Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220]Zasada działania sprzęgła w R220
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220]Zasada działania sprzęgła w R220
Autor Wiadomość
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 09:54   [R220]Zasada działania sprzęgła w R220
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, jeżeli chodzi o sprzęgło w moim samochodzie to "łapie" ono kilka chwil po jego popuszczeniu, dla mnie jest to dobre rozwiązanie bo biegi mogę zmieniać z prędkością zawodowego rajdowcy, no i jak chcę szybko, agresywnie ruszyć to też nie ma problemu.
Po prostu robię małe ruchy stopą i biegi wskakują bez problemu (nie palę sprzęgła)
Na początku myślałem, że sprzęgło kończy żywot i dlatego łapie tak nisko, ale jeździłem już min. Skodą Octavią 97, Passatem B3, Audi A8 D2 i w tych samochodach sprzęgło łapało dopiero jak prawie zdjąłem nogę ze sprzęgła, wujek stwierdził, że u mnie trzeba je "popuścić"
Tak więc:
1. Sprzęgło jest już dotarte?
2. Jest za bardzo... hmmm.. naciągnięte?
3. Roverki tak mają (tak jak hamulce, które zwalniają, a nie hamują ;) )?

Szczerze mówiąc, to mi się bardzo niewygodnie jeździ ze sprzęgłem, które łapie inaczej niż w moim samochodzie i to raczej nie jest kwestia przyzwyczajenia bo zrobiłem wiele km innymi samochodami.


Oczywiście na najbliższym zjeździe rodziny (urodziny, imieniny itd) temat mojego samochodu wujek pewnie poruszy, a ma on tak, że lubi wychwalać swój, jako, że niemieckie samochody są najlepsze.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 09:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kurek 




Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 63



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 10:14   

na moje oko laika to w samochodach, którymi jeździłeś sprzęgło lub docisk są do wymiany bo powinno łapać od samego dołu
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 11:14   

kurek napisał/a:
którymi jeździłeś sprzęgło lub docisk są do wymiany bo powinno łapać od samego dol

Wiekosc VW którymi jezdziłem to do siebie miało ze sprzegło zaczyna dzialac(łapac tuz praktycznie przy poczatku nacisniecia na pedał .
w roverku działa ono dopiero w połowie ,wiec kwestia przyzwyczajenia ,sprzegło zawsze mozna regulowac aby lapało wczesniej badz pózniej .
Co do twojego problemu odnosnie tego ze po puszczeniu pedału jest zwłoka na sprzegle nim złapie to podejrzewam ze winna jest zuzyta badz zanieczyszczona tarcza badz tarcza dociskowa .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
mentos 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 130
Skąd: Elbląg



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 14:51   

Ja do końca nie rozumiem czy chodzi Ci o to, ze sprzęgło przy odpuszczaniu łapie za nisko w porównaniu do innych aut czy chodzi Ci o opóźnienie czasowe reakcji.

Ja również ciężko przechodziłem przesiadki miedzy moim autem a jakimś innym jeśli chodzi o sprzęgło i któregoś razu wlazłem pod deskę i pogmerałem linką od sprzęgła i coś cyknęło (jakby sprężyna). Sprzęgło odrazu zaczęło chodzić jak w innych autach :) Mam wrażenie ze to coś z tym kapturkiem który jest na końcu linki.
Musze tam wrócić i to jeszcze raz dobrze obejrzeć ;)
_________________
Pozdrawiam
Artur
 
 
 
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 15:35   

U mnie nie ma opóźnionej reakcji, u mnie łapie nisko co mi odpowiada, po prostu w innych samochodach łapie dopiero przy zdejmowaniu nogi ze sprzęgła
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 15:42   

Cytat:
U mnie nie ma opóźnionej reakcji, u mnie łapie nisko co mi odpowiada, po prostu w innych samochodach łapie dopiero przy zdejmowaniu nogi ze sprzęgła

jeżlei sprzeło łapie CI już od podłogi i pedął lekko chodzi, nic nie szarpie przy ruszaniu to jest ok. Może w innych autach sprzęło się kończyło
 
 
 
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 19:37   

W takim razie ok, myślałem, że to mi się kończy ;)
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
brkzzz 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 10 Mar 2012
Posty: 815

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 15, 2012 16:21   

predatoraf, to w pozostałych samochodach, którymi jeździłeś było bardziej zużyte sprzęgło.
Im niżej łapie, tym grubsza (mniej zużyta) tarcza sprzęgła. Analogicznie, im wyżej, tym tarcza jest bardziej wytarta, więc skok pedału przy puszczaniu jest większy. Ostateczne wykończenie tarczy sprzęgła objawia się ślizganiem - gdy dodajemy gazu, obroty przez moment rosną, ale nie ma to odzwierciedlenia w nabieraniu prędkości.
Z kolei jeśli sprzęgło się ślizga, ale łapie nisko, oznacza to że jest olej ze skrzyni dostał się na tarczę sprzęgła i trzeba wymienić uszczelniacz przy skrzyni.

Tutaj jest to przejrzyście przedstawione: http://www.youtube.com/watch?v=GRDWO5qo_iI
Zwłaszcza ten moment: http://www.youtube.com/wa...etailpage#t=63s
_________________
Pozdrawiam,
Adam
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Nie Wrz 16, 2012 18:02   

predatoraf napisał/a:

Oczywiście na najbliższym zjeździe rodziny (urodziny, imieniny itd) temat mojego samochodu wujek pewnie poruszy, a ma on tak, że lubi wychwalać swój, jako, że niemieckie samochody są najlepsze.

Jakbym słyszał o swoim wuju który Borą jeździ i chodź w standardzie miał "aż" szyby na korby to i tak niemieckie najlepsze :mrgreen:
A co do tematu to ja sobie sam wyregulowałem linką pod siebie :smile:

[ Dodano: Nie Wrz 16, 2012 19:02 ]
brkzzz, Bardzo przydatne filmy :smile:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] Linka sprzęgła
arek1001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pon Mar 21, 2011 14:35
iwan00
Brak nowych postów [R220 2.0 ]Pękła linka sprzęgła
erixon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Cze 02, 2011 16:41
pgrad
Brak nowych postów [R220] Pytanie w sprawie sprzegła
pyrzu18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Wrz 16, 2012 20:28
pyrzu18
Brak nowych postów [R220] Technika regulacji linki sprzęgła
szmer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lip 23, 2013 16:53
johnnyLdz
Brak nowych postów [r220 sdi 98r] linka gazu i sprzęgła oryginał/zamiennik ?
DrMambo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Sty 06, 2009 11:54
DrMambo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink