 2012 14:55   

Dzięki za odpowiedzi!

Możecie wierzyć lub nie, ale zamieniłem filtr na stary i Roverek od razu zapalił. Myślę - w zasadzie prawie jestem pewien - że winna jest pompa przy filtrze. Tłumaczę sobie to tak, że przez stary filtr łatwiej pompować paliwo, a przez nowy trudniej. Może to kretyńskie, ale jak inaczej to wyjaśnić? ;)

Zamówiłem nową pompkę i zobaczymy.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Sie 17, 2012 17:24   

ja jak wymieniam filtr paliwa robie jak kolega michalie,zakręcam pusty filtr,3 razy przekręcam zapłon czekając aż pompka przestaje pompować,już kilka razy wymieniałem filtr i zawsze jest ok :grin:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 17, 2012 18:27   

vonglass napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi!

Możecie wierzyć lub nie, ale zamieniłem filtr na stary i Roverek od razu zapalił. Myślę - w zasadzie prawie jestem pewien - że winna jest pompa przy filtrze. Tłumaczę sobie to tak, że przez stary filtr łatwiej pompować paliwo, a przez nowy trudniej. Może to kretyńskie, ale jak inaczej to wyjaśnić? ;)

Zamówiłem nową pompkę i zobaczymy.


Może po prostu filtr wadliwy kupiłeś. ja bym nie obstawiał na wadliwą pompkę. Stary raczej powinien być przypchany i dawać większy opór.

Dodam, że wymieniałem wiele filtrów paliwa w dieslu i zawsze zakładam suchy bez zalewania. Nigdy nie było żadnych problemów
 
 
vonglass 



Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 21
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Pią Sie 17, 2012 19:01   

Też mi przyszło do głowy, że może kupiłem zły filtr. To byłby pierwszy zepsuty Filtron. Co to się porobiło! ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: [R75] Instrukcja obsługi po polsku - jak ktoś chce zapraszam
Kris Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Wrz 14, 2007 08:09
Kris
Brak nowych postów [R75] Po zatankowaniu, nie chce palić!
keda Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Kwi 26, 2013 20:45
sash997
Brak nowych postów [R75] Auto nie chciało palić
XavierSS Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lut 20, 2018 23:29
MaReK
Brak nowych postów [R75] Czy światełko trakcji musi się cały czas palic?
Flora Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 13, 2007 10:54
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Nie chce opalić...
Ap9_11 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Maj 06, 2010 18:15
witgut



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink