Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Kody błędów 28 29, a gaśnięcie silnika przy ruszaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Kody błędów 28 29, a gaśnięcie silnika przy ruszaniu
Autor Wiadomość
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 02, 2012 21:10   [R420] Kody błędów 28 29, a gaśnięcie silnika przy ruszaniu
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Powitać!
Ostatnio zauważyłem niepokojące objawy w swoim Roverze - do niedawna na jedynce lub wstecznym przy puszczaniu pedału sprzęgła auto płynnie ruszało. Teraz muszę wciskać od razu gaz, bo inaczej silnik gaśnie, a do tego mam wrażenie, że na niskich obrotach słabo reaguje na dodawanie gazu.
"Wybłyskałem" sobie kody błędów 28 i 29, czyli coś z przepływomierzem powietrza (nie mogłem znaleźć na forum tematów związanych z tymi błędami). Tak na szybko (przed zapadnięciem zmroku) obejrzałem kable, wymontowałem przepływomierz i go trochę przeczyściłem (nie ma różnicy w pracy silnika przy podpiętym przepływomierzu i bez), ale tutaj wszystko wygląda na pierwszy rzut oka w porządku.
I tu pojawia się pytanie: gdzie dalej szukać przyczyny tych błędów, czy to może być powiązane z objawami, które opisałem na początku?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 02, 2012 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 10:41   

moze jedno z drugim nie ma nic wspolnego, moze problem z paliwem np filtr
 
 
 
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 20:36   

Filtr paliwa wymieniłem na początku roku, więc chyba to nie to. Paliwo tankuję zawsze w tych samych miejscach i nigdy nie było problemów (ani w Roverze, ani w drugim aucie).

Na razie toczę się powoli, bardziej mnie zastanawiają te błędy. Miał już ktoś do czynienia z błędami 28 i 29?
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 03, 2012 21:30   

Ja od kiedy kupiłem samochód mam błędy 27 i 29 co wskazuje za pewnie na uszkodzoną przepływkę. Jako ze piszą na forum że w moim przypadku nie ma co wymieniać bo i tak różnicy nie zobaczę, to tego nie robię i nie ruszam :)
Sprawdź tak w imię zasad czy masz czysty filtr powietrza, choć pewnie przyczyny gaśnięcie należy szukać gdzie indziej. Bo rozumiem że jak się rozpędzisz to jakoś jedzie czy raczej zamula?
Zbadaj w jakim stanie sprzęgło masz.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 23:26   

luki_pj napisał/a:
Ja od kiedy kupiłem samochód mam błędy 27 i 29 co wskazuje za pewnie na uszkodzoną przepływkę. Jako ze piszą na forum że w moim przypadku nie ma co wymieniać bo i tak różnicy nie zobaczę, to tego nie robię i nie ruszam :)

Właśnie też wyczytałem, że nie ma różnicy w jeździe z przepływką i bez, ale czy to nie ma wpływu na np. spalanie albo coś innego?

luki_pj napisał/a:
Sprawdź tak w imię zasad czy masz czysty filtr powietrza, choć pewnie przyczyny gaśnięcie należy szukać gdzie indziej. Bo rozumiem że jak się rozpędzisz to jakoś jedzie czy raczej zamula?

Filtr powietrza wymieniałem niedawno, a jak już ruszę z miejsca to auto normalnie się toczy.

luki_pj napisał/a:
Zbadaj w jakim stanie sprzęgło masz.

A można zbadać sprzęgło w jakiś sposób niewymagający dobierania się do niego? :wink:
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 09:09   

Witam kolegów a ja mam taka sytuacje ze jade gaz do oporu i powyzej 2tys obrotów szarpie i tez mam blendy 28 29
 
 
kychu5 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 143
Skąd: chrzanów

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 21:04   

Witam.
Radził bym sprawdzić bezpieczniki które znajdują się w komorze silnika a jak nie to te które znajdują się w kabinie.Miałem styczność z podobnym problemem i okazało się że był walnięty bezpiecznik od silnika i komputer świrował :)
Pozdrawiam
Kolego Bialy1990 sprawdź filtr paliwa ,gruchę a jak nie to przedmuchaj kompresorem przewód paliwowy ten co leci z baku bo może być zatkany.
 
 
Bialy1990 



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 184
Skąd: Świercze



Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 09:33   

Witam no i przedmuuchałem ten przewód i filtr nowy i nic niepomogło
 
 
luki_pj 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 132
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 19:34   

procl napisał/a:

A można zbadać sprzęgło w jakiś sposób niewymagający dobierania się do niego? :wink:

odpalasz samochód, wrzucasz najwyższy bieg i ruszasz jak zawsze... jak Ci się uda ruszyć to znaczy że sprzęgło, jeżeli silnik zgaśnie to dobrze.
_________________
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
 
 
 
procl 




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 14
Skąd: Radom i okolice

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 19, 2012 00:27   

luki_pj napisał/a:

odpalasz samochód, wrzucasz najwyższy bieg i ruszasz jak zawsze... jak Ci się uda ruszyć to znaczy że sprzęgło, jeżeli silnik zgaśnie to dobrze.


Na piątce przy baaardzo powolnym puszczaniu pedału auto rusza do przodu z początku, ale przy końcówce sprzęgła gaśnie. Czy to już czas zacząć się martwić o sprzęgło?

W ogóle dziwna sprawa - efekt gaśnięcia przy ruszaniu zanikł ostatnio, chociaż dalej wydaje mi się, że auto słabiej reaguje na gaz niż wcześniej. Jedyne co zrobiłem to wymieniłem olej w silniku, dolałem płynu chłodniczego (bo się coś pustawo zrobiło w zbiorniczku wyrównawczym), a także kolejny raz wypiąłem przepływkę i ją przedmuchałem.
 
 
Pimpa 




Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Pruszcz Gd



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 10:51   

Serwus wszystkim;)

Proponuję sprawdzić wtyczkę z przewodami która idzie do pompy paliwa, miałem identyczne objawy ;) Problem pojawił się gdy wybrałem się na wakacje w Góry Bystrzyckie, a tam drogi na podjazdach gorsze jak na Ukrainie, tak mi wytrzęsło auto że się wtyczka poluzowała na pompie właśnie;) Więc i przy ruszaniu gasł, i szarpał w trakcie jazdy właśnie w okolicach 2 tys obrotów. Mam nadzieję, że problem u Ciebie znajdzie takie właśnie rozwiązanie.

Pozdrawiam
_________________
Nigdy nie próbuj się kłócić z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu,
a później pokona doświadczeniem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420] Kody błędów "na drucik" + jak się nazywa te
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 17, 2013 22:06
haxigi
Brak nowych postów [R420] Szarpie przy ruszaniu
Borek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Sty 30, 2008 22:19
Brt
Brak nowych postów [R420] Dziwne szarpanie przy ruszaniu
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Maj 23, 2007 13:07
giewu
Brak nowych postów [R420 Di 1997r] Zaczął mulic przy ruszaniu
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Cze 17, 2010 17:49
driftdreamer
Brak nowych postów [MG ZS 180 2,5 V6] - kody błędów, co znaczą?
Invisible Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Cze 07, 2011 08:10
automechanik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink