Witam
Nie wiedziałem gdzie umieścić temacik
Zbliża się zima a mój R45 Dieselek grzeje się z 10-15 min... W tym czasie dojadę już do pracy a szyby zaparowane dalej. Zimno jak diabli.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lis 01, 2012 15:31
NiceMan, ja mam taki grzejniczek na zapalniczke i nie daje on zbyt dużo. Auta tym nie nagrzejesz na pewno co najwyżej wspomaga normalne ogrzewanie i jest troche cieplej. Ale że nic innego nie wymyśliłem to lepszy rydz niż nic
15 minut? nie wierze, kumpel mial kiedys 420 i zima po trasie po przejechaniu okolo 5 km robilo sie juz cieplo, z otwieraniem bramy itepe wychodzilo wlasnie okolo 5 minut
ale jako ze lubie cieplo jezdze benzyna tam juz po kilometrze jest optimum i daje ciepelko
jeszcze jedna uwaga: posprawdzajcie czy wam sie krany od nagrzewnicy do konca otwieraja, bo zauwazylem ze czesto zle linki sa zapiete i przeszkadza to w otwarciu kranu na max
dotyczy zarowno klekota jak i benzyn
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
możesz śmiało przysłonić chłodnicę, byle nie całą - jeśli jeździsz tylko po mieście i w dużych korkach to musi być mniej zasłonięte, jeśli miesto/trasa ale bez korkowania to mniej...
auto szybciej się nagrzeje, krzywda mu się nie stanie, uważam, że nie ma zupełnej tragedii z tym ogrzewaniem w naszych SDi, nie jest to benzyna ale znów jak termo dobry, płyn i układ działają poprawnie to kilka minut i już zawiewa ciepłem, w końcu to klekot, silnik ważniejszy na początek
Ja w sumie co zimę montuje plex szybę pod przedniego grilla ale jakoś nie wiele to daje żeby się rozgrzał. Jedyny plus to potem jest ciepły dłużej jakoś. Najlepiej sie rozgrzewa jak sie jedzie z prędkością stabilna przed te 5min to w tedy łapie szybko. gorzej w mieście to dłużej się rozgrzewa
Mam plan jeszcze w tym roku pobawić się z dolnym grillem i tam wstawić na cala długość plexe a górna obecna skorcić z wysokości żeby coś tam wlatywało zimnego powietrza
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2011 Posty: 178 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Lis 01, 2012 19:15
Autko jest sprawne w 100%.
Co do zasłaniania grila zrobiłem to w tamtym roku i lipa...
Taty Dacia grzeje się w czasie skrobania autka. A ja dojadę do pracy i lekko ciepełko daje...
Ehhh nie mam szczęścia do aut Moja megi też lipnie się grzała
U mnie w Scenic po 3km już lapal ciepło. Tylko że mam osłonę pod silnikiem, obudowę silnika i wydłużenie maski, na pewno wszystko razem pomaga szybciej nagrać samochód. No i nie włączam od razu nawiewu, dopiero jak zobaczę ze wskazówka podskoczyla
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Sob Lis 03, 2012 08:54
Zawsze można zaadoptować podgrzewacz płynu z diesla np. Renault, Ford. Zamontować go przed nagrzewnicą i skorzystać np. z dwóch świec żarowych w urządzeniu
http://allegro.pl/podgrze...2691287748.html
Ja podobny założyłem u siebie w benzynie i przymierzam się do testowania go
Żeby naprawdę miałeo to sens i szybko grzało, to tylko webasto lub grzałka na 230V. Z tym, że to pirwsze działa niezależnie od miejsca postoju. Pozostałe metody tylko lekko poprawiają istniejący stan. Grzałki od renówek troche przyspieszają ogrzewanie, ale różnica jest niewielka. Przysłonienie chłodnicy poprawia nie tyle samo nagrzewanie auta, co utrzymywanie temteratury już nagrzanego samochodu. Kolega ma fabryczne webasto (działające po odpaleniu auta) w VW i ma 90 stopni po 2 - 3 km.
Znajomy zainstalował webasto w R200 i zrobił sobie sterowanie telefonem. Ciasno było, z tego powodu webasto siedzi w zderzaku... Wystarczy "zadzwonić" do samochodu i już przygotowuje się ciepełko...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum