Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 1.4 16V] Nierówna praca silnika, szarpanie gdy zimny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214Si 1.4 16V] Nierówna praca silnika, szarpanie gdy zimny
Autor Wiadomość
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



  Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 07:38   [214Si 1.4 16V] Nierówna praca silnika, szarpanie gdy zimny
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam,
Od dłuższego czasu mam problem z moim Roverkiem. Jest zagazowany a objaw występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.
Po odpaleniu jak jest zimny silnik nierówno pracuje - tak jakby gubił zapłony. Jak wtedy ruszę to szarpie i się dusi. Po minucie jak się lekko podgrzeje - wszystko wraca do normy i śmiga bez problemu zarówno na gazie jak i na benzynie - ani razu nie szarpnie, moc ok.
Wiem, że wygląd to na układ zapłonowy, ale to już sprawdzone:
Wymieniłem:
1.Sondę lambda (bo nie oscylowała, teraz jest ok)
2. Cewkę zapłonową i ją przy okazji przeniosłem, więc mam na raz 2 cewki w aucie - na obu to samo
3. 2x wymieniałem kable na nowe
4. 2x wymieniłem palec i kopułkę
5. Nowe świece NGK
6. Silnik krokowy sprawdzony i wyczyszczony
7. Czujnik temperatury sprawdzony (centralka lpg go nie używa)
8. Czujnik przepustnicy ok
9. Wężyki podciśnienia i szczelność kolektora ok
10. Nie ubywa płynu, olej ok - brak objawów HGF - świece mają prawidłowy nalot

Co to może być? Już mnie krew zalewa, bo nie mogę ruszyć normalnie spod bloku jak się śpieszę do pracy. Muszę go odpalić i czekać 1-2 min.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 07:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 09:03   

a spr. czujnik temp. w dolocie? zielony czujnik wkręcony w kolektor dolotowy
Jeszcze może być czujnik podciśnienia w komputerze- ale chyba nawet na rozgrzanym był by cyrk

tutaj masz rezystencje czujników -> http://www.mgfcar.de/sensor/
 
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Wrz 24, 2012 09:43   

Czujnik w dolocie nie sprawdzony, ale jestem na 100% pewien, że komputer lpg nie bierze go do pomiarów, a na lpg jest ten sam objaw. Sprawdzić nie zaszkodzi - dzisiaj to zrobię.

Zastanawiam się nad czujnikiem położenia wału, lecz w większości postów na forum objawem jego uszkodzenia jest gaśnięcie silnika po nagrzaniu... a może ktoś miał podobne problemy wynikające z awarii tego czujnika?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 11:39   

gorgoroth80 napisał/a:
Czujnik temperatury sprawdzony (centralka lpg go nie używa)

Ale silnik używana go przez pierwsze minuty pracy, bo chyba jak odpalasz silnik po nocce stania to wpierw pracuje na benzynie, a potem przełącza się na gaz ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 13:58   

Można uruchomić silnik od razu na LPG (czego nie robię) - ustawiłem sobie przełączenie na gaz przy rozgrzaniu do 20 stopni (pomiar na reduktorze - oddzielny czujnik).
Sprawdzę ten czujnik jeszcze raz po całkowitym ostygnięciu silnika, bo dotychczas mierzyłem go zawsze na lekko nagrzanym silniku - po prostu rano nie mam czasu na pomiar.

[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 14:58 ]
Czujnik temperatury sprawdzony, a nawet wymieniony na nowy - efektów brak.
Dziś na dworze jest 20st. a on nadal szarpie i dusi się przez pierwsze 2 minuty jazdy.
Zainwestowałem kilka stów i nadal silnik działa źle.
Wydanie kolejnej stówy na diagnostykę komputerową nie bardzo mi się podoba, bo może nic nie wykazać...
Chyba zepchnę go ze zbocza ;)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 19:51   

To teraz zostaje do sprawdzenia wężyk podciśnienia. Będzie on wsadzony w komputer, taki czarny przewód plastikowy. Musisz go sprawdzić czy jest drożny i szczelny.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 10:28   

Wężyk podciśnienia sprawdzony - jest szczelny i drożny (miałem go kiedyś zapchany więc to pierwsza rzecz, którą sprawdziłem)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 10:41   

No to zostaje już chyba tylko map sensor, tylko że on jest wbudowany w kompie co za tym idzie trzeba oprócz kompa wymienić również moduł immo i pilot.
Chyba, że pokombinować tak jak w tym temacie.
http://forum.roverki.eu/v...ight=map+sensor
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
jagoda6708 



Dołączyła: 28 Lis 2011
Posty: 10
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Paź 03, 2012 15:50   

Ja też mam podobny problem, straciłam kupe kasy na mechaników .Latem w ogóle mi sie nie dusił juz myślałam, że sam sie naprawił a tu znowu sie dusi.Kasowałam 3 razy błędy i nadal pokazuje te same,
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 03, 2012 16:44   

jagoda6708, a wężyk ten od podciśnienia był sprawdzany ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Sro Paź 17, 2012 06:51   

Wężyki sprawdzane - są szczelne i drożne. Map sensor raczej jest w porządku, bo przecież po rozgrzaniu wszystko gra.

Pojadę chyba na komputer, może są jakieś błędy i na ich podstawie znajdzie się przyczyna...

Dodatkowe pytanie do znających temat - czy w przypadku błędów zapisanych w pamięci, silnik działa w innym trybie aż do ich wykasowania?

[ Dodano: Sro Paź 17, 2012 07:51 ]
Znalazłem prawdopodobną przyczynę - od kilku dni już nie szarpie.
Jeden z kabelków lecących do czujnika położenia przepustnicy miał przerwę na zgięciu - kabelek masy. Polutowałem i działa ok.
Mierząc samą oporność czujnika nie można było tego zdiagnozować - komputer lpg także dobrze wskazywał, bo ma własną masę. Ruszając tym kabelkiem było słychać jak silnik krokowy przepustnicy "szaleje". Mam nadzieję, że problem ustąpił na stałe.
 
 
majek0995 



Dołączył: 23 Lip 2017
Posty: 1



Wysłany: Sro Sty 03, 2018 16:13   A olej w komorze przepustnicy przy tych objawach?

Witam serdecznie, poruszę temat na nowo jeśli to nie problem oczywiście...
U mnie szarpanie występowało na zimnym przez kilka sekund podczas przyśpieszania, teraz (po miesiącu) trwa to znacznie dłużej :( do tego wszystkiego zauważyłem dziś w przepustnicy nagar zmieszany z olejem :o ubyło także płynu chłodniczego ale to raczej ponowny problem z odpowietrzeniem układu... czy zmiana całego układu dolotowego to dobry pomysł? Posiadam z drugiego auta... A może być winą połączenie silnika wraz z całym kolektorem i przepustnicą z Rovera 416 z komputerem w 216?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214Si 16V 97r. LPG] nierówna praca silnika, szarpanie
blazz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Lip 06, 2009 19:36
blazz
Brak nowych postów [214Si '97] nierówna praca silnika po nocy
supr3me Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 65 Nie Paź 07, 2007 17:26
Nuta
Brak nowych postów [R 214si] - nierowna praca, brak mocy silnika
radmad Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Sie 10, 2012 12:04
leszczu
Brak nowych postów [R214 Si 97r] Szarpanie i nierówna praca ????
Yzedef Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Paź 08, 2007 09:20
piter34
Brak nowych postów [R25] Nierówna praca,szarpanie po krótkim postoju
dejv89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Gru 26, 2014 19:15
tomasz2203



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink