Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam, mam Rovera Streetwise w Dieslu 2.0 i borykam się z problemem ciągle wypalającej mi oczy lampki MIL :\ po diagnozach itp. wychodzi że to EGR który był przedmuchiwany przez jakiegoś mechanika ale problem dalej jest a co za tym idzie auto jest przymulone :\ ... problem w tym że nie mam pojęcia co to jest za silnik i co tam za EGR jest. Jeżeli ktoś jest bardziej obyty ode mnie w tych autach i silnikach to proszę o inf co robić z tym EGR-em i czy można kupić taki elektrozawór nowy a jak tak to jak go szukać
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Wrz 27, 2012 07:44, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 21:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ale w iDT nie wywala Check Engine przy błędzie EGRu, no chyba, że masz jakiś poliftowy rocznik i zmienili, chociaż nie sądzę.
Jeśli samochód jest przymulony i pali się check to pierwsze co zrób to przygazuj go na luzie, jeśli nie wkręci Ci się powyżej 4k rpm to znaczy, że Twój silnik pracuje w trybie awaryjnym.
Pierwsze co zrób to odłącz przepływomierz, zobacz czy samochód się ożywi mocno. Powinien mieć dość dobry dół, ale będzie tracił moc powyżej 3300-3400 rpm.
Jeśli to dalej nie pomoże to sprawdź kabel sterujący na 1 wtrysku, organoleptrycznie sprawdź czy nie jest przerwany, ewentualnie sprawdź rezystancję
Pompę raczej wykluczę, bo już byś dalej nie pojechał
Jeśli chodzi o EGR to możesz go wyczyścić, ale najlepiej by było jakbyś go zaślepił w cholerę
Ewentualnie mam kolektor wydechowy wraz ze sprawnym EGRem to Ci za parenaście zł na piwo oddam
Ale w iDT nie wywala Check Engine przy błędzie EGRu, no chyba, że masz jakiś poliftowy rocznik i zmienili, chociaż nie sądzę.
Jeśli samochód jest przymulony i pali się check to pierwsze co zrób to przygazuj go na luzie, jeśli nie wkręci Ci się powyżej 4k rpm to znaczy, że Twój silnik pracuje w trybie awaryjnym.
Pierwsze co zrób to odłącz przepływomierz, zobacz czy samochód się ożywi mocno. Powinien mieć dość dobry dół, ale będzie tracił moc powyżej 3300-3400 rpm.
Jeśli to dalej nie pomoże to sprawdź kabel sterujący na 1 wtrysku, organoleptrycznie sprawdź czy nie jest przerwany, ewentualnie sprawdź rezystancję
Pompę raczej wykluczę, bo już byś dalej nie pojechał
Jeśli chodzi o EGR to możesz go wyczyścić, ale najlepiej by było jakbyś go zaślepił w cholerę
Ewentualnie mam kolektor wydechowy wraz ze sprawnym EGRem to Ci za parenaście zł na piwo oddam
Model jest poliftowy i może opisze sytuacje jak to było od początku żeby było jasne ... auto wjechało w dość sporą "kałuże" pod wiaduktem tam zgasło na wskutek podlania wodą ale nie doszczętnego zalania (żeby ktoś nie myślał że po sam dach) po osuszeniu i próbie odpalenia wyszło ze przepływka do wymiany ... więc to zrobiłem i kupiłem nowy(zamiennik) a procedura serwisowego trybu oraz odpinanie i podpinanie przepławki już przerobiłem ... ale niestety komp dalej pokazuje błąd EGR juz nie pamiętam kodu błędu ale wskazuje on na EGR ... byłem już u kilku mechaników i nikt nic nie wymyślił więcej po za przedmuchaniem :\ ... jak jest sprawny ten egr i tp. oraz pasuje do mojego silnika to może się dogadamy ...
i jeszcze jeden problem, nie działa licznik prędkości :\ stoi jak zaklęty na 0 km i nawet nie drgnie ... wymienić licznik czy czujnik
Potencjometr gazu sprawdzałeś?
A jeśli chodzi o licznik to Ci impulsator w skrzyni zapewne padł.
Słuchaj, może coś się pokazuje przy podpięciu T4 lub innych kompów, ale nie świeci się check engine od EGRu u nas, zmień mechaników, bo kiepskich coś masz...
Ja Ci mogę mój kolektor wysłać, pasuje na pewno, ale nie sądzę żeby przestał się palić check.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 09:30
Krzysi3k napisał/a:
Ale w iDT nie wywala Check Engine przy błędzie EGRu
mi wywalił - mechanik coś tam z egr zrobił- nie pytałem co bo i po co skoro check się nie zapalił więcej po wykasowaniu i autko trochu się odmuliło . Cr_cker, a Tobie polecam znaleźć nowego mechanika żeby porównać diagnozy, bo może ten pierwszy nie koniecznie to co trzeba Ci naprawiał ... o widzę ze Krzysiek to samo sugeruje
A silnik pracuje normalnie czy głośniej niż zwykle?
Co do kompa boscha to niektóre wersje nie pokazują wszystkich błędów.
Napisz skąd jesteś to może powiemy ci gdzie mógłbyś się podpiąć pod T4 żeby się upewnić czy to egr chociaż nie wydaje mi się że to jego przyczyna.
Szwedzki Autocom też powinien widzieć więcej błędów (jeżeli takowe są) niż niektóre KTS-y Boscha. Wiem bo takowy posiadam (mowa o Autocomie).
Jestem z Zagłęboa (śląsk) okolice Katowic ... podpinałem go pod mojego ELM i PCSCAN ... podpinał go mechanik pod jakiś tam interfejs potem inny mechanik tez pod coś innego no i finalnie BOSCH
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 178 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 08:56
Kolego co do zamiennika Przepływki. To słyszałem kiedyś, że niekiedy one nie są w 100% zgrane. I niby trzeba je "stroić" uj wie ocb. Odepnij ją i jeździj na razie bez.
Już wole z przepławką jeździć niż bez :\ a precyzując sę co do dynamiki auta to do 2 tys auto jedzie jak diesel beż doładowania ... następnie dochodzi doładowanie i jest już lepiej ale to nadal nie jest to co było :\
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum