Wysłany: Nie Wrz 16, 2012 21:33 [R75] Nowe rurki odmy, zamienniki
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Chciałbym wymienić u siebie rurki odmy bo mam trochę połamane. W sklepie za jeden komplet powiedzieli mi 150zł. Dla mnie to za dużo.
Może macie pomysły coś taniej. Jakoś dorobić. Skołować skądś
Nie jestem pewien ale kiedyś chyba ktoś na forum wspomniał że można kupić rurki z metra cięte do pneumatyki do samochodów ciężarowych czy coś takiego?
Bo gniazd (tych czerwonych co się wtyka) to pewnie nie ma siły aby wymienić.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 16, 2012 21:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie jestem pewien ale kiedyś chyba ktoś na forum wspomniał że można kupić rurki z metra cięte do pneumatyki do samochodów ciężarowych czy coś takiego?
no tak też można. Zdaje się że tak ma SeniorA o ile się nie mylę.
Ale ja mam jeszcze jedno wyjście:
Jeśli Twoje rurki są w całości w miejscach "wchodzenia" w pokrywy zaworów i do kolektora to je obetnij tak żeby zostały Ci końcówki z 5-7cm. Potem dokup z metra cięte przewody gumowe powlekane taką "nitką" o średnicy takiej żeby weszły na obcięte oryginalne odmy. dokup trójnik żeby pasował to nowych rurek i po sprawie. Ja tak mam u siebie zrobione i jest wszystko git. nawet takie rurki mogą być lepsze bo mają dodatkową osłonę(tą powlekaną nitką)która w jakimś tam stopniu może pomóc w nie zamarzaniu odmy zimą.
Mam u siebie dorobioną odmę. Zrobiłem to z przewodów tekalana (np. http://star-hurt.pl/old/i..._id=23&cat=426) oraz szybkozłączek (trójniki). Wygina się je poprzez rozgrzanie np opalarką (nie jest to łatwe ale idzie to zrobić).
Plusy:
1. Bardzo łatwo zdemontować i wyczyścić w miarę potrzeby
2. Niski koszt.
Acha, te czerwone plastikowe elementy można wyjąć. Trzeba np. kluczem 13, 14 docisnąć ten plastik w kierunku do silnika, pociągnąć za rurkę odmy, powinna wyjść bez problemu. Potem wyjąć ten plastik. U mnie nie ma z tym problemu.
Wszystko ciekawe ciekawe.
Też myślałem aby zamontować gumowe przewody, ale najpierw spróbuje poszukać w mieście takich rurek jak u SeniorA, i jak nie znajdę to wtedy gumowe. Może bym od razu separator założył.
SeniorA, powiedz mi tylko jeszcze czy te gniazda co są w pokrywach głowic czy przepustnicy też wymieniałeś aby zamontować te "inne" rurki ?
Też myślałem aby zamontować gumowe przewody, ale najpierw spróbuje poszukać w mieście takich rurek jak u SeniorA, i jak nie znajdę to wtedy gumowe. Może bym od razu separator założył.
Popularne rurki do układów powietrznych są wykonane z poliamidu. W pompce sprzęgła jest właśnie taki przewód. Jak będziesz szukał to wybierz te bardziej miękkie np. wykonane z poliamidu PA33. W pompce są z PA66 i są bardzo sztywne - ciężko je wygiąć przy pomocy opalarki (próbowałem).
Już po. Jak coś to kupiłem z metra rurki tekalan. Wyginałem je opalarką. Nie za fajnie ale szło. Najgorzej było z tą grubą odmą co idzie z pod kolektora od strony silniczków VIS do trójnika. Bo ogromny zakręt i się łamało na zgięciach ale jako tako poszło.
Stare rurki miały takie wypuklenie na końcówkach co wchodziły do gniazd a na tych jest tak o bez niczego ale mam nadzieję, że nie powypadają z tych gniazd.
Jak coś to polecam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum