Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] silniczek krokowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] silniczek krokowy
Autor Wiadomość
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

  Wysłany: Wto Paź 09, 2012 14:03   [R400] silniczek krokowy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

witam.

Padł mi całkowicie silniczek krokowy. Gdzie takowy mogę dostać?? Czy występuje jakiś zamiennik?? A może od innego auta podejdzie?? W tomateam jest drogi bo prawie 500 zł kosztuje (w sumie to oryginał). U mnie w mieście (Choszczno) nikt w sklepie nie ma i nie będzie miał silniczka :beczy: Używka nie wchodzi w grę.
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 09, 2012 14:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 14:12   

R400 napisał/a:
Używka nie wchodzi w grę.

Musisz, bo nowy sam widzisz ile kosztuje. A zamiennika niema.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 14:20   

leszczu napisał/a:
R400 napisał/a:
Używka nie wchodzi w grę.

Musisz, bo nowy sam widzisz ile kosztuje. A zamiennika niema.


ale ciekawe ile na takim używanym pojeżdżę??
na znanym portalu aukcyjnym jedna sztuka występuje i widać już że ktoś przy niej majstrował.

http://allegro.pl/silnik-...2680453453.html
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 09, 2012 14:31   

Nie musisz koniecznie szukać od R400. Od R200 96-99r. spokojnie pasuje. :wink:
http://allegro.pl/listing...k+krokowy+rover
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kondzio508 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 400
Skąd: B-stok



Wysłany: Wto Paź 09, 2012 18:19   

R400, Pw napisałem do Ciebie ;) na temat silniczka .
 
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 30, 2012 11:42   

witam ponownie

czy jest taka opcja że między krokowcem (po zakupie wyczyszczony) a kolankiem (też czyszczone) może pojawić się nieszczelność i obroty mogą wariować tzn. mam zjawisko "tempomatu" w trasie, sam przyspiesza jak jadę z 40 km/h, a także jak wcisnę sprzęgło to obroty lecą do 3-4 tysięcy?? (bo chyba gwint, który trzyma krokowca w tym kolanku się rozwalił i nie da się go dobrze dokręcić)
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 30, 2012 11:57   

Oczywiście, że może pojawić się nieszczelność, jeśli dobrze nie jest przykręcone.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 12:22   

leszczu napisał/a:
Oczywiście, że może pojawić się nieszczelność, jeśli dobrze nie jest przykręcone.


dzięki

dobrze krokowca się nie da przykręcić do starego kolanka po poprzednim krokowcu, muszę drugie kolanko założyć

[ Dodano: Sro Paź 31, 2012 12:22 ]
jednak to nie nieszczelność pomiędzy krokowcem a kolankiem, tylko przepustnica się zacięła.
pozostaje ją wyczyścić lub wymiana na metalową

czy ta będzie pasować do R400 1.4 16v??
http://allegro.pl/rover-2...2705440981.html

albo ta??
http://allegro.pl/rover-2...2722790525.html
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 13:00   

R400 napisał/a:
czy ta będzie pasować do R400 1.4 16v??
http://allegro.pl/rover-2...2705440981.html

albo ta??
http://allegro.pl/rover-2...2722790525.html

Obie pasują, tylko, że można znaleźć trochę taniej. :wink:
http://allegro.pl/przepus...2714517257.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 15:11   

a czy będzie pasować z 1,6 do 1,4??

[ Dodano: Sro Paź 31, 2012 15:11 ]
problem był po stronie krokowca, otóż za mocno wcisnąłem ten metalowy trzepień, i teraz silnik normalnie pracuje

dzięki wszystkim za pomoc
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 31, 2012 17:54   

R400 napisał/a:
a czy będzie pasować z 1,6 do 1,4??

Tak.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Paź 31, 2012 20:15   

Kolego, po wyczyszczeniu krokowca dobrze zrobić adaptację. Po włączeniu zapłonu wciskasz i puszczasz do końca pedał gazu tak 5-8 razy.
Nawet gdybyś źle złożył ten trzpień krokowca, to ustawi się on w swoje domyślne położenie :grin:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 01, 2012 10:45   

truten23 napisał/a:
Kolego, po wyczyszczeniu krokowca dobrze zrobić adaptację. Po włączeniu zapłonu wciskasz i puszczasz do końca pedał gazu tak 5-8 razy.
Nawet gdybyś źle złożył ten trzpień krokowca, to ustawi się on w swoje domyślne położenie :grin:


nic to nie daje, auto nadal nie odpala

z początku myślałem, że za mocno ten trzepień włożyłem, trochę do wysunąłem i było ok, a teraz jak chciałem odpalić to nie trzyma wogóle obrotów od razu gaśnie, w trasie jak się auto nagrzeje to jest w miarę ok, czasami się zatnie, ale było wporządku, jeszcze stary krokowiec założę i sprawdzę

dodam, że krokowiec (zakupiony i mój poprzedni) czyszczony wd-40 i trzepień posmarowałem smarem grafitowym, dodam jeszcze, że jak kupiłem używany to go nie czyściłem od razu go założyłem i było git, odpalił od strzała, w następnym dniu już nie odpalił więc go wyczyściłem, i też tak trochę obroty falowały (ale wyczytałem że tak musi być bo się ustawia), w sumie to już dwa razy krokowiec (zakupiony) czyszczony był, adaptacja też była robiona.
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Czw Lis 01, 2012 11:00   

kup sobie kolego jeszcze jeden krokowiec najlepiej zdemontowany ze sprawnego wozu od razu w kolanku i tak go załóż - nie majstruj przy nim, jak nie podziała to zwrot.

adaptacja przepustnicą to bujda nie ma tu czegoś takiego - spędziłem nad tym kupe czasu z podpiętym kompem i takie są moje wnioski z różnych doświadczeń. krokowiec ustawia się tylko po przekręceniu zapłonu potem czeka na rozruch silnika i od tego momentu musi normalnie pracować (zejść z obrotów jak ciepły lub utrzymywać wyższe ok 1600rpm aż do rozgrzania).

w ewentualności jak nie krokowiec i przepustnica to szukaj przyczyny w czujniku cieczy chłodzącej (tym dla kompa - bo są dwa) / sondzie lambda. poza tym sprawdź rurki i czujnik podciśnienia do kompa

jak sprawdzać - jest na forum

W najgorszym wypadku sinik Ci się kończy i lambda szaleje stąd zawyżone/zaniżone obroty.
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 01, 2012 12:34   

dzięki Bodziek85

teraz mi się przypomniało, że jak wczoraj byłem w trasie i jak się zatrzymywałem na światłach to jakby czułem w kabinie, taki specyficzny zapach ni to spalenizny ni to oleju, ale jak wyłączyłem ogrzewanie to po chwili już tego zapachu nie było
nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

[ Dodano: Czw Lis 01, 2012 12:34 ]
zagadka :grin:

wypiełem czujnik temp ten brązowy co jest koło wentylatora, chciałem odpalić, auto nie odpaliło, z powrotem wpiełem, wykręciłem krokowy był wyciągnięty (chyba działa, bo jakby nie działał to byłby wciągnięty), krokowy z powrotem wkręciłem, auto odpaliło, obroty były ok 1100 i bardzo lekko się wachały +-50, auto się rozgrzało to i obroty wzrastały i wzrosły do 1500 i falowły +-150, dodałem gazu tak do 4000 na lpg obroty bardzo powoli opadały i na 1500 się zatrzymały przełączyłem na benzyna obroty na 1500 też falują przygazowałem do 4000 obroty szybciej opadły ale dalej na 1500 się zatrzymują, auto zgasiłem, odpaliłem i nadal na 1500 się zatrzymują.
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Czw Lis 01, 2012 13:52   

nie wiem jak długo masz to auto - czy takie kupiłeś czy to od niedawna się dzieje (problemy z obrotami)

zawyżone obroty nie schodzące do właściwego poziomu to prawdopodobnie walnięty czujnik chłodzenia, ale zważ tez na to że silnik po nagrzaniu się uszczelnia i takie same parametry początkowe (dawka paliwa/ dawka powietrza) przy zimnym dają inny rpm a przy ciepłym jeszcze inny (wyższy) więc silniczek po prostu nie zamyka sie tak jak trzeba

jeszcze tylko kwestia czy nie zamyka sie z powodu tego że jest uszkodzony czy z powodu tego że ma niewłaściwe wysterowanie (błędy czujników)
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 01, 2012 14:09   

Bodziek85 napisał/a:
nie wiem jak długo masz to auto - czy takie kupiłeś czy to od niedawna się dzieje (problemy z obrotami)


auto mam od 2,5 roku i nie było większych problemów zawsze od strzała odpalał, problem się zaczął od zepsutego krokowego który padł z dwa tygodnie temu, więc zakupiłem drugi po założeniu chodził jak bajka, w następnym dniu już nie odpalił. krokowy który padł (ten od "nowości") był z 2 razy czyszczony i pomagało (ale to z rok temu było, też były problemy z odpaleniem), za 3 razem czyszczenie nie pomogło no i kupiłem "nowy". więc chyba silnik krokowy trzeba "nowy" zakupić
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Lis 01, 2012 15:56   

Chłopaki, ale zauważcie, że kiedy czujnik ma inne opory niż powinien wtedy komputer wariuje. Może to obiawiać się niemożnością odpalenia ciepłego, albo zimnego silnika, może włąśnie wariować obrotami...
Zauważcie że jednym z ważniejszych czynników dla kompa i parametrów jego pracy jest temperatura silnika. :>
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Czw Lis 01, 2012 16:30   

no i dokładnie o to chodzi - mniemam że ten nowy krokowiec chodził super jeden dzien bo taki był przypadek losowy że zagrzałeś auto , wstawiłes nowy krokowiec, auto ostygło i na drugi dzień znowu kicha. To że krokowiec działa bądź nie to nie jest kwestia jednego dnia testów - powinieneś wydać opinie dopiero po przynajmniej kilku dniach normalnej eksploatacji. Z tego właśnie względu wynika że albo kupiłeś już niesprawny krokowiec albo oba sa sprawne a problem leży gdzie indziej.

na ślepo nawymieniasz się części i może trafisz - najlepiej jednak podjedź na test komputerem typu VISA euroscan do pierwszego lepszego warsztatu z diagnostyką (tak jak rovery 400 sie też diagnozuje wszystkie stare silniki przed 2000r w fordach/oplach/vw itp)

ewentualnie serwis landrovera - niekoniecznie autoryzowany
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Lis 01, 2012 19:57   

Albo poprostu zmierzyć rezystancję czujnika. Był gdzieś na forum. Ale nie mam dzisiaj natchnienia żeby to znaleźć. :razz:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Silniczek krokowy zbyt wolno reaguje?
wpietruszewski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lip 05, 2011 08:54
borsi
Brak nowych postów [R400]dziwne zgrzyty przy cofaniu w prawo, silniczek krokowy
shilus82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 10, 2010 12:53
shilus82
Brak nowych postów [R45 1,8] Silniczek krokowy
Szarpie silnik no to co zrobić, chyba wyczyścić krokowca...próbuje ... ale mam pytanie
funia108 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 11, 2010 22:32
slax
Brak nowych postów [R45]Silniczek krokowy
neo88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Sro Cze 06, 2018 12:11
tomekk_nt
Brak nowych postów [ R 45 1.8 00r ] Silniczek krokowy
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Wto Wrz 29, 2009 21:24
Ciufa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink