Wysłany: Sro Sie 22, 2012 08:31 [R75] pompa paliwa podprogowa - prawda czy mit
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam
szukałem w forum, nie znalazłem.
czy w roverze 75 mamy pompę paliwa zamontowaną w progu (trzecią pomiędzy pompą w zbiorniku a pompą koło akumulatora). mój roverek zgasł i nie zapala - paliwo nie dociera, mam na pewno uszkodzoną pompę w zbiorniku, ale podobno jest jeszcze jedna gdzieś w progu przed tą koło akumulatora.
Czy ktoś mądrzejszy mnie oświeci ...
z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Sie 22, 2012 20:33, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 22, 2012 08:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
przy prawym progu, na wysokości kanapy tylnej jest pompka paliwa (wersja diesel) ale jest tylko i wyłącznie na usługach pieca webasto, silnik z niej nie korzysta.
Dziękuję za pomoc
jeszcze jedno - samochód zgasł podczas jazdy - tak jak pisałem. Dotankowałem ok 5 l paliwa i nie zapalił. Sprawdzaliśmy że pompa w baku nie działa - pompa koło akumulatora po przekręceniu stacyjki brzęczy przez ok 2 - 3 sek (zawsze tak robiła) - więc mam wrażenie że chodzi. czytałem, że pomimo uszkodzonej pompki w baku samochód powinien zapalać. czy to oznacza, że padła również pompa koło akumulatora
jak brzęczy to powinna działać, jednak jak zdejmiesz przewód paliwowy za tą pompą i po przekręceniu kluczyka np. w butelkę ropa leci ciśnieniem jak z kranu mniej więcej to można uznać, że jest OK a jak bardzo słabo tłoczy to raczej do wymiany.
U mnie jest chyba ten sam problem pompka czasami sie załacza a czasami nie, sprawdziłem jak wytryska paliwo t na okolo 40-60 cm lezac czasami strasznie ja słychac a czasami wogóle, samochód chodził przez pewien czas normalnie ale potrafił gasnac i nie odpalac obroty tez normalnie chodziły az do ubiegłego dnia podczas ruszania samochód wogule nie ma sily rozpedza sie jak slimak na 5 biegu nie przekroczy 100 km/h na luzie nie przekracza 2800 obrotów czekam teraz na nowa pompke do piatku wstawie i sprawdze czy działa jak bedzie wszystko elegancko chodziło to napisze byc moze masz ten sam problem
[ Dodano: Pią Sie 24, 2012 11:51 ]
pompa wymieniona samochód odpala ładnie za kazdym razem lecz nie przekracza 2800 obrotów wiecie co moze byc nie tak ?,
zaobserwowałem ze przy trzymaniu gazu i odpaleniu w tym momecie silnika samochód zaskakuje do 6 tysiecy obrotów lecz po 2-3 sec spada spowrotem do 2800 prosze o szybka odpowiedz jak ktos wie co moze byc nie tak
[ Dodano: Pią Sie 24, 2012 14:16 ]
jutro kupie Filtr Paliwa i wymienie cena na szczescie 60 zł mam nadzieje ze wróci wszystko do normy i zajrze jeszcze do baku czy nie ma zadnego szlamu wyczytałem na innych forach ze takie problemy moga byc własnie przez zanieczyszczone filtry zrobimy zobaczymy a co do tej pompki to miała juz 12 lat
[ Dodano: Nie Sie 26, 2012 23:11 ]
samochód odpala ładnie ale nadal nie wchodzi w obroty pozostaje mi jeszcze zerknac do zbiornika paliwa czy pompki odpowiednio działaja i intercoolera sprawdzanie czy dobrze chodzi z tego co zaówazyłem wiatrak wogóle sie nie kreci a przy naciuskaniu rury i na pełnym gazie samochoód widac ze dostaje kopa czyli zaczne od intercoolera
[ Dodano: Nie Sie 26, 2012 23:13 ]
Ewentualnie prosze o podpowiedzi plis
Witam Wszystkich
Ja mam inne pytane jak dostać się do tej pompki od środka auta czy od spodu bo prawdopodobnie mam ją do wymiany bo przy 1/4 baku silnik mi gaśnie i nie idzie go odpalić dopiero jak dolej paliwa to zapala
Pompa paliwa w baku jest dostepna po zdjęciu tylnej kanapy.
Dlaczego nie używsz opcji szukaj na forum lub google
Temat wałkowany wielokrotnie
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75faults.htm
Witam
pociągnę dalej - pomocy - mechanik, który wymieniał pompę umarł i brak mu koncepcji. Wymienił pompę (tę w zbiorniku i .. pompa pracuje ale nie tłoczy paliwa, paliwa jest pół zbiornika, podjechałem i wymontował przy mnie - efekt jest taki że pompa ciągnie dołem i górą podaje ropę do karbowanego węża, który trafia do zbiornika, do jakiegoś ustrojstwa, z tego czegoś następny wężyk i następne ustrojstwo i ślad po paliwie ginie . natomiast do dekla pompki (z miejsca gdzie powinno tłoczone paliwo wędrować dalej ) podłączony jest czarny wężyk (nie karbowany ) długości ok 20 cm zakończony ...niczym. Proszę o pomoc co jest nie tak - bo wychodzi wg mnie że paliwo tłoczone przez pompę zostaje w zbiorniku a do miejsca gdzie powinno być tłoczone nie jest nic podłączone - wiem że piszę odrobinę nieskładnie ale mam nadzieję że przekazałem sens tego w czym jest problem
Proszę o pomoc
[ Dodano: Pią Sie 31, 2012 10:00 ]
czy ktoś ma może wiedzę jak powinny być podłączone te przewody (rurki) wewnątrz baku z paliwem
Witam
w przyszłym tygodniu będę się brał za wymianę tej nieszczęsnej pompki to zrobię zdjęcie tego jak to jest po podłączane oraz wrzucę na forum
A ile dałeś za pompę bo mi w sklepie krzyczą 200 zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum