Forum Klubu ROVERki.pl :: [R800Ti] Stożek w obudowie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R800Ti] Stożek w obudowie
Autor Wiadomość
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

  Wysłany: Pon Sie 27, 2012 19:04   [R800Ti] Stożek w obudowie

Jak wyżej, ktoś może sprawdzał temat filtrów stożkowych w obudowie? Warto coś takiego zastosować zamiast dobrej wkładki K&N? Np. taki http://moto.allegro.pl/fi...2577447987.html lub http://moto.allegro.pl/si...2580223285.html

Myślę nad tym głównie z powodu utrudnionego montażu bov przy seryjnej puszce w 800tce, a nie chcę się bawić w przerzucanie akumulatora do bagażnika.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 27, 2012 19:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 20:04   

Ja miałem taki firmy Pipercross w KV6, a taka simote miałe Kuba w ZR160, w obu przypadkach lepiej wypadała seryjna obudowa filtra - sprawdzone na hamowni. Co do turbo to nie wiem, u siebie mam stożek ale na rolkach bede dopiero 10 września...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Pon Sie 27, 2012 21:07   

, a czy badał ktos sytuacje w 620Ti , bo niestety tam jest bardzo mała puszka z filtrem , dziwi mnie to że tak mocne auto ma obudowę wielkości tej z 214 si (porównywałem)
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 27, 2012 22:21   

davidlive, tylko wlot powietrza masz o dwa razy większej powierzchni niż w R200.
Do tego masz kawałeczek dziwacznej rurki a nie 0,5 metra.
A na koniec. Gdzie byś zmieścił tą większą puchę?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Sie 28, 2012 08:30   

No słuchaj , zmieścić jakos by sie zmieściła gdyby sie projektantom chciało to zaprojektować,a tak wsadzili puche od diesla 105 konnego i sie cieszą że oszczędzili . Uważam że z tym dolotem jest lipa .

a jak w 820ti?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 09:01   

Ciasno
https://picasaweb.google.com/lh/photo/3XezhiSFOivG-PZ5ZO0HRmVGNcMQospBuRQelI3mvKY?feat=directlink
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 10:19   

najwiekszym problemem jest sam filtr a nie puszka... u mnie przy pierwszym hamowaniu na seryjnej puszcze przez bardzo gesty i zbity seryjny filtr po ustaiweniu 1,2 bara aż zasysało weże od turbo taki jest przez niego słaby przeplyw powietrza... chyba najlepszym pomysłem jest załozyc wkłądke pipercrosa lub K&N. Zrobi sie lepszy ciąg a jednoczesnie nie bedzie ciagnac cieplego powietrza z komory.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Sie 28, 2012 12:21   

ziomal czyli z twojego doświadczenia lepsza wkładka niż nawet duży stożek?

wkładka

czyli np coś takiego?
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 12:57   

Myśle że tak powieważ nadal jest ochrona termiczna przed ciepłym powietrzem, nie wiaże sie to z zadnymi powaznymi modyfikacjami w komorze silnika oraz zapewnia udroznienie dolotu. Przy zastosowaniu stozka poziom powietrza jest tak duzy ze pare osob ktore zastosowały stozek mówiło ze zamuliło to samochod na nizszych obrotach i to prawda bo komp nie byl w stanie dolac tyle paliwa...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 17:04   

No tak ale w tym wypadku mówimy o stożku w obudowie, który działa na podobnej zasadzie jak zwykły filtr. A z miejscem teoretycznie powinno być lepiej.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 18:33   

Teoretycznie powinien zadziałać tak samo jak puszka z dobra wkładka.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
EquinoX 




Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 116
Skąd: Wałbrzych

Rover 600

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 19:54   

Swojego czasu walczyłem trochę z dolotem gdyż u mnie w silniku h22a został seryjny dolot z h23 który jest mniejszy jak to wygląda wg moich obserwacji ?
Żeby było dobrze to stożek musi mieć skąd wciągać powietrze na początek zbudowałem układ zamknięty tam gdzie jest grube rursko jest stożek:

http://img840.imageshack.us/img840/3939/lol1vw.jpg

Było lepiej niż na serii ale w cieplejsze dni czuć było że tlenu po prostu brakuje.

Później otworzyłem rure tak by stożek miał skąd hapać tlen, było jeszcze lepiej ale w ciepłe dni nadal było czuć muła czyli rura ograniczała dostęp.

http://img221.imageshack..../zdjcie009l.jpg

Teraz zrobiłem tak że przedłużyłem dolot i ukryłem stożek za akumulatorem tak że z każdej strony ma w miarę pustego miejsca na zasys. dodatkowo doszedł kawałek blachy żeby powietrze ciepłe nie docierało bezpośrednio do stożka. Dodatkowo ze zderzaka spiro rurą dmucha sobie powietrze. Efekt ? Nie ma dławienia nawet w gorące dni ale faktycznie na niskich obrotach czuć i słychać że powietrza jest za dużo.
Ale przynajmniej autko kręci się do końca bez najmniejszego zacięcia wcześniej na końcu obrotów było czuć że brakuje powietrza.

http://img685.imageshack..../zdjcie008d.jpg

Dodatkowo na chwilę bo to ciągle faza testowa zamontowałem koło stożka czujnik temp
dzięki czemu widzę jak konstrukcja się grzeje i jak szybko wystudza :) Najważniejsze to zastanowić się czy tlenu ma być dość w każdym zakresie czy po prostu ma być trochę lepiej :)

Pozdro
_________________
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=69737
 
 
Yog-Sothoth 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 501
Skąd: Warszawa

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 19:59   

dobryziom napisał/a:
Teoretycznie powinien zadziałać tak samo jak puszka z dobra wkładka.

Tylko pytanie jak jakość tej Simoty :) Mam mniejsze przekonanie do tego wynalazku niż do wkładki, a tylko ze względu na małą ilość miejsca pod bov się nad tym zastanawiam.

EquinoX w moim przypadku ta pucha ze stożkiem by była podłączona pod ten sam wąż z dolotem co ori puszka, wchodzi to gdzieś na dół pod światło z lewej strony więc widocznie zasysa od przedniego zderzaka.
_________________
Sprzedam części R800 turbo 200KM - https://www.dropbox.com/s...qkqhx/graty.txt
 
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Sie 28, 2012 20:46   

No co ja mogę powiedzieć , zdemontowałem fabryczna puszkę i wszelkie mocowania , czyli wagi ubyło , plus aku do bagażnika , stożek jest K&N , czuje że od zera troszkę sie dławi ale jak juz złapie te 3000 to ciągnie bosko .

Na fabrycznym filtrze nie było mowy o dobrym przyspieszeniu, w każdym zakresie obrotów czuć że tlenu ma za mało.

Zastanawiam się nad ta wkładką , ale 240 zł droga nie chodzi więc poczytam panowie to tu nawpisujecie.

Swego czasu sporo udzielałem sie na forum Forda PROBE , tam ten temat nie raz była wałkowany .

Sam zakładałem stożek udało mi się dostać od kumpla "maciorkę" ;p filtr był po prostu ogromny jak wiadro hehe , nie da sie ukryc że tlenu miał dość .

Mam na tym forum kilku znajomych jeden z nich juz grubo grzebie przy swoim aucie MODY , jego zdaniem wynikającym z doświadczenia, marka filtra nie gra roli , mowa o stożku, ma być duży i szczelny.

Twierdzi że stożek i tak nie zatrzyma mikro pyłków, ma zatrzymywać wieksze syfy i dawać max tlenu .


Wnioski:

Jak zakładamy stożek trzeba stroić aby efekty były zadowalające , moim zdaniem wszelkie mody , nawet wycięcie katalizatora powinno zakończyć sie strojeniem

ufff....


tyle :grin:
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R800Ti] MBC + wskaźnik doładowania
Yog-Sothoth Tuning mechaniczny 13 Wto Wrz 11, 2012 09:25
Yog-Sothoth
Brak nowych postów [All LPG] Stożek a LPG
kumilek23 Tuning mechaniczny 3 Wto Lis 23, 2010 01:16
_papa_
Brak nowych postów Jaki stożek do 220 SDi 97r. ?
Cr0c0p Tuning mechaniczny 8 Sro Mar 31, 2010 17:38
kolin
Brak nowych postów [MG ZR 105 2004r.] stożek..?
szeryff Tuning mechaniczny 23 Sro Paź 01, 2008 16:40
szeryff
Brak nowych postów Stozek do 220D
matlacz Tuning mechaniczny 24 Sob Cze 28, 2008 23:41
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink