Forum Klubu ROVERki.pl :: Montaż IC, jak?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż IC, jak?
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 10:20   Montaż IC, jak?

Heja!

Myślę żeby jakiegoś fmic'a zapodać. Zastanawiam się jaki IC wybrać i jak puścić orurowanie.

1)
U anglików znalazłem coś takiego:




IC jest przelotowy + dość długie orurowanie... co o czymś takim myslicie?

2)

Taki sprytny cooler, chyba ma mniejsze opory niż taki z wlotem/wylotem po 1 stronie, zmiescic się zmiesci, ale czy jest dobry?

3)
Najbardziej oczywista opcja, wlot/wylot z 1 strony.


Mam miejsce na takie rozwiązanie, ale czy nie bedzie za duzego laga?

Prosiłbym o poradę, w jaką stronę się kierować? Wlot w zderzaku pewnie pojdzie do przerobki, bo 2/3 zaslania rejestracja, polift ma duzo wiekszy wlot. Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 28, 2012 10:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 11:16   Re: Montaż IC, jak?

Markzo napisał/a:
Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?

Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
davidlive 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 320
Skąd: Orzelec Duży



Wysłany: Wto Sie 28, 2012 12:56   

czemu te fotki takie malutkie
_________________
ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 13:02   

Bo MaReK popsuł forum ;)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 13:34   Re: Montaż IC, jak?

Pływak napisał/a:
Markzo napisał/a:
Jakie rozwiązanie da najlepsze rezulataty? najnizsza temperature i najmniejszego laga?

Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.


świeta słowa nic dodać nic ująć

[ Dodano: Wto Sie 28, 2012 13:34 ]
Pływak napisał/a:
Bo MaReK popsuł forum ;)


tu także co mnie bardzo @$@#%%$#% !! !
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Sie 28, 2012 19:38   

Markzo, czy ty czasem niedawno jak Leciały pytania przy Swapie dlaczego oryginał IC z SDI w twojej maszynie siedzi to pisałeś że wystarczy Ci taki narazie czyżby mocy brakowało czy jak ? :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 20:09   

Pływak napisał/a:
Jak najmniejsza pojemność układu i jak największa powierzchnia wymiany ciepła oraz dobry przepływ wtedy uzyskasz najlepszy rezultat. ZTCP niedawno był temat o IC w 2.0 Turbo chyba nawet się w nim udzielałeś.

Hm... definicja jak z wikipedii, dałem 3 rozwiązania i pytam, które z nich się lepiej sprawdzi, teorie znam. Tamten temat był o R600 i dosc ogolnie, tutaj sa konkrety do mojego ZS.

Firq napisał/a:
Markzo, czy ty czasem niedawno jak Leciały pytania przy Swapie dlaczego oryginał IC z SDI w twojej maszynie siedzi to pisałeś że wystarczy Ci taki narazie czyżby mocy brakowało czy jak ?

IC z SDI jest tylko z jednego względu, o którym pisałem nie raz - byłem sporo z hajsem do tyłu po przygodzie z rs-parts i dlatego wrzuciliśmy najtańszą opcję. Powoli ogarniam sie finansowo i zaczynam realizować początkowe założenia - bo fmic z orurowaniem miał być od początku ;)

Więc jak, podpowie ktoś w którą stronę iść?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 20:15   

Markzo napisał/a:

Hm... definicja jak z wikipedii,

No widzisz trzeba było na wiki poszukać :]

Cytat:
dałem 3 rozwiązania i pytam, które z nich się lepiej sprawdzi, teorie znam.

Skoro znasz teorie i masz przykłady to nie rozumiem w czym jest problem? Wybierasz opcje jak najbardziej zgodną z teoria nie wiem czego oczekujesz? Jesteś jedyną osobą na tym forum która ma taki setup więc nikt za ciebie nie pójdzie zajrzeć pod maske i pomierzyć długości rur i ewentualne ich ukształtowanie tak aby spełnić ta teorie co Ci z wikipedi przepisałem :]

Cytat:
Tamten temat był o R600 i dosc ogolnie, tutaj sa konkrety do mojego ZS.

Ten jest bardziej ogólny niż tamten bo ani w nazwie tematu nie ma wzmianki o ZSie, ani nawet w samym temacie wiec tak wygląda jak byś własnie o ogólną teorie pytał,która została włąśnie opisana w poprzednim temacie
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 21:01   

Tutaj bardziej chodzi o to czy przelotowy IC będzie wydajniejszy z mniejszym lagiem czy jednostronny.
Niby przy przelotowym jest większa pojemność (rury robią swoje) z kolei w jednostronnym nigdy nie wiadomo jak wygląda IC w środku tzn. jego nawrót.
Sam nie wiem co bym wybrał...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 21:12   

Nawrót często wygląda tak, ze polową ICka leci w jedną stronę, później zawraca i druga połową wraca. Dlatego trzeba brac w łape miarę jakieś przykładowe kawałki rur, zwalić zderzak i mierzyć. Nie ma uniwersalnego lekarstwa na FMICA każde auto jest przecież inne tym bardzie takie które nie wychodziło nigdy seryjnie.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 21:24   

Pływak napisał/a:
Nawrót często wygląda tak, ze polową ICka leci w jedną stronę, później zawraca i druga połową wraca.

A ja myślałem że powietrze się teleportuje...
Chodzi o wyprofilowanie nawrotu, czy nie jest kwadratowe etc.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 28, 2012 21:32   

A po co widzieć w środku przecież widać z zewnątrz jak jest nawrót wyprofilowany to jest blacha wiec w środku kolosalnie innego kształtu nie będzie po za tym czy to będzie sfera czy jakiś tam wielokąt w tym przypadku dużego znaczenia nie ma to nie pomiary przepływu laminarnego na mechanice płynów żeby takie coś miało duże znaczenie. Sporo osób kupuje dwustronny i daje do przerobienia bo ceny za jednostronny w sklepie są nieraz dwukrotnie wyższe. Poz a tym na prawdę trzeba zabrać miarę i pomierzyć bo jak nam nie wejdzie nic wysokiego to odpada jednostronny bo żeby wloty było z dwóch stron musi być dość wysoki i np takiej 140 nie kupi, a i z przeróbką będzie problem bo jest za niska.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 29, 2012 00:45   

Pływak napisał/a:
Skoro znasz teorie i masz przykłady to nie rozumiem w czym jest problem?

w tym, że każde z tych rozwiązań ma wady.

Pływak napisał/a:
Wybierasz opcje jak najbardziej zgodną z teoria nie wiem czego oczekujesz? Jesteś jedyną osobą na tym forum która ma taki setup więc nikt za ciebie nie pójdzie zajrzeć pod maske i pomierzyć długości rur i ewentualne ich ukształtowanie tak aby spełnić ta teorie co Ci z wikipedi przepisałem

a czy ja pisze, żeby mi ktoś długości rur mierzył?

greg-si napisał/a:
Tutaj bardziej chodzi o to czy przelotowy IC będzie wydajniejszy z mniejszym lagiem czy jednostronny.
Niby przy przelotowym jest większa pojemność (rury robią swoje) z kolei w jednostronnym nigdy nie wiadomo jak wygląda IC w środku tzn. jego nawrót.
Sam nie wiem co bym wybrał...

dokładnie o to chodzi... Czy większy opór samego IC da lepsze wyniki bo orurowanie bedzie krótsze, czy może dać ICka z lepszym przelotem i dłuższe rury, jakie +/- ma każdy z tych coolerów.

Pływak napisał/a:
Poz a tym na prawdę trzeba zabrać miarę i pomierzyć bo jak nam nie wejdzie nic wysokiego to odpada jednostronny bo żeby wloty było z dwóch stron musi być dość wysoki i np takiej 140 nie kupi, a i z przeróbką będzie problem bo jest za niska.


wysokość to nie jest straszny problem, pisałem, że w grę wchodzi przeróbka wlotu do zderzaka, bo oryginał jest maciupki, dlatego miejsca do manewrowania jest sporo.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 29, 2012 09:27   

opcja nr. 1 zdecydowanie.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 29, 2012 10:47   

Opcja 1 + Anti-Lag System
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 29, 2012 11:22   Re: Montaż IC, jak?

Markzo napisał/a:

Najbardziej oczywista opcja, wlot/wylot z 1 strony


No wreszcie działają foty jak nalezy i pytanie dlaczego najbardziej oczywista? Przy takim montażu jaki na foto układ będzie najdłuższy chyba. Zeby jednostronny IC się sprawdziło musiały by być wloty nie z tej strony co na foto a z drugiej wtedy układ byłby najkrótszy ale nie wiadomo jak z puszczeniem rur drugą stroną dlatego znów się powtórze nikt Ci nie da jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Trzeba pomierzyć poprzymierzac i dopiero podjąć decyzje.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 29, 2012 14:02   

maniu48 napisał/a:
Opcja 1 + Anti-Lag System


i mu zdechnie turbałka po miesiącu
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 29, 2012 14:43   

Pływak napisał/a:
No wreszcie działają foty jak nalezy i pytanie dlaczego najbardziej oczywista? Przy takim montażu jaki na foto układ będzie najdłuższy chyba. Zeby jednostronny IC się sprawdziło musiały by być wloty nie z tej strony co na foto a z drugiej wtedy układ byłby najkrótszy ale nie wiadomo jak z puszczeniem rur drugą stroną dlatego znów się powtórze nikt Ci nie da jednoznacznej i jasnej odpowiedzi. Trzeba pomierzyć poprzymierzac i dopiero podjąć decyzje.

dałem poglądowe foto, żeby zobrazować każde rozwiązanie, u mnie taki IC byłby zamontowany odwrotnie, bo tam jest sporo miejsca i wtedy rury byłyby najkrótsze. Jednak już kilka osób radzi mi kupić przelotowyi ewentualnie zawinąć rure o 180stopni i puscic jak przy 1stronnym.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Montaż MBC
szpynior Tuning mechaniczny 4 Sob Lip 28, 2012 22:22
szpynior
Brak nowych postów [R 200] montaz strumienicy
frongo Tuning mechaniczny 37 Sro Mar 27, 2013 08:08
kruszan
Brak nowych postów [R 600 SDI] Montaż tempomatu
NFSU9 Tuning mechaniczny 6 Pon Cze 21, 2010 14:05
Remigiusz
Brak nowych postów [R200] Montaż kolektora VVC do 1.4 16V
Khonju Tuning mechaniczny 1 Nie Cze 01, 2014 16:38
MultecFSO
Brak nowych postów [r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja)
davidlive Tuning mechaniczny 27 Sro Cze 29, 2016 22:16
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink