Wysłany: Wto Paź 02, 2012 11:36 [R45/R25] Różnice między autami przed i po liftem
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Ostatnio Remi do mnie zadzwonił z pytaniem czy i u mnie niema systemu EBD i okazało się że niema dodatkowego urządzenia.
Więc zacząłem grzebać
1. Pompa w moim aucie (silnik 1.8 117KM) to 0-265-216-803 natomiast z tego co widzę przed liftem była montowana 0-265-216-684 (może ktoś potwierdzić?).
Ogółem pompa przed liftem to zwykły ABS natomiast po lifcie została wyposażona w dodatkowe opcje takie jak ASR oraz ESP.
W efekcie najprawdopodobniej rolę EBD przejmuje ESP oraz ASP (czyli trzymanie trakcji oraz zapobieganie boksowaniu kół).
Prosił bym aby ktoś z pompki ABS z auta po lifcie spisał numery (są przy przewodach hydraulicznych) z benzyny i diesla oraz z aut przed liftem.
2. Druga sprawa to najpewniej komputer, ale tutaj ciężko mi coś więcej powiedzieć.
3. Trzecia to MFU (Multi-Function-Unit), trochę zmienił się sposób sterowania alarmem oraz przyciskami, reszty jeszcze nie wiem.
Ogółem niema już przycisków bistabilnych, są jedynie chwilowe (od awaryjnych także).
Przełożenie MFU z po lifta do przed lifta ciągnie ze sobą pewnie problemy, takie jak trąbienie alarmu po jego uzbrojeniu (inny sposób sterowania) oraz konieczność przerobienia przycisków na chwilowe.
4. Dołożyli czujnik poziomu płynu chłodniczego.
5. Są także wady, mianowicie nie dawali rzeczy które uważali za niekonieczne.
Są nimi:
- mata wygłuszająca silnik
- tylne lewe nadkole osłaniające przewód paliwowy do tankowania
Ale można to bez większych problemów dokupić. Za to zderzak na dole dość daleko zachodzi (po samą miskę olejową i ją częściowo z boku otacza) więc można powiedzieć że silnik ma częściową osłonę pod silnikiem i jest ciszej.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 02, 2012 11:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydaje mi się że niema regulatora, jego rolę przejęły systemy ESP i ASP.
System cały czas bada prędkość obrotową kuł i dobiera odpowiednia siły hamowania aby pojazd poruszał się stabilnie.
Być może w poliftowych jest z tą inną pompą.
ABS, ESP i ASR mogą być zawarte w jednym module, więc Rover miał by dość wygodną rękę, wystarczy zmienić pompę na innego typu i są 2 dodatkowe moduły.
Jeśli wyjdzie że ASR faktycznie jest w moim, to raczej na pewno i ESP działa.
ADI-mistrzu, Ja wiem ze to wszystko w jednym module normalnie i dołożenie to nie problem. Ale skąd masz te dane ze ESP i ASP ma być w tej pompie ABS. Bo z mojej wiedzy to się zawsze śmiało ze Rover upadł bo nawet te poliftowe wersje nie miały jak na te czasy ESP tylko sam ABS.
Zaczyna być ciekawie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Paź 05, 2012 16:37
ADI-mistrzu,
ADI-mistrzu napisał/a:
1. Pompa w moim aucie (silnik 1.8 117KM) to 0-265-216-803 natomiast z tego co widzę przed liftem była montowana 0-265-216-684 (może ktoś potwierdzić?).
Mam dokładnie tak jak twoja 0 265 216 803
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Pompy Abs są inne dlatego, że w modelach poliftowych zrezygnowano z regulatora siły hamowania, który był na ścianie grodziowej.
Sprawa kolejna komputer - jest dokłądnie taki sam jak w przedlifcie - dla przykłądu w moim Zs gdzie jest kompletna instalacja i osprzęt z ZS 2005 - Komputer NNN100743 - taki sam jak w każdym 1.6 / 1.8 przed liftem (Występowały również NNN 100742 i NNN 100752 ale głównie w 1.4 16v)
Czyli regulator jest zawarty w pompie czy w ogóle go niema bo cieli koszta i wszystkie koła tak samo hamują?
[ Dodano: Sob Paź 06, 2012 12:37 ]
Jak kompy są takie same to co steruje kontrolką na liczniku od poziomu płynu? Licznik?
Bo gdyby świeciła się kontrolka tylko gdy jest niski stan płynu to ok, czujnik bezpośrednio do żarówki podłączony.
Ale tutaj widać ze po przekręceniu kluczyka na 2 pozycje kontrolka się zapala po czym gaśnie, czyli tak jak by test wykonuje.
No własnie nie, po przekręceniu kluczyka na 2 pozycję zapala się ikonka na kilka chwil i jak jest dobry poziom to znika (jak np. w przypadku ikonki akumulatora).
Oczywiście można taki czujnik wstawić bez problemu na zwykła żarówkę, ale w oryginale cały układ działa na jakimś module i przekaźniku.
http://www.eliseparts.com...nt-level-alarm/
Zależy jak montowali, bo zrobić aby się zapalało przy niskim poziomie to nie problem, ale żeby zawsze przy starcie na chwile się zapalało i gasło już sztuką jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum